تبلیغ رپورتاژ

برای رفع افتادگی پلک بالا چه کار کنیم؟

تقویم فارسی اندروید
رفع افتادگی پلک

همانطور که همه ما به خوبی می دانیم چشم‌ها از تاثیرگذارترین اعضای صورت هر فردی به شمار می رود که برای بیان حالات درونی و احساسات بسیار حائز اهمیت است. چشم‌های جوان و شاداب زیبایی فرد را حفظ کرده و موجب انتقال انرژی مثبت به اطرافیان می شود. برخلاف ان چشم‌های خسته می‌تواند نشانه وارفتگی و بی‌حوصلگی  باشد. پف زیر چشم و افتادگی پلک‌ها یکی از عواملی است که چهره فرد را خسته جلوه می‌دهد. راهکارهای فراوانی جهت رفع افتادگی پلک وجود دارد؛ از روش‌های خانگی و انواع و اقسام داروهای گیاهی و مبادرت به ورزش های خاص گرفته تا جراحی بلفاروپلاستی و لیزر. اما در پاسخ به این سوال که بهترین روش درمان افتادگی پلک چیست؟ موضوعی است که در این مطلب از وبسایت تصمیم داریم درمورد ان به بحث بنشینیم. اگر مشتاق به دانستن پاسخ هستید تا انتها ما را همراهی کنید.

عوامل افتادگی پلک بالا و پایین

افتادگی و چروک شدن پوست پدیده ای طبیعی است که هر فردی با افزایش سن با آن مواجه  می‌شود. بعد از سن ۳۰ سالگی، پوست به صورت طبیعی کلاژن خود را از دست می‌دهد و همین امر سبب ایجاد چین و چروک‌هایی ناخوشایند در ظاهر فرد می‌شود. بد نیست بدانید که پوست نواحی پلک و ابروها نازک‌تر از قسمت‌های دیگر صورت هستند که این منجر می‌شود تا پلک‌ها بیشتر در معرض افتادگی قرار بگیرند. بیماری‌های عصبی، آسیب دیدن چشم، سکته، دیابت و ارث از دیگر عوامل افتادگی پلک‌ها می باشند.

معرفی روش های درمان افتادگی پلک

  • درمان با ورزش
  • درمان با داروهای گیاهی
  • قطره چشمی برای رفع افتاد
  • درمان افتادگی پلک با پماد و کرم
  • درمان افتادگی پلک با روغن
  • درمان افتادگی پلک با نخ
  • درمان افتادگی پلک با لیزر
  • درمان افتادگی پلک با پلکسر یا پلاسما جت

درمان افتادگی پلک با لیزر

لیزر از طریق حذف سلول‌های قدیمی‌تر پوست، چهره فرد را زیباتر و شفاف تر می‌کند. در ضمن باید متذکر شویم که این روش زیبایی با بازسازی کلاژن، به مرور زمان افتادگی پلک را تا حدی بهبود می‌بخشد.

 

روش درمان

در این روش متخصص پوست مربوطه با تیز بینی عمق درمان را کنترل می نماید. وی توسط لیزر سلول‌های قدیمی پوست را از بین برده تا علاوه بر رفع چین و چروک‌، سلول‌های جدید را جایگزین سلول های مرده کند.

 

مزایا و معایب

روکش مجدد لیزر با تقویت تولید کلاژن، پوست را در ناحیه تحت درمان تحریک می‌کند و سبب بهبود ظاهر آن می‌ گردد. البته پس از درمان افتادگی پلک با لیزر درمانی ممکن است تا چندین هفته پلک‌ها کبود، قرمز، و متورم باشند.

درمان افتادگی پلک

میزان تاثیرگذاری

نتیجه پایانی درمان افتادگی پلک از روش لیزر درمانی اغلب بعد از گذشت سه تا ۶ ماه ظاهر خواهد شد.

درمان افتادگی پلک با پلکسر یا پلاسما جت

پلاسما حالت چهارم ماده است که با تحریک پوست قادر است لایه آسیب‌دیده را از بین ببرد. در این روش بخش ‌هایی از پوست تبخیر شده و هیچ ردپایی از اسکاری برجای نمی ماند.

 

روش درمان

در این روش پزشک مربوطه با استفاده از یک ژنراتور پلاسما اقدام به ایجاد پرتوهای متمرکز می‌کند. پرتوهای فوق  اپیدرم پوست را تصعید کرده و سبب جمع شدن پوست در همان ناحیه می‌شوند. درمان به این روش در یک تا چهار جلسه قابلیت اجرا داردکه هر جلسه  حدودا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

مزایا و معایب

پرتوهای پلاسما، دایره‌ای با قطری کمتر از یک میلی‌متر را به ‌وجود می‌آورند. این نقاط حدودا تا یک هفته پس از پایان درمان بر چهره فرد باقی می‌مانند. ممکن است دو تا سه روز بعد از جلسه درمانی پلک‌ها متورم شوند. قرمزی پوست از جمله عوارض دیگر احتمالی پلکسر پلاسماجت می باشد که یک  الی دو هفته پس از درمان از بین می‌رود.

میزان تاثیرگذاری

بهترین نتایج درمان افتادگی پلک با پلکسر پس از اعمال حداکثر چهار جلسه درمان در چهره فرد مشاهده می‌شود. خوب است بدانید که این روش درمانی دائمی نیست و به منظور ماندگاری نتیجه لازم است آن را به‌طور مداوم ترمیم نمائید.

 

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یک فرایند زیبایی است که برای زیباسازی بیشتر پلک‌ها و برطرف شدن افتادگی ان انجام می شود.

 

روش درمان

بلفاروپلاستی با تزریق بی‌حسی موضعی به ناحیه هدف شروع می‌شود. بعد از ان پزشک با ایجاد برش‌هایی در پلک بالا یا پایین پوست‌های اضافی را برداشته و سپس پلک را بخیه می‌زند. ایجاد برش ها و بخیه‌ها میان خطوط طبیعی پشت چشم به راحتی پنهان می‌شود و هیچگونه رد زخمی در ناحیه تحت جراحی برجای نمی‌ ماند.

 

مزایا و معایب

بلفاروپلاستی یک جراحی زیبایی دائمی برای نجات از شر افتادگی پلک است و اصلا نیاز به ترمیم ندارد. نتیجه رضایت بخش این فعالیت زیبایی تا سال‌ها بعد از عمل ماندگار است. دوره نقاهت این عمل دو هفته می باشد که در این بازه زمانی به منظور جلوگیری از عوارض باید مراقبت های بعد از عمل را به درستی رعایت کرد تا دچار عوارضی مانند عفونت، تورم، درد، خارش و غیره نشوید.

 

میزان تاثیرگذاری

بهترین و موثرترین روش درمانی برای خلاص شدن از افتادگی پلک جراحی بلفاروپلاستی است که نتیجه آن  دست کم تا ۷ سال باقی می‌ماند.

 

بهترین روش درمان افتادگی برای پلک بالا و پایین

باید بگوئیم که با در نظر گرفتن نوع افتادگی پلک و میزان آن احتمال دارد هر یک از روش‌های بیان شده در این مقاله برای شما ائده ال باشد. اما بهتر است پیش از تصمیم گیری بدانید که هیچ‌کدام از روش‌های غیرجراحی درمان افتادگی پلک نتیجه‌ای طولانی و ماندگار ندارد. با همه این اوصاف می‌توان گفت بهترین روش درمان افتادگی پلک به ویژه برای پلک بالا عمل بلفاروپلاستی است.

 

چرا کلینیک الهام انتخاب مناسبی برای درمان افتادگی پلک است؟

بلفاروپلاستی یک روش زیبایی نسبتا دائمی جهت درمان افتادگی پلک است. کلینیک الهام  از جمله بهترین و مطمئن‌ترین کلینیک‌ها در زمینه پوست و مو است که می‌تواند با انجام عمل بلفاروپلاستی  جذابیت بیشتری به چشم‌های شما ببخشد. مجوز رسمی از وزارت بهداشت، سابقه چندین ساله فعالیت در زمینه پوست و مو، استفاده از تجهیزات و متد نوین، کادر مجرب درمانی و مشاوره رایگان از جمله مواردی هستند که می‌توانند خیال شما را از بابت نتیجه رضایت بخش عمل آسوده کند. رضایت حداکثری مشتریان و مشاهده نتایج عمل‌های این کلینیک گواه کیفیت و تضمین عمل‌های زیبایی این مجموعه است.

سخن پایانی

کلیه روش‌های ذکر شده در این مقاله تا حدی می‌توانند از افتادگی پلک پیشگیری کنند یا حتی تا حدودی این وضعیت نامطلوب را درمان کنند. اما بهترین روش درمان افتادگی پلک که نتیجه‌ای تضمینی و پایدار دارد، عمل بلفاروپلاستی است. با انجام این عمل در یک کلینیک صاحب نام مانند کلینیک الهام شما شاهد بازگشت به جوانی و طراوت دوباره چهره خود خواهید بود.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی