تبلیغ رپورتاژ

اصول کلیدی انتخاب بهترین و مدرن ترین درب های داخلی منزل

تقویم فارسی اندروید
مدرن ترین درب های داخلی منزل

درب ها یکی از ارکان اصلی منزل و عوامل تاثیر گذار و تعیین کننده ی دکوراسیون هستند. بنابراین انتخاب درب مناسب از مهم ترین کارها، در هنگام ساخت یا بازسازی منزل است. درب ها در انواع متفاوتی تولید می شوند که بازه ی انتخابی شما را بسیار بالا می برند. داشتن اطلاعات کافی قبل از خرید، به شما کمک می کند تا راحت تر و سریع تر درب های مورد نیاز خود را تهیه نمایید. در این مقاله با انواع درب چوبی آشنا می شوید و مدرن ترین مدل درب چوبی اتاق را می شناسید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع درب چوبی اتاق

درب های چوبی اتاق از چند نظر مورد بررسی قرار می گیرند. طیف وسیع انواع درب، باعث می شود تا در هنگام خرید دچار ترید شوید که کدام درب بهتر و کارآمد تر است. پس بهتر است قبل از خرید این سوال ها را از خود بپرسید:

  • چه سبکی را دوست دارم؟
  • دکوراسیون منزل من با چه دربی متناسب تر است؟
  • چه طرح و رنگی را می پسندم؟
  • بودجه ی من برای خرید درب چقدر است؟

برای پاسخ مناسب به این سوالات لازم است با مواردی نظیر سبک، مدل، جنس، رنگ، سایز و قیمت درب آشنا شوید. با مطالعه ی این مطلب، به خوبی تمام این ویژگی ها را شناخته و قادر به انتخاب درب مناسب خواهید بود.

درب چوبی اتاق در جنس های مختلف

برای خرید درب های داخلی منزل، ابتدا لازم است تا انتخاب کنید که چه جنسی می خواهید. درب ها در انواع تمام چوب، روکش چوب، ام دی اف و اچ دی اف تولید می شوند.

  • درب های تمام چوب بسیار زیبا و شکیل هستند و از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند. به همین علت قیمت بالایی نیز دارند.
  • درب های با روکش چوب ظاهری شبیه درب های تمام چوبی دارند. در واقع این درب ها از جنس ام دی اف هستند که لایه ای نازک از چوب روی آن ها قرار گرفته است. لایه ی چوبی پس از کشیده شدن بر روی ام دی اف نیاز به رنگ کردن دارد، بنابراین زیبایی درب شما بستگی به رنگ کاری آن دارد. به این ترتیب اگر به خوبی رنگ شوند ظاهری جذاب و زیبا دارند. مقاومت درب های روکش دار کمتر از درب های تمام چوب است. اما با این حال مقاومت و کیفیت خوبی را ارائه می دهند. قیمت درب های روکش دار نسبت به درب های تمام چوب پایین تر است.
  • درب های ام دی اف در رنگ ها و قیمت های متفاوتی موجود هستند. مقاومت این درب ها نسبت به قیمتی که برای خرید آن پرداخت می کنید، بسیار مطلوب است.
  • درب های اچ دی اف از ارزان ترین درب ها هستند. ظاهر این درب ها شبیه درب های ام دی اف است. اما برعکس درب های ام دی اف، تو خالی هستند. این درب ها مقاومت بسیار کمی دارند و در برابر ضربه های نسبتا محکم، شکننده هستند.

قبل از خرید لازم است تا ابتدا انتخاب کنید که درب اتاق شما از چه جنسی باشد. بنابراین لازم است ابتدا بودجه ی خرید درب را تعیین کنید تا کار شما برای انتخاب جنس درب راحت تر باشد.

به این نکته توجه کنید که درب های ام دی اف و روکش چوب مقاومت نسبتا یکسانی دارند. اما گاهی رنگ درب های ام دی اف بسیار زیبا تر از رنگیست که بر روی درب های روکش چوب می زنند، با این حال درب های روکش دار قیمت بالاتری دارند.

درب های چوبی از چوب های متفاوتی مثل چوب راش، گردو، بلوط، روسی و .. ساخته می شوند که هرکدام نسبت به زیبایی و مقاومتی که دارند، در قیمت های متفاوتی موجود هستند.

سبک درب اتاق: مدرن یا کلاسیک؟

انتخاب سبک مناسب برای درب اتاق، بستگی به دکوراسیون منزل و سلیقه ی شما دارد. درب های اتاق در مدل های کلاسیک، مدرن، مدرن کلاسیک و مینیمال وجود دارند.

  • درب های سنتی معمولا مجلل و دارای نقش و نگار هستند. اگر مبلمان شما استیل است، کابینت های کلاسیک دارید و تخت و پرده ی شما سلطنتی هستند، بهتر است از درب های کلاسیک استفاده کنید. قیمت درب های کلاسیک به دلیل نقش و طرحی که دارند از مدل های دیگر گران تر است.
  • اگر به دکوراسیون مدرن علاقه مندید، طرح هایی با خطوط شلوغ یا ساده، با خطوط افقی و عمودی یا طرح هایی با گل های نقاشی شده و آبرنگی را می پسندید، باید از درب های مدرن استفاده کنید. قیمت درب های مدرن از درب های دیگر ارزان تر است.
  • درب های نئو کلاسیک یا همان مدرن کلاسیک تلفیقی از درب های کلاسیک و مدرن هستند و خطوط و گل های کنده کاری شده دارند؛ به این ترتیب اگر به دکوراسیون ساده ی کلاسیک علاقه دارید می توانید این سبک را مورد استفاده قرار دهید.
  • سبک مینیمال یکی از سبک های پر طرفدار در دکوراسیون امروزی است. درب های مینیمال، تک رنگ و اغلب بدون هیچ طرحی هستند و دستیگره هایی بسیار ساده دارند، با این حال ساده بودن و یک دستی این درب ها جذابیت خاصی را به نمایش می گذارد. قیمت درب های مینیمال با توجه به رنگ و جنسی که انتخاب می کنید متغیر است.
درب اتاق

شما پس از انتخاب سبک درب انتخاب می کنید که چه طرحی را برای درب خود می پسندید. میزان طرح و کاری که روی درب ها انجام می شود تعیین کننده ی قیمت درب است.

رنگ درب اتاق: روشن یا تیره

پس از انتخاب سبک، مدل و جنس درب، نوبت به انتخاب رنگ مناسب برای درب می شود. درب های کلاسیک معمولا به رنگ طبیعی خود چوب هستند. اما در مدل های مدرن کلاسیک، از رنگ های روشن تر هم استفاده می شود. اگر برای منزلتان از بین درب های مدرن انتخاب کرده اید، محدودیتی در انتخاب رنگ ندارید و می توانید حتی از رنگ های فانتزی نیز استفاده کنید.

در هنگام انتخاب رنگ درب دقت داشته باشید که رنگ های روشن مثل سفید مات یا براق، اتاق شما را بزرگ تر نشان می دهند؛ رنگ های چوبی با سایر دکوراسیون منزل شما به راحتی ست می شوند؛ و هر دوی این رنگ ها به مرور زمان خسته کننده نمی شوند.

سایز درب اتاق

درب های اتاق در اندازه های استاندارد با عرض بین 70 تا 85 سانتی متر تولید می شوند. اگر در حال ساخت منزل هستید باید بدانید که هرچه عرض و ارتفاع درب بیشتر باشد، زیبایی و جذابیت منزل شما بیشتر می شود و منزل شما را بزرگ تر نشان می دهد. البته قیمت درب های با ابعاد بزرگ تر، بیشتر است؛ اما اگر در حال بازسازی منزل هستید و یا فقط قصد تعویض درب های داخلی منزل خود را دارید حتما ابعاد درب قبلی خود را اندازه بگیرید تا در هنگام نصب درب به مشکلی بر نخورید.

مدل درب اتاق: لولایی یا ریلی

همه ی ما با عملکرد درب های لولایی آشنا هستیم، اما درب های ریلی مدل جدیدی از درب ها هستند که به تازگی مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند.

  • درب های لولایی از قسمت کناری، توسط تعداد مناسبی از لولا ها به چارچوب درب متصل می شوند و اصطلاحا بر روی پاشنه ی درب می چرخند. این درب ها فضای زیادی را در هنگام باز شدن اشغال می کنند، بنابراین شما امکان قرار دادن هیچ وسیله ای را در پشت درب اتاقتان ندارید.
  • امروزه به دلیل کوچک بودن آپارتمان های امروزی، درب های ریلی مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند. درب های ریلی به دلیل حرکت در راستای دیوار، فضای بسیار کمی را اشغال می کنند.
درب های ریلی

همه چیز درباره ی درب های ریلی

با کوچک شدن خانه ها، فضای پشت درب اهمیتی حیاتی پیدا کرده که نمی توان از آن صرف نظر کرد. ممکن است نقشه ی اتاق خواب شما به شکلی باشد که مجبور باشید تخت یا دراور را در نزدیکی درب اتاق قرار دهید؛ ممکن است اتاق شما به حدی کوچک باشد که با قرار دادن تخت در اتاق دیگر امکان باز شدن کامل درب های کمد را نداشته باشید؛ ممکن است سرویس بهداشتی شما کوچک باشد و امکان چرخیدن کامل درب های لولایی به سختی فراهم باشد؛ در این صورت شما به یکی از انواع درب ریلی نیاز دارید تا این کمبود جای منزلتان را حل کنید.

عملکرد مکانیزم درب ریلی به این صورت است که درب به تعداد مناسبی قرقره متصل می شود و قرقره ها بر روی ریل های نصب شده بر روی کف یا سقف اتاق، حرکت می کنند. حرکت نرم و روان قرقره ها هیچ اصطکاکی را ایجاد نمی کند، بنابراین جابجایی درب به نیروی بسیار کمی نیاز دارد و صدایی تولید نمی کند.

نکته قابل توجه درباره ی درب های ریلی این است که تجهیزات درب ریلی بر روی تمام درب ها، اعم از مدرن و کلاسیک، چوب و ام دی اف، در هر طرح و سایزی نصب می شوند. به این ترتیب شما می توانید درب های قدیمی و ساده ی خود را نیز ریلی کنید تا نه تنها در هزینه های خود صرفه جویی کرده باشید بلکه  از مزایای درب ریلی نیز بهره مند شوید و ظاهر منزل خود را زیبا تر و شکیل تر نمایید.

همان طور که پیش تر نیز ذکر شد، تجهیزات درب ریلی مختص درب های اتاق نیستند و برای تمام انواع درب پارکینگ، استخر، سرویس بهداشتی، پنجره، کمد، کابینت و … نیز مورد استفاده قرار می گیرند. مثلا شما می توانید برای ریلی کردن درب کمد از انواع مکانیزم درب ریلی کمد که شامل مدل های تاشو، تاپ لاین، این لاین و … هستند استفاده کنید تا درب کمد شما، در کمترین فضای ممکن و به صورت کامل باز شود.

قیمت جدید ترین درب ها برای اتاق خواب

تمام عواملی که در بالا ذکر شد، تعیین کننده ی قیمت درب ها هستند و بودجه ی شما تا حد زیادی تعیین کننده نوع دربی است که باید تهیه کنید.

علاوه بر این، هزینه ی یراق آلات مورد نیاز درب مثل دستگیره و قفل درب را نیز در نظر بگیرید. دستگیره های درب نیز در انواع متفاوتی موجود هستند. جنس، طرح و رنگ دستگیره ها با توجه به درب شما تعیین می شود. پس دقت کنید برای هر نوع درب، دستگیره ی مناسب را تهیه کنید تا دکور شما مدرن تر و زیبا تر شود.

دستگیره ها اصلی ترین اکسسوری درب هستند. به این ترتیب حتی اگر درب شما بهترین و زیبا ترین درب هم باشد، با دستگیره ای نامناسب، تمام جلوه ی خود را از دست می دهد. شما می توانید تمامی انواع یراق آلاتی که برای درب خود نیاز دارید را در فروشگاه تجهیز یراق پیدا کنید. بنابراین برای اطلاع از نوع و قیمتیراق آلات درب به سایت تجهیز یراق که یکی از معتبر ترین فروشگاه های اینترنتی است، مراجعه نمایید.

سعی کنید تا حد امکان از درب و یراق آلات با کیفیت استفاده کنید تا در مدت کمی پس از خرید، دچار مشکل نشوید و مجبور به تعمیر یا تعویض درب نباشید.

مدرن ترین مدل درب چوبی اتاق با قیمت مناسب

فرقی نمی کند که دکوراسیون منزل شما چه سبکی باشد، جدید بودن لوازم منزل یکی از دغدغه های اکثر افراد است. ریلی کردن درب ها هزینه ی هنگفتی را در بر نمی گیرد، اما فضای منزل شما را تا حد زیادی دستخوش تغییرات جذابی کرده و به مدرن شدن منزلتان کمک خواهد کرد.

فروشگاه تجهیز ریل با بیش از ده سال سابقه ی فروش یراق آلات درب ریلی، به شما این امکان را می دهد تا پس از کسب اطلاعات لازم درباره ی انواع درب ریلی، اقدام به خرید از سه روش ساده ی اینترنتی، تلفنی نمایید. همچنین فروشگاه فیزیکی تجهیز ریل واقع در خیابان احسان تهرانپارس پذیرای حضور شما برای خرید های حضوری است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره ی رایگان می توانید در تمام ساعات کاری هفته با شماره ی 021-77343556 تماس بگیرید تا به صورت مستقیم با کارشناسان تجهیز ریل ارتباط برقرار کنید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی