تبلیغ رپورتاژ

با بهترین سوغات استانبول آشنا شوید

تقویم فارسی اندروید

استانبول بزرگ‌ترین شهر ترکیه و بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی، اقتصادی و توریستی این کشور است. در این شهر سوغات زیادی وجود دارد که توجه مسافران و گردشگران را به خود جلب می‎کند که می‌توان به هنرهای دستی، فرش و قالیچه، زیورآلات و خوراکی‌های خوشمزه اشاره کرد. در اینجا بعضی از این سوغات را معرفی می‎کنیم. برای رزرو هتل خارجی از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

سوغات استانبول

راحت الحلقوم ترکی

بدون شک راحت الحلقوم یا لوکوم، یکی از سوغاتی‌های شیرین استانبول است که شیرینی سفر را برای شما و عزیزانتان چند برابر می‎کند. لوکوم‌ها، شیرینی‎های کوچک و خوشمزه در اندازه، رنگ و طعم‌های متنوع وجود دارند و دارای طعم‎های پسته‎، گلاب، دارچین، پرتقالی و لیمویی و غیره هستند. راحت‌ الحقوم ترکی یکی از خوشمزه‌ترین انواع راحت الحقوم دنیا است که از معروف‎ترین سوغاتی‎های استانبول نیز به شمار می‌رود. این شیرینی خوشمزه، برای هدیه دادن و سوغاتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. فلایتیو بهترین قیمت بلیط هواپیما را ارایه می کند.

نظر قربانی

نظر قربانی که در کشور ما هم بسیار یافت می‎‌شود، یکی از سوغات مهم شهر استانبول و کشور ترکیه است. این مهره‌هایی کوچک که معمولاً به رنگ آبی هستند، برای دفع چشم زخم و انرژی‌های بد و منفی استفاده می‌شوند. در مبحث روان‌شناسی و فیزیکی رنگ‌های مختلف، رنگ آبی را برای دور کردن میدان‌های انرژی‌ منفی دانسته‌اند. بنابراین خوب است بدانید که استفاده از این نظر قربانی‌ها که اختصاراً نظر نامیده می‌شوند، بی دلیل نیست و اگر به خرافات تبدیل نشود، مفید نیز خواهد بود. در استانبول این نظر قربانی‌ها همه جا وجود دارد؛ از در و دیوار آویزان است و همه جا هم می‌توانید آن را خریداری کنید و به عنوان یک سوغاتی کوچک به عزیزانتان هدیه بدهید. نظر قربانی‌ها در شکل جاکلیدی، آویز، مگنت، دستبند، گوشواره و بسیاری چیزهای دیگر به فروش می‌رسند.

ادویه‌های ترکی

زمانی که در رستوران‌های ترکیه غذا نوش جان می‌کنید و یا مهمان یک خانوادۀ اهل استانبول می‌شوید، طعم و مزۀ فوق‌العادۀ آنها چنان زیر زبانتان می‌رود که دوست دارید از میزبانتان بپرسید این غذا را چطور و با چه مواد اولیه‎ای پخته است؟ واقعیت این است که یکی از دلایل خوشمزگی غذاهای ترکیه‌ای، ادویه‌های آنهاست. مردم ترکیه هم مانند ایرانی‌ها به خوبی در غذاهایشان از ادویه استفاده می‎کنند. اهمیت ادویه به اندازه‎ای است که یک بازار قدیمی و تاریخی به نام بازار ادویه در شهر استانبول وجود دارد که مختص خرید ادویه دارد. شما در بازار ادویۀ استانبول، در دنیای خوش رنگ و بوی ادویه‎های مختلف غرق می‌شوید و می‌توانید برای چشیدن دوبارۀ غذاهای خوشمزۀ این شهر، ادویه‎های آن را برای خود و عزیزانتان سوغات بیاورید.

حولۀ حمام ترکی

به همان‌ اندازه که حمام‌های ترکی در جهان معروف هستند، حوله‌های ترکیه نیز به اندازه‌ای از نظر کیفیت و جنس و تنوع در تمام دنیا شهرت دارند، که جزء سوغات این کشور محسوب می‎شوند. این حوله‌های سنتی که اغلب دست دوز بوده و سابقاً در حمام‌های ترکی استفاده می‎شدند، قابلیت جذب آب بالایی داشته و از نرمی خاصی برخوردارند. در بازار دو مدل حولۀ دست دوز و ماشینی وجود دارد که حوله‌های ماشینی نازک‌تر و سبک‎تر و در عین حال ارزان‌تر هستند.

صابون سیاه

صابون سیاه ترکی یکی از سوغات معروف شهر استانبول است که از قدیم در حمام‎های سنتی ترکیه استفاده می‎شد. این صابون‎ها خاصیت پاکسازی و جوان سازی پوست را دارند و مثل سفیدآب ما، مثل یک لایه بردار طبیعی عمل می‌کنند. صابون‌های سیاه، سوغات انحصاری ترکیه هستند و از خاکستر گیاهان محلی نظیر کاهو، غلاف کاکائو و مواد طبیعی دیگر ساخته می‌شود و به دو شکل دستی و کارخانه‌ای تولید می‎شوند. برای اینکه این صابون روی پوستتان نتیجۀ خوبی دهد، آن را روی پوست بمالید و پس از 10 دقیقه بشویید. می‌توانید بعد از آن از سفیدآب نیز استفاده کنید. این صابون‌ها سوغاتی و هدیه‌های مناسبی به شمار می‌روند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی