دانش و فناوری نوآوري و كشفيات علمي

آيا بازي هاي تقويت كننده هوش ، تاثيري دارند؟

شما هم از آن دسته آدم هایی هستید که فکر می کنید با نرم افزارها و بازی هایی که برای تمرین مغز ساخته می شوند می توانید مغزی باهوش تر داشته باشید؟ پس بهتر است این نوشته را بخوانید...
تقویم فارسی اندروید

شما هم از آن دسته آدم هایی هستید که فکر می کنید با نرم افزارها و بازی هایی که برای تمرین مغز ساخته می شوند می توانید مغزی باهوش تر داشته باشید؟ پس بهتر است این نوشته را بخوانید.

تقويت هوش -7ganj.ir
مطالعات جدید حاکی از این هستند که این گونه بازی ها هیچ کمکی به بهبود قدرت تفکر و یا آی کیو فرد نمی کند. این بازی ها فقط مهارت شما را در انجام بازی ها بالا می برد.
این نتیجه بعد از یک دهه مطالعه روی این موضوع بدست آمده است. پیش تر ادعا می شد که بازی های فکری و مرتبط با مغز می تواند به کودکان و بزرگسالان در باهوش تر بودن کمک کند. به خاطر همین مدعا بود که کمپانی هایی همچون Cogmed، Lumosity، Jungle Memory و CogniFit شروع به فعالیت کردند و از این دست بازی ها تولید کردند.
در خلال صحبتی که خبرنگار نیو یورکر New Yorker با مدیران کاگمد Cogmed داشت، آنها نتیجه این مطالعات را رد می کردند. اما محققان با بررسی این نوع بازی ها می گویند، این امری غیراخلاقی است که نرم افزارهای مربوط به تمرین مغز را با تبلیغات گسترده در مورد بهبود عملکرد ذهن بفروشند اما در اصل آنها هیچ کمکی به بهبود آی کیو فرد نکند.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: علمولوژي

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی