تغذيه سالم سلامت سلامت پوست، مو و ناخن

اين میوه‌ها روند سفیدی موهایتان را کند می‌کنند!

وجود ویتامین‌های خانواده B و میوه‌های قرمز که از آنتی‌اکسیدان خوبی برخوردار هستند می‌توانند به جلوگیری از سفیدی مو کمک کنند...
تقویم فارسی اندروید

وجود ویتامین‌های خانواده B و میوه‌های قرمز که از آنتی‌اکسیدان خوبی برخوردار هستند می‌توانند به جلوگیری از سفیدی مو کمک کنند.

سفيدي مو-7ganj.ir

دکتر محمد رضوانی متخصص پوست و مو و زیبایی گفت: سفیدی زودرس مو در سفیدپوستان قبل از سن 20سال و در سیاه‌پوستان زیر 30سالگی است که در پوست سلول‌هایی به نام “ملاناسیک” وجود دارند که مسئول رنگ‌دانه‌های مو هستند.

وی افزود: سلول‌های رنگ‌دانه‌ساز مو عمر کوتاه‌‌تری نسبت به سلول‌های ساختمان‌ساز مو دارند به همین دلیل افراد با افزایش سن علی‌رغم اینکه موی زنده‌ای دارند و موهایشان رشد می‌کند رنگ موهایشان به سمت سفیدی می‌رود یعنی عمر سلول رنگ‌دانه‌ساز موجود در جوانه‌های رشد مو تمام شده است و در نتیجه موهای فرد دیگر رنگ دانه ندارند و سفید هستند.

وی اشاره کرد: افسردگی و رشد سفیدی مو با هم در ارتباط است و می‌تواند روند سفیدی مو را تشدید کند و کسی که گرفتاری و مشغله‌ی کاری دارد بعد از مدتی موهایش تا حدودی رو به سفیدی می‌رود.

وی اظهار داشت: نکته دیگر در رابطه با تغذیه است همان‌طور وجود ویتامین‌‌های خانواده‌ی B و میوه‌های قرمز مانند انار، انگور و خرمالو و تمشک و گریپ‌فروت و … که از آنتی‌اکسیدان خوبی برخوردار هستند می‌تواند به جلوگیری از سفیدی مو کمک کند.

گردآوري شده توسط گروه هفت گنج

منبع: باشگاه خبرنگاران

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی