اخبار داغ اخبار سياسی - مذهبي

مدل جدیدی از مدهای حجاب: حجابي به نام توربان + تصاوير

اولین ظهور این مدل پوشش توسط سوفیا لورن-بازیگر ایتالیایی- در دهه هفتاد بود و بعد از آن شیخه موزه همسر امیر قطر از این مدل استفاده کرده است...
تقویم فارسی اندروید

 اولین ظهور این مدل پوشش توسط سوفیا لورن-بازیگر ایتالیایی- در دهه هفتاد بود و بعد از آن شیخه موزه همسر امیر قطر از این مدل استفاده کرده است.

به نقل از سایت خبری عربی ۲۱، رزان المومنی، دانشجوی دختر اردنی که ساکن امان پایتخت این کشور است توانسته بعد از اینکه نوعی خاص از حجاب به نام «توربان» را برای خودش انتخاب کند و فیلمی با این حجاب جدیدش را منتشر کند، ۱۶ هزار نفر هوادار در اینستاگرام برای خود پیدا کند.
 «توربان» مدل جدیدی از مدهای حجاب است که به معنای عمامه است. این عمامه را طراحان از مدل لباس و عمامه سیگ‌ها هندی ایده گرفته‌اند. در این نوع حجاب مو‌ها پوشانیده می‌شود ولی گردن و گوش‌ها بر خلاف حجاب شرعی و سنتی، نمایان است.
در صفحه اینستاگرام این دانشجو بحث‌های مفصلی درباره «مد» می‌شود. او خود معتقد است که توربان حجابی است که با آن مد هم رعایت می‌شود. او می‌گوید که پیش از این محجبه نبوده است.
مومنی هر روز کلیپ‌های کوتاهی در صفحه اینستاگرامش منتشر می‌کند که کیفیت پوشیدن «توربان» را آموزش می‌دهد. او ۱۵ روش جدید برای این پوشش آموزش داده است.
اولین ظهور این مدل پوشش توسط سوفیا لورن-بازیگر ایتالیایی- در دهه هفتاد بود و بعد از آن شیخه موزه همسر امیر قطر از این مدل استفاده کرده است.
مومنی درباره نگاه جامعه اردن به این پوشش می‌گوید: من آدم ازادی هستم همانطور که بیشتر دختر‌ها در اردن حجاب شرعی ندارند من هم نمی‌خواهم آنطوری باشم که مردم جامعه آن را می‌خواهند.
استاد الهیات دانشگاه ملی عجلون اردن، محمد القضاء در گفت و گو با عربی 21 گفت: “حجاب مد” به شکل فعلی مخالف شرع است مخصوصا این که بخش های از بدن – غیر از صورت و دست ها- نمایان است.
وی درباره تعامل حجاب و مد می گوید : حجاب به نفسه آنطور که شرع گفته زیبایی است و به سلیقه اشخاص نیست.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: فردا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی