تغذيه سالم سلامت

افراد دیابتی چه صبحانه اي انتخاب كنند؟

افراد دیابتی بهتر است که حتما فیبر صبحانه‌ای داشته باشند، به عنوان مثال از خیار و گوجه فرنگی استفاده کنند تا فیبرشان تامین شود...
تقویم فارسی اندروید

افراد دیابتی بهتر است که حتما فیبر صبحانه‌ای داشته باشند، به عنوان مثال از خیار و گوجه فرنگی استفاده کنند تا فیبرشان تامین شود.

 صبحانه افراد ديابتي - 7ganj.ir

دکتر پیام فرحبخش متخصص تغذیه در خصوص صبحانه مناسب برای افراد دیابتی گفت: بهترین صبانه برای دیابتی‌ها صبحانه‌ای است که در آن از نان‌هایی استفاده شود که حاوی آرد کامل باشد، به این منظور که آرد سفید نباشد و یا اینکه از نان‌های سبوس دار استفاده کنند.

وی اظهار داشت: دیابتی‌ها در صورتی که قصد دارند از نان جو استفاده کنند توجه داشته باشند که این نان همراه با عصاره مالت نباشد، زیرا عصاره مالت یک مقدار شیرین کننده دارد و قندشان بالا می‌رود.

وی در ادامه گفت: افراد دیابتی ترجیحا از نان سنگک و بربری برای صبحانه استفاده کنند و در صورتی که به این نان‌ها دسترسی نداشته باشند، نان تافتون و لواش را جایگزین کنند.

این متخصص تغذیه گفت: افراد دیابتی بهتر است که حتما فیبر صبحانه‌ای داشته باشند، به عنوان مثال از خیار و گوجه فرنگی در صبحانه استفاده کنند تا فیبرشان تامین شود، زیرا این فیبر باعث می‌شود که هم سرعت افزایش قند در خونشان کاهش پیدا کند و هم اینکه موجب می‌شود دیر‌تر گرسنه شوند.

وی در پایان گفت: افراد دیابتی اگر اضافه وزن نداشته باشند، می‌توانند از کره استفاده کنند اما در مورد مربا بهتر است از مرباهای رژیمی استفاده کنند، با توجه به اینکه در حال حاضر بعضی شرکت‌ها مربای مخصوص دیابتی‌ها تولید می‌کنند که موجب می‌شود به جای استفاده از قند و ساکارز از قندهای مصنوعی استفاده کنند و هیچ تاثیر منفی هم نخواهد داشت.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: باشگاه خبرنگاران

یک دیدگاه

یک دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی