اخبار آموزشي و استخدامی اخبار داغ

استخدام ۲۵ هزار پرستار جدید تا آخر ارديبهشت 93

معاون مراقبت و پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشجویان ترم ششم به بالا، تا حدود یک هفته دیگر در بیمارستان های دولتی فعالیت خود را آغاز می کنند...
تقویم فارسی اندروید

معاون مراقبت و پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشجویان ترم ششم به بالا، تا حدود یک هفته دیگر در بیمارستان های دولتی فعالیت خود را آغاز می کنند.

 «محمد میرزابیگی» روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: قرار است دانشجویان پرستاری که در سطح کارشناسی تحصیل می کنند، در بخش های عمومی بیمارستان ها و دانشجویان پرستاری مقطع تکمیلی نیز در بخش های تخصصی کار کنند.
وی تعداد دانشجویان پرستاری واجد شرایط در دانشگاه های دولتی و غیردولتی را حدود ۳۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: پیش بینی ما برای فعالیت این دانشجویان در بیمارستان ها ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر است.
میرزابیگی افزود: دستورالعمل فعالیت این پرستاران به امضای وزیر رسیده و تا چند روز دیگر ابلاغ و به مرحله اجرا می رسد.
به گفته وی، وزارت بهداشت در تامین اعتبار برای فعالیت دانشجویان پرستاری هیچ کمبودی ندارد.
معاون وزیر بهداشت در رابطه با استخدام آتی این پرستاران پس از دانش آموختگی گفت: اکنون بحث استخدام نداریم، اما فعالیت این دانشجویان در بیمارستان ها فرصت خوبی است تا بیمارستان ها نیروهای فعال و متعهد را در کادر پرستاری در میان این دانشجویان شناسایی کنند.

مراکز مراقبت پرستاری بزودی ساماندهی می شوند

میرزابیگی افزود: دستورالعمل مراکز مراقبت های پرستاری(ان سی سی) با اولویت «مراقبت در خانه«(هوم کایر) در حال تنظیم است و تا یک ماه دیگر این مراکز انسجام خود را خواهند داشت.
وی ادامه داد: آنچه اکنون در قالب «مراقبت در منزل» وجود دارد، باعث نارضایتی برخی هموطنان شده و به همین علت این مراکز باید سازمان یافته تر از گذشته فعالیت داشته باشند.
معاون وزیر بهداشت گفت: مراکز مراقبت پرستاری در رابطه با نظارت ها، تعرفه ها و مجوزها ساماندهی خواهند شد و آن دسته از پرستارانی که تمایل به فعالیت در سیستم بهداشتی درمانی کشور از جمله در بیمارستان ها ندارند، می توانند در این مراکز فعالیت کنند.
وی ابراز امیدواری کرد با ساماندهی مراکز مراقبت پرستاری، مردم از این خدمات استفاده بهینه کنند و پرستارنماها نیز فرصت سوءاستفاده و ضربه زدن به مردم نیازمند به خدمات بهداشتی درمانی را پیدا نکنند.
معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: بخشنامه‌ایی به زودی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال خواهد شد که در آن مجوز بکارگیری نزدیک به ۲۵ هزار پرستار داده شده است.
دکتر محمد میرزابیگی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار واحدمرکزی خبر افزود: البته این مجوز به صورت استخدام نیست بلکه به شکل خرید خدمت و پاره وقت است.
وی تصریح کرد: جذب این تعداد پرستار در راستای کمک بهتر برای اجرای طرح تحول نظام سلامت است.
رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: همچنین قرار است تا یکی دو ماه آینده نظام پرداخت پرستاران نیز تغییر کند.
میرزابیگی افزود: این تغییر به این معناست که تلاش و فعالیت هر پرستاری که بیشتر باشد در حقوق ماهانه وی لحاظ خواهد شد.
رئیس سازمان نظام پرستاری در ادامه گفت: دیروز بخشنامه‌ایی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت صادره شد که براساس آن از این پس در بیمارستان های دولتی سوپروایزرها مسئول پاسخ گویی به مراجعات و شکایات بیماران هستند و این بخشنامه هم دقیقا در راستای طرح تحول نظام سلامت است.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: ايرنا

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی