تبلیغ رپورتاژ

بهترین روش کاشت مو در ایران

تقویم فارسی اندروید

کم‌پشتی مو به دلایل ژنتیکی، بیماری، رژیم غذایی نامناسب، مصرف دارو، عدم تعادل هورمونی، بالارفتن سن و… موضوعی آزادهنده است که می‌تواند در تمام طول عمر فرد، ذهن او را درگیر کند و اعتماد به نفسش را پایین بیاورد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌های جدیدی در کاشت مو ابداع می‌شوند که نتایج طبیعی‌تر، عوارض کمتر و ماندگاری بیشتری به افراد ارائه می‌کنند و ناراحتی‌ها و درگیری‌های ذهنی آنها را از بین می‌برند.

بهترین روش کاشت مو

کاربرد و نحوه کاشت مو

هدف از کاشت مو بازگرداندن رشد مو به مناطقی از پوست سر است که رشد محدودی دارند یا اصلاً رشدی ندارند. در طول فرآیند کاشت مو، جراح فولیکول‌ها را از ناحیه متراکم مو مانند پشت سر (که به آن ناحیه بانک مو می‌گویند) برمی‌دارد و سپس فولیکول‌ها را در شکاف‌های کوچکی در پوست سر می‌کارد. هر عمل بسته به تعداد فولیکول‌هایی که جراح می‌کارد، چندین ساعت طول می‌کشد و قیمت کاشت مو هم بستگی به عواملی مانند تراکم موردنظر، روش کاشت و… دارد.

روش‌های کاشت مو

به طور کلی روش‌های کاشت مو به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

کاشت مو به روش FUT

FUT که مخفف عبارت Follicular Unit Transplantation است و با نام FUSS (مخفف Follicular Unit Strip Surgery) هم شناخته می‌شود، سنتی‌ترین و رایج‌ترین روش کاشت مو در جهان است. در روش FUT، یک نوار مو از بافت پشت سر فرد برداشته می‌شود و به اتاق مخصوصی برده می‌شود تا شسته شود. سپس به تعدادی گرافت (تکه‌ای از بافت حاوی فولیکول‌های مو که قرار است کاشته شود) تقسیم می‌شود. در نهایت، گرافت‌های جداشده در سوراخ‌هایی که در قسمت بی‌موی سر ایجاد شده‌اند، کاشته می‌شوند.

کاشت مو به روش FUE

کاشت مو به روش FUE

FUE مخفف Follicular Unit Extraction و تکنیک مدرن‌تری برای کاشت مو است که در آن موهای خشکی از ناحیه بانک مو تراشیده می‌شود و سپس فولیکول‌های مو به صورت جداگانه با ایجاد برش‌های دایره‌ای در اطراف آن‌ها، جدا می‌شوند. از آنجایی که پزشک باید هر فولیکول مو را به صورت جداگانه و مستقیم از پوست سر استخراج کند، روش FUE بسیار زمان‌بر است. در آخر مانند روش FUT، گرافت‌های استخراج شده، در سوراخ‌هایی که روی ناحیه بی‌موی سر ایجاد شده‌اند، کاشته می‌شوند.

کاشت مو به روش FIT

FIT که مخفف Follicular Isolation Technique است، تکنیکی تقریباً مشابه کاشت مو به روش FUE است. در هر دوی این روش‌ها، فولیکول‌ها مو یکی یکی در ناحیه مورد نظر کاشته می‌شوند و اساس کاشت مو در هر دوی آنها یکسان است. تنها تفاوت بین این دو روش در ابزار جراحی است که برای استخراج فولیکول‌های مو (پانچ) استفاده می‌شود.

کاشت مو به روش SUT

تنها تفاوت این روش با سایر روش‌های کاشت مو این است که در روش SUT از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته‌تر برای برداشت مو از ناحیه بانک مو استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها سرعت برداشت گرافت‌ها و تعداد آنها را بالا می‌برند و به‌طورکلی سرعت و کیفیت کاشت مو هم بیشتر می‌شود.

کاشت مو به روش میکروگرافت

در این روش هم مانند روش SUT از دستگاه‌ها مدرن برای برداشت مو استفاده می‌شود؛ اما با این تفاوت که در روش میکروگرافت، برای کاشت گرافت‌های مو هم از دستگاه‌ها اتوماتیک و مجهز استفاده می‌شود. در این حالت ظرافت و تراکم کاشت مو تا حد زیادی بالاتر از روش‌های دیگر خواهد بود.

 

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

بهترین روش کاشت مو به معنی مناسب‌ترین روش کاشت مو با توجه به شرایط هر فرد است. بنابراین بهترین روش کاشت مو از فردی به فرد دیگر متفاوت است و همان‌طور که برای از بین بردن و لیزر موها باید ابتدا با پزشک مشورت کنید، برای به‌دست آوردن و کاشت مو هم باید توسط پزشک متخصص معاینه شوید. عواملی که پزشک برای تعیین روش مناسب کاشت موی بیمار در نظر می‌گیرد شامل موارد زیر است:

  • وسعت منطقه کم مو یا طاس
  • وضعیت بانک مو
  • وضعیت پوست سر از نظر کشسانی، التهاب، عفونت و…
  • تراکم موی موردنظر
  • وضعیت بهبود زخم‌ها
  • تعداد فولیکول‌های موردنیاز برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل
مناسب‌ترین روش کاشت مو

روش‌های کاشت ابرو

ابروها نقش مهمی در زیبایی صورت شما دارند، اما هدف آنها علاوه بر زیبایی چهره، دور کردن رطوبت‌هایی مانند عرق از چشمان شما است. بعضی افراد از حجم کلی ابروهای خود راضی هستند و به لیفت ابرو برای ساختن ظاهری بهتر قانع می‌شوند. اما بعضی دیگر ابروهای کم‌پشت یا نامتقارن دارند و در این حالت از روش‌های دیگر مانند تتوی ابرو و کاشت ابرو استفاده می‌کنند. برای کاشت ابرو از یک روش کلی استفاده می‌شود که در آن یک گرافت مو به همراه ریشه یا فولیکول آن برداشته شده و به ناحیه ابرو منتقل می‌شود. این گرافت مو معمولاً از پشت گردن یا ناحیه اطراف گوش برداشته می‌شود. کاشت ابرو معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود، بنابراین در طول عمل دردی احساس نخواهید کرد.

همین حالا اقدام کنید!

اگر تصمیم شما برای بهبود وضعیت موهای سرتان جدی است، بهتر است که همین حالا اولین قدم را در راستای آن بردارید. با وجود تعداد زیاد کلینیک‌های زیبایی و کاشت مو که تبلیغات زیادی درباره خود می‌کنند و باعث سردرگمی شما می‌شوند، ما یک کلینیک معتبر را به شما معرفی می‌کنیم تا بدون سردرگمی، برای مشاوره و انجام معاینات اولیه کاشت مو به آن مراجعه کنید. کلینیک پوست و موی ساعی در خیابان جردن تهران با داشتن کادر پزشکی متخصص و مجرب و به کارگیری بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌های موجود، خدمات مهمی در زمینه زیبایی پوست و مو به شما ارائه می‌کند. این خدمات فقط محدود به کاشت مو نمی‌شوند. سایر خدمات زیبایی کلینیک ساعی عبارتند از: تزریق چربی و ژل، لیزر موهای زائد، کاشت ابرو، لیفت ابرو و…

برای دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه تزریق چربی، هزینه کاشت مو و سایر هزینه‌ها به وب‌سایت کلینیک ساعی مراجعه کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی