دكوراسيون و چيدمان مد و زيبايي

ترفندهاي زيركانه براي بزرگتر نشان دادن آشپزخانه كوچك

در دنیای امروز که مساحت خانه ها کوچک تر شده، آشپزخانه هم برای خانم های خانه دار به خاطر تنگی جا مثل یک کابوس شده است...
تقویم فارسی اندروید

در دنیای امروز که مساحت خانه ها کوچک تر شده، آشپزخانه هم برای خانم های خانه دار به خاطر تنگی جا مثل یک کابوس شده است. اما اجازه ندهید فضای کوچک آشپزخانه رویای شما در مورد یک آشپزخانه ایده آل را محدود کند. زيرا ایده های طراحی زیادی وجود دارد که آشپزخانه کوچکتان را مفیدتر و بزرگ تر می سازد.

آشپزخانه
به یاد داشتن مثلث کاری

شما وقتی بالاتر رفتن کارایی خود را در اشپرخانه دیدید، موثر و مفید بودن این ایده را متوجه می شوید. منظور از سه راس آشپرخانه سه منطقه کاری یعنی: سینک ظرف شویی، اجاق گاز و یخچال می باشد. فاصله این سه وسیله نباید بیشتر از چند قدم باشد. این طرح بندی بهتان اجازه می دهد که وسایل اصلی تان را در یک منطقه کاری کارآمد نگه دارید و همین امر آشپزی کردن در یک اشپزخانه کوچک را راحت تر می کند.


رنگ سفید

یک آشپزخانه تماما سفید احساس خطای دید و جادار بودن را می دهید، در عین حال اتصال دیوار به کف به صورت یکپارچه در می آید. البته همه ظاهر تمیز آشپزخانه تماما سفید را تحسین نمی کنند. اگر اشپزخانه کاملا سفید را دوست ندارید می توانید وسایل سفید رنگ یا یک قالیچه سفید را به آنجا اضافه کنید.
یا اینکه فقط از این قانون پیروی کنید: یک رنگ روشن برای دیوارها و کف زمین انتخاب کنید  و بعد از همان ترکیب رنگی برای بقیه وسایل استفاده کنید تا از شلوغی رنگ ها جلوگیری شود.

 روشن بودن آشپزخانه

در نهایت آنقدر مهم نیست که چه رنگی برای آشپزخانه انتخاب می کنید، اشپرخانه شما باید تا جایی که امکان دارد روشن باشد. نور کافی آشپزخانه کوچک را وسیع تر نشان می دهد. اگر امکانش را داشته باشید بهتر است پنجره ای بزرگ در آشپزخانه داشته باشید تا از نور طبیعی بهره مند شوید.
علاوه بر نور طبیعی، در زیر کابینت های بالایی چراغ اضافه کنید تا سطح رویی کابینت های پایین را روشن تر کند. با این روش هم کار کردن در آشپزخانه راحت تر است هم آشپزخانه کوچک تان زیباتر و جادار تر به نظر می رسد.


با کمک خطای دید فضای بزرگ تر را تداعی کنید

همه ما می دانیم که آیینه ها می توانند اندازه یک اتاق را از لحاظ بصری دو برابر کنند. پس چرا به جای کاشی از ایینه استفاده نکنیم؟ دیوارهایی که آیینه کاری می شود با بازتاب نور و منظره آن قسمت خانه فضا را بزرگ نشان می دهند. تنها نکته منفی این کار این است که مجبورید به طور مرتب آیینه  ها را تمیز کنید تا آشپزخانه ظاهر زیبایی داشته باشد.

نصب کردن در شیشه ای برای کابینت های بالایی

یک راه دیگر برای بزرگ نشان دادن آشپرخانه کوچک این است که درهای کابینت های بالایی را با درهای شیشه ای عوض کنید. درهای شیشه ای کابینت نه تنها کابینت های شما را روشن تر می کند، بلکه کابینت ها در چشمان شما عمق بیشتری نیز خواهند داشت. با این حقه آشپزخانه شما باروح تر و از نظر بصری بزرگ تر می شود.
از آنجایی که همه چیز درون این کابینت ها مشخص است، باید ظروف بلور یا سفال را به طور منظم بچینید، چونکه شلوغی و در هم ریختگی این فضای کوچک را حتی کوچک تر نیز نشان می دهد.

آشپزخانه


 سبدهایی را بالای کابینت ها بگذارید

آیا در فضای بالای کابینت ها فضای خالی دارید؟ اگرچه صاحب خانه های زیادی از این فضای خالی متنفرند، اما صاحبان آشپرخانه های کوچک باید به این فضا به عنوان یک انباری کوچک نگاه کنند. شما می توانید در این فضا وسایلی که زیاد استفاده نمی کنید را بگذارید تا آشپزخانه و کابینت ها خلوت شود. برای اینکه از شلوغی و کثیف شدن وسایل جلوگیری کنید، از سبدهایی استفاده کنید که اندازه شان با فضای شما جور باشد.

وسایل آشپزخانه جمع و جور را انتخاب کنید

فقط به خاطر اینکه آشپزخانه تان کوچک است شما مجبور نیستید از خریدن وسایل لازم برای آشپزخانه صرف نظر کنید. اکنون کارخانه های لوازم برقی  انواع و اقسام وسایل جمع و جور و کوچک را طراحی کرده اند که با هر فضای کوچکی سازگار باشد. حتی اگر نتوانید یک یخچال بلند و باریک را در اشپزخانه تان بگذارید، باز هم گزینه های دیگری دارید. مثل یخچال های کوتاه تری که زیر کابینت ها قرار می گیرد.
برای اضافه کردن فضای کاری بیشتر می توانید از گازهای electric cooktop استفاده کنید که کاربردی دوگانه دارد و می توان به جای غذا درست کردن از فضای روی آن برای اماده کردن غذا استفاده کرد، یا ماکروفر خود را زیر کابینت های بالایی قرار دهید تا فضای بیشتری روی کابینت ها برای کار کردن داشته باشید.

ashpazkhane-7ganj (3)


با کمک طبقات باز بدون درب از وزن بصری بکاهید

اگر آشپزخانه تان نسبتا کوچک است، به جای استفاده از کابینت از طبقه ها نیز استفاده کنید. با استفاده از طبقات باریک به جای کابینت های بالایی با کمک خطای دید فضا بزرگ تر به نظر می رسد. علاوه براین استفاده از این طبقات بهتان این امکان را می دهد که ظرف های مورد علاقه تان را در معرض دید قرار دهید. با این کار فرصت بزرگی دارید که چند رنگ شاد به ظرف ها اضافه کرده و دکور آشپزخانه تان را شخصی سازی کنید.

 ترفندهاي زيركانه براي بزرگتر نشان دادن آشپزخانه كوچك / www.7ganj.ir
 یک انباری روی دیوار

هیچ فضایی را روی دیوار بدون استفاده نگذارید. در آشپزخانه کوچک شما کانتر یا فضای روی کابینت یک محل کاری باارزش است. شما باید این قسمت را برای آماده کردن غذا اختصاص دهید و از شلوغ کردن و چیدن ظروف روی آن خودداری کنید. درعوض می توانید طبقات فلزی را روی دیوارهای خالی نصب کرده و قابلمه و ماهیتابه  ها را از آن آویزان کنید.

آشپزخانه كوچك
 با Pullou Pantry  فضای انباری بیشتری اضافه کنید

چه باور کنید چه باور نکنید بیشتر از ان چیزی که به فکرتان می رسد در آشپزخانه کوچک شما وسیله جا می شود. فضای کنار یخچال را چک کنید. در بیشتر موارد یک فضای چهار تا 10 اینچی بین یخچال و دیوار وجود دارد. می توانید از این فضا برای نصب یک کمد سوپرمارکت بزرگ استفاده کنید. این کار یک ایده بسیار خوب برای انبار کردن قوطی های کنسرو و ادویه جاتی است که جای زیادی را در کابینت ها می گیرند.

 خریدن میز چرخدار

آیا در اشپزخانه کابینت های کمی دارید و هیچ فضای انباری نیز برای ذخیره کردن ندارید؟ پس حتما میز چرخدار خریداری کنید تا چند کار برایتان انجام دهد. برای مثال هم می توانید برخی وسایل را در طبقات آن بچینید و هم از آن به عنوان میز هنگام آماده کردن غذا استفاده کنید. همچنین می توانید زمانی که مهمان دارید از ان به عنوان میز پذیرایی استفاده کرده و در هر نقطه ای که می خواهید آن را قرار دهید. و از همه مهم تر اینکه وقتی آن را لازم نداشته باشید می توانید جمع کرده تا فضایی اشغال نکند.

گردآوری: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی