تغذيه سالم خواص مواد غذايي سلامت

با مصرف اين خوراکی ها شاد مي شويد

برخی از مواد غذایی به ترشح هورمون شادی در مغز کمک می‌کنند. در ادامه با پنج ماده خوراکی شادی‌آور آشنا می‌شوید. احساس شاد بودن و رضایت خاطر یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در سلامتی افراد جامعه است...
تقویم فارسی اندروید

برخی از مواد غذایی به ترشح هورمون شادی در مغز کمک می‌کنند. در ادامه با پنج ماده خوراکی شادی‌آور آشنا می‌شوید. احساس شاد بودن و رضایت خاطر یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در سلامتی افراد جامعه است…

خوشحالي

به نقل از supersavvyme برخی از مواد غذایی به ترشح هورمون شادی در مغز کمک می‌کنند. در ادامه با پنج ماده خوراکی شادی‌آور آشنا می‌شوید. احساس شاد بودن و رضایت خاطر یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در سلامتی افراد جامعه است.

گل‌کلم

گل‌کلم منبع غنی از ویتامین سی است که برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است. علاوه بر این نقش اساسی در کاهش ترس، اضطراب، نگرانی، استرس و افسردگی ایفا می‌کند.

عدس

سرشار از آهن است که خستگی را از بدن شما دور می‌کند. معمولاً افراد از بی‌حالی، ضعف و خستگی روزانه نالان هستند. مهم‌ترین علت بروز این عوامل کمبود آهن است که با مصرف عدس به میزان 3 بار در هفته جبران می‌شود.

پرتقال

این میوه خوشمزه دارای ترکیباتی است که میزان انسولین و سروتونین را متعادل و از بروز بدخلقی در فرد جلوگیری می‌کند.

دانه کنجد

این ماده غذایی منبع غنی آمینواسید است که از بروز افسردگی جلوگیری می‌کند.

شکلات

ماده شادی‌آور شکلات در دانه کاکائو است. این ماده خوراکی باعث افزایش آندروفین در بدن می‌شود.. کاکائو سرشار از ماده‌ای به نام تریپوفان است که نقش اساسی در ترشح ماده شیمیایی سروتونین ایفا می‌کند.

گردآوري : گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

منبع: سلامانه

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی