جاذبه هاي جهان

بهترین کشور ها برای مهاجرت در سال ۲۰۲۰

تقویم فارسی اندروید

مهاجرت چیست ؟ مهاجرت به معنای جابه جایی از مکانی به مکانی دیگر برای کار یا زندگی است . مهاجرت مردم معمولاً بخاطر دور شدن از وضعیت یا عوامل نامساعدی همانند فقر و بیماری مسائل سیاسیی ، اجتماعی، کمبود امکانات غذایی ، بلا و اتفاقات ناگوار طبیعی، جنگ،  بیکاری و کمبود امنیت است . البته این ها تنها دلیل مهاجرت نیستند بلکه شرایط و عوامل مساعد کشور های دیگر نیز میتواند دلیل دیگری برای جذب افراد و مهاجرت انها باشد مواردی از قبیل امکانات بهداشتی بیشتر، آموزش بهتر، درآمد بیشتر، شرایط فرهنگی و اجتماعی بهتر ، مسکن بهتر و آزادی‌ بیشتر و …

طبق آمار تخمینی توسط سازمان ملل متحد در حدود ۱۹۰ میلیون مهاجر بین‌المللی در سال ۲۰۰۵ وجود داشته‌ اند ، که ۳٪ از کل جمعیت دنیا را شامل می‌شود و اما ۹۷٪ بقیه جمعیت دنیا در کشورها و شهرهای که به دنیا آمده‌اند زندگی میکنند .

انواع مهاجرت

  1. مهاجرت خارجی
  2. پناهندگی
  3. مهاجرت داخلی

علل مهاجرت

مهاجرت به کشورهای دیگر بعضی وقت‌ها در شکل کنترات و قرارداد استخدام است:

کارمندان اتحادیه‌های چند ملیتی، بین‌المللی تشکیلات غیر دولتی و سرویس‌های دیپلماتیک می‌توانند در مناطق و کشورهای فرادریایی کار کنند .

آموزش یک عامل جذب و کشش اولیه در مهاجرت مانند دانشجویانی که قصد تحصیل در کشوری دیگری را دارند .

مهاجران بازنشسته از کشورهای ثروتمند به کشورهای با هزینه‌های پایین با آب وهوای بهتر ومناسب تر، نیز نوع جدیدی از مهاجرت بین‌المللی است.

عوامل راندن غیر اقتصادی شامل پناهندگی به دلیل تعقیب ،مسائل مذهبی ، سوء استفاده، زورگویی ، تصفیه نژادی ،قتل‌ و کشتار عام بخاطر افراط‌گرایی و رادیکالیسم و در خطر بودن افراد غیرنظامی در حین جنگ مانند ، حرکت‌های سیاسی و فرار از دیکتاتوریسم و …

بعضی مهاجرت‌ها بخاطر دلایل شخصی می باشد ، براساس روابط بین اشخاص با دیگران همانند بودن با خانواده یا رسیدن به شخص مورد علاقه و یا همسر .

موانع مهاجرت

در هنگام مهاجرت تنها موانع مهاجرت فقط مسائل قانونی نیستند بلکه موارد دیگری نیز تاثیر بسزایی خواهند داشت امهاجران باید بر سختی کاری که انجام میدهند اگاه باشند چون هنگام ترک کشورشان باید بسیاری از چیزهای مورد علاقه شان همچون خانواده، دوستان، شبکه حمایتی، و فرهنگ خود را نیز ترک کنند . کسانی که قصد مهاجرت را دارند باید دارایی‌های خود را به مقدار زیاد به پول نقد تبدیل کنند تا بتوانند خرج مسافرت و مهاجرت خود را تأمین کنند . افراد مهاجر وقتی که به کشور جدید و مقصد می‌رسند باید اماده باشند تا با اتفاقات و شرایط غیرمطمئن و پیش‌بینی نشده مانند پیدا کردن کار، محلی برای زندگی کردن، قوانین جدید، الگوهای فرهنگی جدید، زبان جدید یا مسائل مربوط به لهجه زبانی، احتمالاً فاشیسم و نژادگرایی و سایر رفتارهای مخالف خود و خانواده خود مواجه شوند .

مهاجرت برای برخی کشورها یک مزیت محصوب میشود .

در کشورهای فقیر نیروی کار کمتری نسبت به کشورهای ثروتمند جذب و استخدام میشوند و اینچنین که مهاجرت افراد به سود دو کشور مبدع و مقصد خواهد بود همانند آنچه که در بازار آزاد جهانی وجود دارد این‌طور به‌نظر می‌رسد که نیروی کار مازاد کشورهای خود را که تقاضا برای آن‌ها کم است ترک کرده و به کشورهایی می‌روند که تقاضا برای آن‌ها زیاد است. مزایای مهاجرت به کشورهایی مثل کانادا که نرخ تولد در آن پایین است به وضوح قابل مشاهده است چون منجر به کسب مهارت و آموزش ، درامد بهتر  و شرایط رفاهی بیشتر و بهتر می‌شود. طبیعی است که کشورهای فقیر تمایلی به از دست دادن نیروهای متخصص ندارند اما راه حل این مشکل این نیست که نیروی کار آماده در جایی باشد که به کار گرفته نشود یا محروم از کار کردن باشد پس در هر صورت مهاجرت موجب مساعدت به کشورهای فقیر است .

10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان

 اکثریت افرادی که تصمیم به مهاجرت میگیرند به دنبال این امر هستند که بتوانند اقامت دائم یا تابعیت آن کشور را بعد از چند سال اخذ و یا دریافت نمایند از این رو از بین کشورهای موجود 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان را که به راحتی بتوانند اقامت و در نهایت تابعیت کشور را به دست آورد معرفی می نمایم

  1. کانادا
  2. امریکا
  3. استرالیا
  4. المان
  5. هلند
  6. انگلیس
  7. نیوزلند
  8. اتریش
  9. مجارستان
  10. سوئد

کانادا
کانادا جزو یکی از 10 کشور برتر جهان برای مهاجرت بخصوص برای ایرانیان است . قوانین کشور کانادا شرایط بسیار مناسبی را برای اخذ اقامت دائم وضع نموده است و این باعث میشود تا این کشور برای انتخاب مهاجرت گزینه ی برتری باشد البته این تنها دلیل انتخاب این کشور نیست کانادا جزء کشورهای پیشرفته با اقتصاد بالا محسوب می شود که کیفت زندگی افراد مقیم این کشور را تضمین میکند . افرادی که به کشور کانادا مهاجرت میکنند می توانند پس از 3 سال کار کردن، نسبت به اخذ اقامت دائم اقدامات لازم را انجام دهند یکی دیگر از فواید خوب این کشور این است که فرزند به محض تولد در کشور کانادا، تابعیت این کشور را دریافت میکند .

مهاجرت و اخذ اقامت کانادا

برای مهاجرت به کانادا راه های زیادی وجود دارد و این راه های موجود برای مهاجرت به کشور کانادا می تواند از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تولد، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق کار و مهاجرت از طریق تحصیل صورت بگیرد .اما بهترین راه برای مهاجرین که شرایط مناسب تری را فراهم می نماید مهاجرت از طریق کار و تحصیل است. البته کشور کانادا برای مهاجرانی که دارای مهارت لازم می باشند، مسیری را جهت مهاجرت قرار داده است که در صورت واجد شرایط بودن شخص متقاضی اقامت خود و خانواده خود را در همان ابتدا می تواند، دریافت نماید.

نام این ویزا skill worker است و بر اساس سیستم امتیاز بندی افراد سنجیده می شود.

افراد برای اخذ این اقامت باید امتیازات لازم را کسب نمائید. در مقابل ویزای skill worker و کاری، ویزای تحصیلی کانادا به مراتب آسان تر می باشد. افراد برای هر مقطعی و همچنین هر رشته ای می توانند برای مهاجرت به این کشور اقدام نمائید. مهاجرت افراد از طریق تحصیل باید واجد شرایط کافی باشد و این شرایط بر اساس سن فرد ، میزان و سطح تحصیلات، تسلط به زبان انگلیسی و… سنجیده می شود .

هزینه تحصیل در کشور کانادا 

هزینه ی تحصیل در این کشور به صورت کلی معمولا از سالی 12.000 $ دلار کانادا تا 20.000 $ دلار کانادا می­ باشد .

پایتخت کانادا اتاوا

امریکا

کشور آمریکا جزو یکی از 10 کشور مناسب برای مهاجرت افراد می باشد و به دلیل وضعیت اقتصادی پیشرفته و سطح حقوق بالا بسیار مورد توجه افراد قرار میگیرد .

آمریکا رده دار و جزء کشورهای قوی و توسعه یافته در دنیا است و مهاجران بسیاری را از سراسر جهان با این شرایط مجذوب خود می­ کند. اما این روزها به دلیل دلیل شرایط و روابطی که میان این دو کشور ایران و امریکا حاکم شده است  مسیر مهاجرت به این کشور و اقامت ایرانیان سخت تر از قبل می باشد .

مهاجرت و اخذ اقامت کشور آمریکا

از جمله راه­های مهاجرت به این کشور می توان به سرمایه­ گذاری، ازدواج، نامزدی، کار، تحصیل و… اشاره نمود.

ویزای سرمایه­ گذاری امریکا ویزای  EB5نام دارد.

برای سرمایه گذاری در امریکا باید مبلغی حدود 1.000.000 $ دلار آمریکا را در نظر داشت.

البته وجود این مبلغ نیز نمی توان این اطمینان را داد که سرمایه گذاری منجر به دریافت اقامت برای خود و خانواده­ تان می شود، زیرا این سرمایه گذاری ریسک زیادی را در بر دارد.

یکی درگیر از راه ­های موجود برای مهاجرت به کشور آمریکا از طریق کار می ­باشد که این ویزا به EB3 نام گذاری شده است .

* البته در حال حاضر این ویزا با توجه به تحریم­ های صورت گرفته و سیاست­ های اخذ شده برای ما ایرانیان صادر نمی­ گردد.

 برای مهاجرت به کشور آمریکا از طریق تحصیل افراد نیازمند اخذ پذیرش از یک دانشگاه آمریکایی را لازم می باشند. همچنین باید سطح نمرات عالی و مدرک زبان معتبری را ارائه دهند  . لازم به ذکر است که اخذ پذیرش از یک دانشگاه معتبر آمریکایی کار بسیار مشکلی است پس بهتر است کشور کانادا را که شرایط بهتری نسبت امریکا دارد را انتخاب کنند .

پایتخت آمریکا واشنگتن

استرالیا

در استرالیا نرخ بیکاری بسیار پایین است و حتی در شرایط رکود  وضعیت اقتصادی مناسبی داشته و کاملا پیشرفته است. کشور استرالیا به لحاظ وضعیت آموزشی و صدور ویزای کار برای ایرانیان، جزء 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان محسوب می گردد.

نکته ی بسیار مثبت در مورد این کشور این است که  افراد می توانند بعد از 5 سال کار کردن در این کشور اقامت دائم خود را دریافت نمائید.

مهاجرت و اخذ اقامت در استرالیا

برای اخذ اقامت در استرالیا راه­ های بسیاری وجود دارد که منجر به اقامت می شود از جمله راه­ های مهاجرت به این کشور  طریق تحصیل، کار، سرمایه­ گذاری، ازدواج، تولد و … می باشد.

ویزای سرمایه گذاری و اخذ ویزای کار در این کشور به صورت امتیاز بندی است.

در مبحث سرمایه گذاری و اخذ اقامت برای خود و خانواده، سن، میزان تحصیلات، میزان سرمایه، سابقه مدیریتی و عوامل بسیار دیگری دخیل هستند.

برای ورود به این کشور و دریافت اقامت از طریق کار نیز امتیازات افراد محاسبه می­ گردد و امتیازات می بایست به حد نصاب برسد.امتیازات بر اساس شرایط سنی، میزان تحصیلات، سابقه کاری، مدرک زبان و عوامل انطباق ­پذیری قابل دستیابی است.

هزینه ی زندگی در استرالیا

اگر بخواهیم با شرایط تحصیل در کشور کانادا مقاسیه نمائیم می توان گفت هزینه تحصیل در این کشور دو برابر کشور کانادا است و هزینه زندگی نیز در این کشور بالاتر از کشورهای دیگر می باشد.

  هزینه زندگی در کشور استرالیا حدود 18.000 $ دلار استرالیا می باشد .

پایتخت استرالیا کانبرا

آلمان

کشور آلمان به دلایلی نظیر نرخ بیکاری پائین توانسته است مدنظر درصد بالایی از متقاضیان جویای کار و مهاجرین قرار بگیرد .

المان یکی از بهترین کشورهای پیشنهادی از میان 10 کشور برتر برای اقامت و مهاجرت ایرانیان است .

یکی دیگر از پارامترهای مثبت آلمان پیروی کردن از حوزه شنگن است و نظام آموزشی رایگان از دیگر امتیازات مثبت آلمان در باب مهاجرت است.

مهاجرت و اخذ اقامت آلمان

اخذ اقامت از طریق کار یکی از برترین راه های مهاجرتی در کشور المان است امروزه درصد بالایی از افراد در خصوص مهاجرت به آلمان جذب میشوند چون کشور آلمان توانسته است با صدور ویزاهای موقت کاری آمار چشم گیری به خود اختصاص دهد. نرخ بیکاری پائین و اقتصاد قوی المان توانسته است شرایط فوق العاده ای در این خصوص برای مهاجرین فراهم کند .

مهاجرت به المان از طریق تحصیل از اصلی ترین راه های مهاجرتی به این کشور است . اما به دلیل درخواست بالای اخذ ویزای تحصیلی موجب شده است تا روند های تحصیلی در آلمان طولانی تر شوند .

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در آلمان از دیگر راه های مهاجرتی و اخذ اقامت و تابعیت است.

راه های دیگر نظیر ازدواج، پناهندگی و تولد از راه های دیگر اخذ اقامت در این کشور می باشد .

پایتخت آلمان برلین

هلند

کشور هلند جزء کشورهای اتحادیه اروپا و جزء شنگن است.

این کشور نیز جزو ان 10 کشور برتر و پیشنهاد شده برای مهاجرین ایرانی است

واحد پول هلند  (€) یورو است و زبان این کشور هلندی می باشد .

مهاجرین برای اخذ اقامت در این کشور نیازمند اخذ ویزا می باشید.

مهاجرت و اخذ اقامت هلند

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل بهترین نوع مهاجرت به این کشور است چون نسبت به کشورهای دیگر حساسیت کم تری را به فاصله تحصیلی و سن مهاجرین نشان میدهد .

یکی دیگر از مزایای ویزای تحصیلی کشور هاند به این گونه است که افراد می­ توانند با اخذ ویزای دانشجویی همراه با خود برای  همراهان خود نیز اقامت این کشور را دریافت نمایند.

پایتخت هلند آمستردام

انگلیس

کشور انگلیس جزو کشورهای برتریست که امکانات رفاهی زیادی برای ساکنین کشور خود به ارمغان اورده و از همه جای دنیا مهاجرین را به خود جذب میکند این کشور جزو 10 کشور برتر و پیشنهاد شده برای اقامت و مهاجرت ایرانیان است .

 واحد پول انگلیس پوند (£) است و این یعنی هزینه ی نسبتا بالایی برای زندگی بدر این کشور است مخصوصا برای ایرانیان

انگلیس از لحاظ اقتصادی کشور بسیار پیشرفته ای می باشد و نرخ بیکاری افراد نیز در این کشور در سطح بسیار پایین است.  ورود به این کشور نیازمند اخذ ویزا و مجوز اقامت است .

مهاجرت و اخذ اقامت انگلیس

راه ورود به کشور انگلیس از طریق سرمایه ­گذاری، تحصیلی، کاری، ازدواج و… انجام بپذیرداست .

سرمایه گذاری در این کشور قوانین مخصوص به خود را وضع نموده است نام ویزای سرمایه­ گذاری در این کشورier T1 نام دارد که اشخاص برای سرمایه گذاری می بایست مبلغی حدود 200.000 £ پوند را نیز داشته باشند.

البته فقط دارا بودن این مقدار سرمایه کافی نیست و افراد نیازمند ارائه یک طرح کسب و کار می باشند و باید این توانایی را داشته باشند که از طرح کسب و کار خود دفاع نمائید و همچنین قادر باشند 2 شخص که از اتباع کشور انگلیس باشند را استخدام شرکت خود نمائید.

مهلجرت از راه تحصیلبه این گونه است که افراد می توانند برای این کشور اقدامات لازم را انجام دهند و  هزینه تحصیل خود را باید به حساب دانشگاه مورد نظر خود واریز کنید .

مهاجرین باید اگاه باشند که قبل از اقدام برای درخواست ویزای دانشجویی نامه پذیرش را از دانشگاه خود دریافت نمایند.

ویزای دانشجویی در کشور انگلیس Tier4   نام دارد که شرایط اخذ ان برای افراد بالای 18 سال و زیر 18 سال متفاوت اشت .

پایتخت انگلستان لندن

نیوزلند

 این نیوزلند دارای استاندارهای بالایی برای زندگی و تحصیل می باشد و از لحاظ جاذبه ­های گردشگری بسیار جذاب می باشد و سالانه توریست ها و مسافران زیادی را به خود جذب میکند .

نیوزلند به دلیل تولید ناخالص ملی که ارائه داده است جزء کشورهایی با اقتصاد پیشرفته و پررونق محسوب می­ شود.

نیوزلند نیز مانند کشورهای دیگر مسیرهایی را برای ورود مهاجران تعیین نموده است و جزو 10 کشور پیشنهادی برای مهاجرت  ایرانیان است .

مهاجرت و اخذ اقامت نیوزلند

یکی از مزایای دریافت اقامت کشور نیوزلند این است که  افراد می توانند به 172 کشور دنیا بدون اخذ ویزا مهاجرت نمائید.

راه های مهاجرت به نیوزلند می تواند شامل مهاجرت و اخذ اقامت از طریق سرمایه ­گذاری، کار، تحصیل و… باشد .

 باید گفت سرمایه گذاری در نیوزلند شامل شرایط و عواملی مانند سن، میزان سرمایه، سال­های تجربه مدیریتی و… است تا برای دریافت امتیازات تأثیر گذار باشد .

ویزای کار در نیوزلند نیز همانند ویزای کار کانادا و استرالیا امتیاز بندی می باشد و شرایط برای اخذ اقامت از طریق کار باید ارزیابی گردد.

پایتخت نیوزلند ولینگتون

اتریش

اتریش یک کشور زیبا و دارای سطح امنیت بالایی است ، نرخ بیکاری در اتریش پایین و اقتصاد پیشرفته ی دارد .

نظام آموزشی در اتریش رایگان است و جزو 10 کشور برتر برای مهاجرت ایرانیان محسوب می ­شود.

زبان مردم اتریش آلمانی می باشد و واحد پول آن (€) یورو است .

افراد مهاجر بعد از 5 سال کار کردن در این کشور می توانند اقامت دائم را به دست بیاورند.

مهاجرت و اخذ اقامت اتریش

راه ورود به کشور اتریش میتواند از طریق سرمایه ­گذاری، تحصیلی، کاری، ازدواج و… انجام بپذیرد.

اتباع خارج از اتحادیه اروپا برای ورود به کشور اتریش نیازمند اخذ ویزا می باشند.

ویزای سرمایه­ گذاری در اتریش به این صورت است که اشخاص می توانند فرآیند ثبت شرکت را با مبلغی حدود 100.000 € یورو انجام دهند و در این روند باید یک طرح کسب و کار نیز ارائه دهند.

پایتخت اتریش

مجارستان

کشور مجارستان از سال 2000 به عضویت اتحادیه اروپا پیوسته است و جزو کشورهای اروپایی و عضو شنگن می باشد با این تفاوت که بنا به اروپایی بودن این کشور و سبک زندگی اروپایی هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر میباشد .

هزینه زندگی در این کشور ماهیانه 600 الی 700 € یورو می باشد.

زبان این کشور مجاری می باشد .

ولی در حال حاضر این زبان، زبان مرده محسوب می­ گردد و اکثریت به زبان انگلیسی و یا به دلیل هم­ مرز بودن با کشور آلمان و اتریش به زبان آلمانی صحبت می­نمایند.

با اخذ اقامت بلند مدت از این کشور می­ توانید به سایر کشورهای اروپایی بدون اخذ ویزا مهاجرت نمائید.

مهاجرت و اخذ اقامت مجارستان

 کشور مجارستان از لحاظ اقتصادی برای این که افراد سرمایه خود را وارد کشور نمائید، مناسب نیست ولی برای تحصیل در رشته­ های پزشکی و همچنین برای اخذ پذیرش در دوره­ های زبان آلمانی و انگلیسی بسیار مناسب است.

مهاجرت از طریق تحصیل در مجارستان گزینه طلایی در خصوص ورود به اتحادیه اروپا به خصوص آلمان نیز می باشد.

پایتخت بودابست

سوئد

کشور سوئد در شمال اروپا واقع شده است جزء یکی از پیشرفته ترین کشورهای اتحادیه اروپا شناخته میشود .

سوئد بسیار پر جمعیت بوده و جزء چهارمین کشور پر جمعیت جهان است .

سوئد نیز مانند سایر کشورهای ذکر شده بنا به شرایطی که دارد مهاجران زیادی را جذب می نماید.

برای اخذ اقامت در این کشور اتباع خارج از اتحادیه اروپا باید اقدامات لازم را در جهت درخواست ویزا انجام دهند.

پایتخت استکهلم

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی