خواص مواد غذايي داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت

آيا واقعا شلغم در درمان سرماخوردگي موثر است ؟

آيا اين كه مي گويند شلغم در درمان سرماخوردگي موثر است صحت دارد؟ پاسخ اين سوال را از زبان دکتر سیدرضا رضایی دریا کناری، پزشک و متخصص طب سنتی بخوانيد ...
تقویم فارسی اندروید

آيا اين كه مي گويند شلغم در درمان سرماخوردگي موثر است صحت دارد؟ پاسخ اين سوال را از زبان دکتر سیدرضا رضایی دریا کناری، پزشک و متخصص طب سنتی بخوانيد …

شلغم
شلغم

دکتر رضایی با اشاره به این که شلغم یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است و می‌تواند مقاومت بدن را در برابر بیماری‌های ویروسی و عفونی بالا ببرد، می‌گوید: شلغم ترکیبات میکروب‌کش وضدعفونی‌کننده دارد و سبب التیام علائم زکام و سرماخوردگی می‌شود و از ابتلای به آن جلوگیری می‌کند. خلط‌آور، درمان‌کننده سرفه‌های خشک، گلو درد، ملین سینه و التیام‌دهنده تنگی نفس است و در کل ریه‌ها را پاک و با لینت ملایم روده‌ها سموم و میکروب‌ها را از بدن خارج می‌کند.

به گفته این متخصص به روش‌های زیادی می‌توان از شلغم برای التیام علائم سرماخوردگی استفاده کرد. با استفاده از بخور شلغم آبپز یا بخارپز می‌توانید به التیام سردرد ناشی از سرماخوردگی کمک و ریه‌ها و مجاری تنفسی را از خلط‌های مسدودکننده پاکیزه کنید. به این طریق سینوس‌ها باز و گرفتگی بینی رفع می‌شود. قرقره آب شلغم پخته هم برای التیام گلودرد موثر است.

همچنین می‌توانید شلغم خام یا پخته را رنده یا له کنید و با عسل بخورید. برای رفع سرماخوردگی نوزادان و کودکان می‌توانید در شلغم حفره‌ای ایجاد کنید و در آن مقداری عسل بریزید و روی آن را بپوشانید. پس از مدتی، آب شیرینی از اختلاط عسل و آب شلغم ایجاد می‌شود که به عنوان یک شربت شیرین و مقوی سیستم ایمنی برای کودکان اثرات درمانی مطلوبی دارد.

یکی از موثرترین فرآورده‌های شلغم، سوپ آن است که خاصیت فوق‌العاده‌ای برای درمان سرماخوردگی دارد. این سوپ را از ترکیب جو، هویج، شلغم، پیاز و گشنیز تهیه کنید.

ساير خواص مواد غذايي را اينجا بخوانيد

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات از طریق تلگرام ، اینجا کلیک کنید

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج 

www.7ganj.ir

منبع:jamejamonline.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی