اخبار اجتماعی و اقتصادي اخبار داغ اخبار سياسی - مذهبي

بالاخره یک خبر خوب از مذاکرات هسته ای ایران در وین

معاون وزیر خارجه روسیه سرانجام یک خبر خوب از مذاکرات مخابره کرد؛ ایران و ۱+۵ در موضوع تحریم ها به پیشرفت هایی رسیدند...
تقویم فارسی اندروید
معاون وزیر خارجه روسیه سرانجام یک خبر خوب از مذاکرات مخابره کرد؛ ایران و ۱+۵ در موضوع تحریم ها به پیشرفت هایی رسیدند.
توافق هسته اي ايران و 5+1
توافق هسته اي ايران و 5+1
از چهارشنبه گذشته که دور هفتم مذاکرات برای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آغاز شد، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده این کشور مکرر درباره موانع و اختلافات ایران و ۱+۵ در مذاکرات مصاحبه کرد.

او با گلایه از روند کند مذاکرات، بازرسی های از مراکز نظامی و هسته ای ایران و همچنین باز طراحی راکتور آب سنگین را تاز جمله مهمترین اختلافات میان دو طرف اعلام کرده بود.

این مصاحبه ها و اطلاع رسانی ها در حالی بود که ایران و گروه ۱+۵ از ابتدای آغاز مذاکرات در دولت حسن روحانی توافق کرده بودند که تا نهایی شدن توافق درباره جزییات مذاکرات اطلاع رسانی نکنند.

بنابراین تا به امروز ریابکف هر چه مصاحبه کرده بود درباره اختلافات نظرها و تنگناهای مذاکرات بود تا اینکه او امروز در مصاحبه ای خبر از برخی گشایش ها و پیشرفت ها در مذاکرات داد.

به گزارش خبرگزاری ‘روسیا سگودنیا’، ریابکوف که ریاست هیات روسیه را در مذاکرات هسته ای ایران در وین برعهده دارد، روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این که دور کنونی مذاکرات ایران و ۱+۵ در وین بیش از انتظار پیشرفته داشته است، گفت: طرف های مذاکره کننده توافق کردند تحریم ها در مورد ایران با توجه به ارزیابی آژانس بین المللی انرژی اتمی لغو خواهد شد.

وی افزود: در دیدار مدیران سیاسی وزارتخانه های خارجه گروه ۱+۵ و ایران در مورد قطعنامه آینده شورای امنیت سازمان ملل برای لغو تحریم ها پیشرفت حاصل شد.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر خارجه رویه با بیان این که امید برای دستیابی به توافق طرف های مذاکره کننده هسته ای تا روز سی ام ماه ژوئن جاری (۹ تیر ماه) افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: طرف های مذاکره کننده توافق کردند تحریم ها در مورد ایران با توجه به ارزیابی آژانس بین المللی انرژی اتمی لغو خواهد شد و بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل دوباره اعمال نخواهد شد.

مقام روس یادآور شد: با توجه به این که آژانس بین المللی انرژی اتمی اقدامات ایران را در مورد تعهدات خود گواهی می کند، نظام قبلی تحریم ها به تعلیق درآمده و در آینده لغو خواهد شد.

ریابکوف تاکید کرد: آهنگ لغو تحریم باید برای ایران قابل قبول باشد. در همین حال روسیه برای لغو تحریم تسلیحاتی ایران با شرکای خود در ۱+۵ بحث های تندی می کند که بعضا به وضعیت غیرسازنده منجر می شود. اما این مساله مانعی برای ادامه مذاکرات ایجاد نمی کند و جایی برای تشویش خاطر وجود ندارد.

مذاکره کننده ارشد روس با بیان این که این وضعیت قابل پیش بینی بود و انتظار نداشتیم که مساله به آسانی حل شود، در مورد لغو تحریم تسلیحاتی ایران ادامه داد: هنوز فرصت برای اقدام در این زمینه وجود دارد و به تلاش های خود برای حل این مساله ادامه خواهیم داد.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی