دكوراسيون و چيدمان مد و زيبايي

رايج ترين اشتباهات در طراحی و دكوراسيون حمام

با رعایت کردن 10 اشتباه رایج در طراحی حمام و اصلاح آن‌ها، شما می‌توانید حمامی با طراحی بسیار بهتری داشته باشید...
تقویم فارسی اندروید

با رعایت کردن 10 اشتباه رایج در طراحی حمام و اصلاح آن‌ها، شما می‌توانید حمامی با طراحی بسیار بهتری داشته باشید.

hamam-7ganj (3)

تزیین حمام ممکن است بیشتر از هر اتاق دیگری زمان شما را بگیرد. اگر نقشه‌کشی خوبی برای حمام انجام نشود، شما با مشکلات بزرگی در نشت آب، کف لغزنده و تهویه‌ی ضعیف مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از برخی اشتباهات در حمام، برخی از مواردی که تقریباً در تمام حمام ها وجود دارند را فراگرفته و حمام خود را عالی و خوب طراحی کنید.

اشتباهات لوله‌کشی

خطاهای مربوط به لوله‌کشی در حمام متداول هستند. این اتفاق اغلب زمانی می‌افتد که شما دوش را باز می‌کنید و می‌بینید آب از دیوارها جاری شده است. از اینکه می بینید لوله‌های آب چکه می‌کنند تعجب می‌کنید. این برای شما هزینه‌ی زیادی در بر خواهد داشت. لوله کش باید کاشی‌ها را بکند تا دوباره لوله‌کشی کند. مطمئن شوید در هنگام طراحی، لوله‌ها در موقعیتی قرارگرفته‌ اند که در زمان نیاز به تعمیر، دسترسی راحتی به آن‌ها وجود داشته باشد.

زمین لغزنده

hamam-7ganj (2)

همیشه از مواد غیر لغزنده برای کف حمام استفاده کنید. کاشی‌های براق و سنگ‌های جلا داده‌شده لیز بوده و ممکن است سبب آسیب‌های جدی شوند. مواد براق و صاف برای شیر آب و کاشی‌های دیوار مناسب‌اند. برای تهیه کف‌های غیر لغزنده‌ی مدرن، مبلغی را کنار بگذارید. کاشی‌های سنگریزه‌ای و لعاب‌دار برای کف مناسب‌اند. کف چوبی نیز لغزنده نیست و ظاهر زیبایی به حمام شما می دهد، اما هزینه‌ی آن خیلی زیاد خواهد بود.

تهویه‌ی نامناسب

اگر حمام دارای تهویه‌ی مناسبی نباشد، ممکن است آب در حمام جمع شده و بخار میعان پیدا کند. این وضعیت باعث به وجود آمدن کپک می شود. برای داشتن یک حمام بدون کپک و بدون رطوبت، نور طبیعی و تهویه‌ی مناسب لازم است. اگر در حمام پنجره دارید زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید آن را باز بگذارید، این کار ممکن است مشکل کپک و رطوبت را حل کند. فن تهویه نیز می‌تواند روی دیوار نصب شود. این مورد در حمام‌هایی که پنجره ندارند موثرتر است.

فضای نگهداری ناکافی

hamam-7ganj (4)

شاید فکر کنید که حمام نیازی به فضای نگهداری وسایل ندارد، اما زمانی که به حوله، شامپو، صابون و دیگر محصولات بهداشتی فکر می‌کنید، شاید  دوست داشته باشید که فضای بیشتری برای قرار دادن آنها در حمام داشته باشید. کابینت دیواری حمام، می‌تواند منظره‌ی ویژه‌ای به حمام شما داده و به شما کمک کند که لوازم خود را در آن پنهان کنید. البته برخی از افراد دوست دارند که از قفسه‌های جلو باز، یا کابینت دیواری آینه دار استفاده کنند. با قرار دادن شیشه‌های زیبای عطر، شامپو و وسایل دکوری بر روی قفسه‌ها منظره‌ی بهتری به حمام خود بدهید.

نور نامناسب

نور طبیعی و مصنوعی هر دو برای طراحی یک حمام خوب ضروری هستند. برای آن که محیط حمام شما بهتر به نظر برسد، لازم است که نورپردازی در مکان های مناسبی انجام شود. نور طبیعی باعث می‌شود که حمام شما پاک به نظر برسد. استفاده از چراغهای مات در حمام باعث می‌شود تا در شب، راه خود را در حمام پیدا کنید. زمانی که قصد خرید لامپ را دارید، به سراغ لامپ‌های هالوژن بروید.

محل نامناسب سرویس بهداشتی

اگر توالت درست کنار در قرار داشته باشد، ناشیانه به نظر می‌رسد. طوری طراحی کنید که توالت با بیش‌ترین فاصله از در قرار گرفته و نزدیک‌ترین فاصله به دستشویی را داشته باشد. اگر توالت تا دسشویی فاصله‌ی زیادی داشته باشد، این می تواند خیلی ناراحت‌کننده باشد. برای اینکه توالت شما در محل راحت و خوبی قرار داشته باشد آن را در نزدیکی دسشویی و دور از در قرار دهید.

عدم برنامه‌ریزی

طراحی حمام همیشه یک کار ساده نیست که تنها لوله‌ی آب، دستشویی و شیرهای آب در محل مناسب قرار داده شوند. قبل از آنکه بتوانید کار خود را شروع کنید، لازم است که طراحی مناسبی برای لوله‌کشی انجام گرفته باشد. زمانی که برای طراحی حمام نقشه می‌کشید، دقت داشته باشید که چگونه می‌توانید بهترین استفاده را از این فضا برید. کف، نور، تهویه، و قرارگیری درست توالت، موارد مهمی هستند که در زمان طراحی حمام باید به آن‌ها توجه داشته باشید. قبل از طراحی حمام نقشه‌ی طراحی آن را بر روی کاغذ بکشید. در صورت امکان با افراد ماهر مشورت کنید تا حمام شما راحت‌تر و کاراتر باشد.

 1397626377

استفاده از مواد نادرست

استفاده از مواد ضدآب در حمام، حمام را ضدآب می کند. مواد ضد آب در حمام بهتر عمل می‌کنند. کاشی‌های سرامیکی و چینی برای حمام فوق‌العاده اند. سنگ‌های طبیعی یا چوب جنگلی را نیز در حمام می‌توان استفاده کرد، فقط باید مطمئن باشید که به طور کامل درز بندی شده باشند. چوب ساج انتخاب خوبی برای حمام است زیرا در برابر آب مقاوم است. همچنین دقت کنید که چسب کاشی ضد آب باشد، در غیر این صورت شل شده و باعث ترک خوردن کاشی‌ها می‌شود. استفاده از لوله‌های آب باکیفیت پایین در حمام، می‌تواند باعث نشت آب شده و هزینه زیادی برای شما در پی داشته باشد.

فضای نامناسب

بعضی از حمام‌ها کوچک هستند، اما گاهی محل قرار دادن وسایل در حمام، کارایی آن را پایین می آورد. حمام نیاز به فضایی در اطراف، جلوی توالت، دستشویی و وان دارد. شما در محیط‌های کوچک می‌توانید به جای دست‌شویی‌های بزرگ، از نمونه های پایه‌ دار کوچک استفاده کنید. برای اینکه به راحتی کابینت‌ها را باز کنید، نیاز به 60 سانتی‌متر فضا در جلوی آن دارید. همچنین برای راحت حرکت کردن در حمام، به فضای کافی بین وسائل نیاز دارید.

نداشتن فضا برای در

hamam-7ganj (5)

در زمان طراحی حمام باید مطمئن شوید که فضای کافی برای باز کردن در وجود دارد. یک اشتباه رایج این است که پس از نصب در، متوجه شویم که به سینک یا لبه‌ی کابینت برخورد می کند. در حمام کوچک، سعی کنید از درهای کشویی،  و یا درهایی که به سمت بیرون باز می‌شوند استفاده کنید. باید به اندازه ای فضا برای در وجود داشته باشد که بتواند بدون مانع باز و بسته شود.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی