اخبار داغ اخبار سياسی - مذهبي

بررسی طرح جنگ با ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

یک نماینده دیگر مجلس نمایندگان آمریکا پس از اعلام مخالفت با نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، از برنامه‌اش برای صدور طرحی جهت مجاز کردن جنگ با ایران خبر داد...
تقویم فارسی اندروید

یک نماینده دیگر مجلس نمایندگان آمریکا پس از اعلام مخالفت با نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، از برنامه‌اش برای صدور طرحی جهت مجاز کردن جنگ با ایران خبر داد.

مجلس نمايندگان آمريكا

«آلیس هستینگز»، نماینده ایالت «فلوریدا» در مجلس نمایندگان آمربکا روز پنجشنبه دومین دموکراتی بود که بعد از «چاک شامر»، دیگر نماینده دموکرات مخالفتش را با سند «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» اعلام کرد.

به گزارش روزنامه «هافینگتون‌پست» او علاوه بر اعلام دادن رأی مخالف به «برجام»، از برنامه‌هایش برای تهیه پیش‌نویس طرحی برای اعلام جنگ با ایران، جهت جلوگیری از دستیابی این کشور به «سلاح‌های هسته‌ای» خبر داد.

او گفت قصد دارد روز ۸ سپتامبر، (۱۷ شهریور)، اولین روز بعد از بازگشایی کنگره پس از تعطیلات تابستانی طرح خود برای جنگ با ایرن را ارائه کند.

ارائه این طرح، احتمالاً قبل از آن صورت خواهد گرفت که قانون‌گذاران آمریکایی بتوانند درباره توانایی رئیس‌جمهوری آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران رأی‌گیری کنند.

 «هستینگز» روز پنجشنبه هموار کردن جاده جنگ با ایران، «صرفنظر از نتیجه رأی کنگره درباره برجام» را برای دولت آمریکا اقدامی«کاملاً ضروری» دانست.

مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این یک طرح دیگر برای اعلان جنگ علیه ایران، در صورت تخلف تهران از مفاد «برجام» را به کمیته روابط خارجی این مجلس ارائه کرده است.

نمایندگان کنگره آمریکا به دنبال رد «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» با استناد به قانونی پیشتر تصویب شده در آن کشور هستند. اوباما گفته در صورت رد این سند رأی کنگره را به موجب اختیارات خود وتو خواهد کرد.

رأی‌گیری برای تصویب برجام در کنگره روز تا ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) انجام خواهد شد. اوباما تا هفتم ماه مهر برای وتوی این تصمیم فرصت دارد. در صورتی که کنگره بتواند دو سوم آرا را جمع‌آوری کند، می‌تواند وتوی اوباما را باطل کند.

مجلس سنای آمریکا ۱۰۰ عضو دارد که ۵۴ نفر آن جمهوری‌خواه و ۴۶ نفر آنها دموکرات هستند. اوباما برای اطمینان از دوام حکم وتوی خود در این مجلس بایستی رأی موافق ۳۴ سناتور دموکرات را داشته باشد.

گردآوري و تنظيم: گروه هفت گنج

www.7ganj.ir

منبع: خبرگزاري دانشجو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی