تغذيه سالم خواص مواد غذايي سلامت

اين خوراکی ها مغز را تقويت ميكنند

گفته می‌شود که اين ۱۲ خوراکی تحريک کننده قوای ذهنی بوده و به سرزندگی و فعال بودن مغز کمک می‌کنند...
تقویم فارسی اندروید
گفته می‌شود که اين ۱۲ خوراکی تحريک کننده قوای ذهنی بوده و به سرزندگی و فعال بودن مغز کمک می‌کنند.
تقويت مغز

قره‌قاط

قره‌قاط که در انگليسی به آن کرن‌بری Cranberry می‌گويند، منبع سرشاری از  آنتی‌اکسيدان‌های مرغوب است. آنتی‌اکسيدان‌ها برای فعاليت‌های از قبيل عملکردهای شناختی بسيار مفيدند.

جو، جودوسر

جو به مغز انرژی می‌دهد، که احتمالا در بهبود یادگیری موثر است. انواع جوها سرشار از سلنیوم هستند، که آنتی‌اکسیدان است. نشان داده شده است که سلنيوم مغز را از اختلالات مختلف محافظت کرده و آن را از مشکلات شناختی مربوط به بالارفتن سن مصون نگاه‌می‌دارد.

بادام

بسختی می‌توان خوراکی يافت که بيشتر از بادام حاوی ويتامين E فشرده باشد. در آزمايشات متعددی نشان داده شده است که مصرف روزانه بادام با دوز بالا جلوی پيشروی آلزايمر را می‌گيرد.

مارچوبه

مارچوبه سرشار از ویتامین A است، که به انعطاف‌پذیری مغز بزرگسالان کمک می‌کند. فعاليت‌های يادگيری ذهن در سنين بالا بطور طبيعی افت دارد، و ويتامين A می تواند از سرعت اين روند بکاهد.

گردو

تنها ۶۰ گرم گردو در روز تقريبا تمامی اسيدهای چرب امگا-۳ را که گفته می‌شود مورد نياز بدن است تامين می‌کند.

توت‌ها

پژوهش‌های مختلف نشان داده‌اند که پُلی فِنّل های موجود در انواع توت‌ها از سرعت افت ذهنی مربوط به بالارفتن سن  می‌کاهند.

لپه

لپه و دیگر حبوبات سرشار از اسید فولیک است، که در پژوهش‌های تحقیقاتی نشان داده شده است عملکرد کلامی و حافظه را بهبود می‌بخشد، و احتمالا بروز بیماری آلزایمر را نيز به تاخیر می‌اندازد.

تخم مرغ

تخم مرغ همچون گوشت مرغ محتوای سطح بالايی از ماده کولین است. کولین ماده‌ای است حلال در آب، که در بافت زنده توليد می‌شود و در سنتز و نقل‌وانتقال چربی‌ها موثر است. گفته می‌شود کولين به توسعه حافظه بلند مدت کمک می‌کند.

سير و پياز

سيز و پياز هم تقويت کننده سيستم دفاعی بدن هستند و هم از سکته جلوگيری می‌کنند و احتمالا اختلال حافظه را نيز بهبود می‌بخشند.

ميگو

ميگو سرشار از اسيدهای دوکوساهگزانيک (DHA) و ويتامين B12 است که ترکيب اين دو ماده در ميگو از مهمترين مواد در حفظ و سلامت عملکرد شناختی مغز محسوب می‌شود.

اسفناج

اسفناج سرشار از مواد آنتی‌اکسيدان است.

شکلات تيره

شکلات تيره دارای فلاونول فراوان است. بطور کلی هرچه شکلات تيره‌تر باشد برای مغز بهتر است.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی