آرايش صورت و مو مد و زيبايي

ترفندهاي زيركانه آرايش چشم براي زيبايي بيشتر شما

در اين مقاله از 7 گنج ، ترفندهاي زيركانه آرايش چشم را براي خانم هاي علاقمند به زيبايي و آرايش بازگو ميكنيم. با ما همراه شويد...
تقویم فارسی اندروید

در اين مقاله از 7 گنج ، ترفندهاي زيركانه آرايش چشم را براي خانم هاي علاقمند به زيبايي و آرايش بازگو ميكنيم. با ما همراه شويد…

آرايش چشم

نكات اوليه اي كه قبل از آرايش بايد رعايت كنيد:

  • اگر از چشم های پف كرده رنج می‌برید، احتمالا دوست دارید این پف را از بین برده یا تا حدودی پنهان كنید. قبل از هر آرایشی، از كمپرس آب گرم استفاده كنید و به جای استفاده از لوسیون از یک کرم چشم استفاده کنید. پوست‌های دور چشم فاقد غده‌های تولید چربی هستند و با جذب آب و مایعات هنگام استفاده از مرطوب کننده‌ها ایجاد پف می‌کنند. و وجود این مایعات اضافی ایجاد ورم خواهند کرد در صورتی که استفاده از کرم‌ها با اینکه آبرسان هستند هیچ گونه ورمی به وجود نمی آورند.
  • هرگز فراموش نکنید که قبل از آرایش پلکهای خود را آماده کنید. درست مانند موقعی که صورتتان را با کرم پودر برای آرایش آماده میکنید. برای آماده سازی پلکها میتوانید از سابه مگنت Kayla استفاده کنید (توضیحات این محصول در بخش Kayla سایت آرایش موجود است). آن را روی کل سطح پلکهای خود بمالید و خوب پخش کنید و سپس آرایش چشمتان را آغاز کنید. سایه مگنت باعث میشود که پلکهای شما برای آرایش آماده شده و دوام آرایش آنها زیاد شود.
  • هیچ چیز مثل فر کردن مژه‌ها پژ مردگی چشم‌ها را از بین نمی برد . برای نتیجه بهتر همیشه بلا فاصله بعد از حمام از فر مژه استفاده کنید. آب گرم مو‌های نازک را انعطاف پذیر می‌کند بنا بر این مژه‌ها راحت تر فر می‌شوند و کمتر می‌شکنند.
  • حلقه‌های تیره دور چشم را از بین ببرید: برای سر حال تر و شاداب تر به نظر رسیدن، حلقه‌های دور چشم تان را از بین ببرید. بنابراین به جای زدن پودر و کرم پوشاننده برای پنهان کردن این حلقه‌ها ی دایره ای دور چشم از یك پنهان ساز با تن رنگ گرم استفاده كنید. این پنهان ساز زیر چشمی‌را تا ناحیه زیر چشم به كار ببرید و از زیر مجرای اشك شروع نموده و به سوی پایین تا طرف دیگر چشم ببرید. و با انگشت خود یا اسفنجی آنرا یكدست كنید تا خطوط روشن زیر چشم نیز پوشیده شوند، چرا كه این خطوط به بدی حلقه های تیره رنگ زیر چشم هستند.
  • همچنين ميتوانيد از کرمی استفاده کنید که کمی از پوست صورتتان روشن تر باشد. سعی کنید تا آنجا که ممکن است از پشت پلک تا نزدیک به خط مژه‌ها باشد.و از قسمت گودی کاسه چشم تا به کناره‌های بینی این کار را انجام دهید. یكی دیگر از عوامل ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، ریمل سیاه می‌باشد. پس از یك ریمل ضد آب استفاده كنید.
  • از کرم چشم حاوی رتینول(retinol) استفاده کنید. استفاده از این کرم باعث می‌شود پوست زیر چشم ضخیم تر گردد و همین امر سبب کمتر پیدا شدن این گونه حلقه‌ها در زیر چشم خواهد شد.
  • افتاد گی پلک‌ها را محو کنید: با استفاده از سایه ملایم کم رنگ و به وجود آوردن حد فاصلی مناسب، افتاد گی پلک‌ها را از بین ببرید.
    در این روش از قسمت بالایی گوشه بیرونی پلکتان شروع کنید. سایه را از بالا به پایین به سمت چین پلک بزنید. سپس از قسمت پایینی گوشه بیرونی چشم به سمت چین پلک بزنید.
  • موهای خاکستری ابرو را بپوشانید: برداشتن ابرو‌های خاکستری به نظر راه ساده ای می‌آید اما نتیجه خوبی نخواهد داشت و ابروهایتان را لخت و کچل نشان خواهد داد که با این روش نه تنها مشکل ابروها حل نخواهد شد بلکه زیبایی اش را هم از دست می‌دهد. استفاده از پودر ابرو و یا ریمل ابرو زیبایی را به ابرو‌ها بر می‌گرداند. (مزیت : این فرمول ابرو‌ها را جادویی می‌کند) برای این کار باید از رنگی استفاده کنید که با رنگ موها یتان همخوانی داشته باشد اگر موهایتان سیاه باشد که آسان است ولی اگر رنگی غیر از سیاه داشته باشد با ید از رنگی استفاده کنید که حالت طبیعی ابرو حفظ شود. رنگ قهوه ای از بقیه رنگها مناسب تر است.
  • تیرگی پوست تان را کم کنید: اگر زیر چشمتان تیره است هنگام آرایش بهتر است بیشتر روی قسمت بالایی چشم تان کار کنید، بنابر این از کشیدن خط چشم در زیر چشم خودداری کنید و ریمل را فقط برای مژه‌های بالایی استفاده کنید و مژه‌های پایینی نیازی به ریمل ندارند، با این کار تیر گی زیر چشم کمتر دیده می‌شود.

 ترفندهاي زيركانه آرايش چشم براي زيبايي بيشتر شما / www.7ganj.ir

ترفندهاي استفاده از سايه:

شما میتوانید با رنگها اندازه ها و اشکال متفاوتی به وجود بیاورید. همیشه به خاطر داشته باشید که رنگهای روشن باعث درشتی و رنگهای تیره باعث کوچکتر شدن چشمتان میشود.

چگونگی زدن سایه میتواند چشمانتان را بزرگتر، کوچکتر، با فاصله زیاد و یا با فاصله کم جلوه دهد. راز کار در این است که سایه چشمتان را باید طوری پخش کنید که نگاه شما جلب توجه کند، نه سایه چشمتان.
هنگام سایه زدن، روشن ترین رنگ را روی کل پلک، یعنی از خط مژه تا ابرو، میکشیم. این سایه روشن رنگ پایه آرایش چشم شما خواهد بود، درست مانند کرم پودر که رنگ پایه آرایش  صورتتان است. این سایه روشن باعث دوام رنگ و همچنین جلوگیری از خط افتاده آرایش چشمتان میشود.

برای رنگ بعدي ميتوانيد از یک رنگ تیره استفاده کنید تا در نگاهتان عمق ایجاد کند. رنگ تیره را در امتداد خط مژه بالا و گوشه خارجی چشم و همچنین از وسط پلک پایین به سمت خارج چشم بکشید تا با سایه ای که به پلک بالا زده اید یک حالت مثلثی در گوشه چشم ایجاد کند. این سایه باعث میشود که چشم و خط ابروی شما برجسته تر نشان داده شود.

سایه سوم را خوب پخش کنید تا چشم شما بهتر شکل بگیرد.

نكات مهم:

  • هنگام زدن سایه چشمانتان را باز نگهدارید و کمی سرتان را به عقب متمایل کنید تا به خوبی ببینید که چه میکنید و سایه درست روی پلک شما بنشیند.
  • بهتر است از سایه‌های کرمی استفاده کنید. حالت شیری سایه‌های کرمی روی پوست صورت خوب می‌ماند و به پوست آسیب کمتری می‌رساند. اگر سایه‌های پودری را ترجیح می‌دهید قبل از اینکه سایه را به پلک بزنید، از پودر صورت با مایه زرد رنگ به پلکتان بزنید این کار موجب می‌شود مدت زمان بیشتری سایه روی صورتتان بماند.
  • وقتی که عجله دارید، رنگ پایه را زده و سپس ریمل بزنید، همین.
  • پس از زدن رنگ پایه روشن، رنگ متوسط را پایین ابرو بزنید. این قسمت از چشم جایی است که اکثر خانمها سایه چشم را میزنند. رنگ متوسط را روی رنگ پایه پخش کنید.
  • اگر پلکهای پف کرده دارید، سعی کنید از رنگهای مات برای سایه چشمانتان استفاده کنید.

ترفندهاي استفاده از خط چشم:

بهترین راه برای کمتر نشان دادن پژمردگی پلک‌ها استفاده از از خط چشم مناسب است. برای ماندگاری بیشتر خط چشم از پودر و برس صاف و نوک تیز استفاده کنید و روش درست کشیدن خط چشم را بیاموزید . کشیدن خط چشم با برس بهتر از مداد عمل می‌کند. و برای کسانی که خیلی به این کار وارد نیستند آسا نتر می‌باشد. برای طبیعی به نظر رسیدن خط چشم در قسمت‌های بیرونی ، وسطی و داخلی پلک بالایی سه نقطه بگذارید به طوری که بسیار به خط مژه نزدیک باشند ، سپس این نقاط را به هم وصل کنید.

برای درشت تر نشان دادن چشم هایتان خط چشم بالایی پلک را پهن تر از خط چشم در پایین پلک بکشید. کشیدن خط پهن زیر پلک، چشم را خسته نشان می‌دهد و شادابی آن را کم می‌کند در نتیجه چشم کوچکتر به نظر می‌رسد.

همچنين با بالا رفتن سن مژه‌ها کم پشت می‌شوند . خط چشم ضخیم ریشه‌های مژه را تیره تر نشان می‌دهد و باعث می‌شود مژه‌ها جلوه پر پشت و پر رنگی داشته باشند. استفاده زیاد و مکرر ریمل جلوه خوبی روی چشم ندارد و مژه‌ها را دندانه دندانه می‌کند. مطمئن شوید که خط چشمتان را ضخیم و صاف کشیده اید. که در این حالت چشم درشت نشان داده می‌شود.

ترفندهاي استفاده از ريمل:

ریمل مهمترین وسیله آرایشی شماست که باعث درشتی چشمها و جلوه دار شدن مژه هایتان میشود. غیر از تنوع رنگ، ریمل ها انواع مختلفی دارند، ضخیم کننده، بلند کننده، حجم دهنده، پر رنک کننده، ضد آب و معمولی.
روش زدن ریمل برای جلا دادن نگاه شما اهمیت به سزایی دارد. باید توجه داشته باشید که ریمل شما تمام سطح مژه، از ریشه تا نوک آن، را بپوشاند.

برای ریمل زدن به مژه‌های پلک بالا، قبل از کشیدن برس ریمل روی مژه‌ها، میله ریمل را روی ریشه و پایه مژه‌های‌تان بمالید تا به اندازه کافی رنگ روی مژه‌ها بنشیند، سپس این رنگ را با برس ریمل از پایین تا بالای مژه بکشید. هنگام ریمل زدن مژه‌های پایین، میله ریمل را به صورت عمودی نگه دارید و آن را به چپ و راست حرکت دهید.

برای مژه های بالا، قبل از کشیدن برس ریمل روی مژه ها، میله ریمل را روی پایه مژه هایتان بمالید تا به اندازه کافی رنگ روی مژه هایتان بنشیند. سپس این رنگ را با استفاده از برس ریمل ، از پایین تا بالای مژه به خوبی بکشید. اگر این کار را با دقت انجام دهید، مژه هایی زیبا با نوکهای جدا از هم خواهید داشت.

هنگام زدن ریمل به مژه های پایین، میله ریمل را به صورت عمودی نگه داشته و آن را به چپ و راست حرکت دهید. مراقب باشید که زیر چشمانتان را لک نکنید.
وقتی میخواهید بیش از یک بار ریمل بزنید، شانه زدن مژه ها بین ریمل زدنها باعث میشود که مژه های شما به هم نچسبند.

نکات مهم:

  • اگر ریمل شما نو است و میزان ریمل روی میله آن زیاد است، اضافه آن را با دستمال پاک کنید.
  • اگر میخواهید ماده ریمل بیشتر روی برس آن بنشید، برس را داخل ظرف بچرخانید. هیچوقت آن را در ظرف ریمل بالا و پایین نکنید، چون باعث میشود که ریمل داخل ظرف زودتر از معمول خشک شود.

سوالات رايج:

چطور از شر قرمزی چشم ها خلاص شویم؟

قرمزی چشم‌های خسته را از بین ببرید . برای این کار از سایه ای با زمینه آبی استفاده کنید.زدن سایه و خط چشم با زمینه آبی می‌تواند این قرمزی را به حداقل برساند.

چطور رنگ چشم خود را زيباتر نشان دهيم؟

خیلی از خانم ها به دنبال راهنمایی هایی برای ترفیع رنگ طبیعی چشم خود هستند.خیلی خوب است كه از یك خط چشم طبیعی، قهوه ای تیره یا خاكستری، استفاده نمایید، این خط چشم ها به ناخوشایندی رنگ سیاه نیستند. خط چشمی‌نازك بالا و پایین پلك خود بكشید. برای استفاده از سایه چشم ها، نمونه ای را كه با رنگ چشم شما مغایرت داشته باشد، انتخاب كنید. این تضاد باعث بیشتر مشخص شدن چشم ها می‌شود.

چه‌کنیم تا پلک افتاده نداشته‌باشیم؟

پیشنهاد می‌کنیم استفاده از سایه‌های براق را کنار بگذارید به‌خصوص وقتی سن بالا می‌رود و به ۴۰ نزدیک می‌شود. هرقدر پلک‌ها مات‌تر باشند، چهره زیبایی بیشتری دارد، با سایه‌هایی براق چروک‌های ریز خودشان را بیشتر نشان می‌دهند. می‌توانید از یک خط‌چشم براق استفاده کنید.

اگر دچار افتادگی پلک شده‌اید و دوست دارید چشم‌های‌تان بازتر و زیباتر به نظر برسد به هیچ وجه زیر مژه‌ها خط‌چشم پررنگ نکشید و تنها خط باریکی بالای چشم به سمت گوشه بیرونی چشم‌ها بکشید.

نكته آخر: به ابروهايتان توجه كنيد

 آخر همه، از ابروهای خود كه چشم های شما را قاب گرفته اند غافل نشوید. تعداد كمی‌از افراد به ابروهای خود توجه می‌كنند. ابروهای بد شكل كل آرایش را به هم می‌ریزند. اگر برای برداشتن ابروهای خود تازه كار هستید، به یك آرایشگر ماهر مراجعه كنید تا حالت ابروهایتان را درست نماید، بعد از آن دیگر خودتان می‌توانید ابروهایتان را بردارید. از نازك و باریك كردن ابروهای خود دست بكشید، چرا كه پر كردن آنها كمی‌مشكل است.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج – اختصاصي 7 گنج

www.7ganj.ir

*** كپي برداري تنها در صورت ذكر نام و لينك فعال به اين صفحه مجاز مي باشد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی