اخبار پزشكي و بهداشتي اخبار داغ

آریایی‌نژاد : مضرات پکیج با جديت مورد بررسي قرار مي گيرد

این موضوع باید با جدیت از سوی وزارت بهداشت مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و مجلس نیز آمادگی دارد همکاری لازم را انجام دهد...
تقویم فارسی اندروید

این موضوع باید با جدیت از سوی وزارت بهداشت مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و مجلس نیز آمادگی دارد همکاری لازم را انجام دهد….

149599_632

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت از مضرات استفاده از «پکیج» به عنوان سیستم گرمایشی در منازل غافل شده است، گفت: این موضوع باید با جدیت از سوی وزارت بهداشت مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و مجلس نیز آمادگی دارد همکاری لازم را انجام دهد.

به گزارش ایلنا، احمد آریایی‌نژاد درباره استفاده از پکیج به عنوان سیستم گرمایشی در آپارتمان‌ها گفت: براساس قانون و در راستای حفظ سلامت جامعه استفاده از این سیستم باید به گونه‌ای باشد که هوا در منازل جریان داشته باشد تا از رطوبت و اکسیژن داخل خانه کاسته نشود اما متاسفانه الان برخی دستگاه‌های پیکج فاقد استانداردهای لازم هستند و سلامت ساکنان واحدهای مسکونی را تهدید می‌کنند.

وی افزود: این موضوع باید در وزارت بهداشت با جدیت بررسی و مورد پیگیری قرار بگیرد و مجلس هم آمادگی دارد در این زمینه همکاری لازم را انجام دهد.

———————————————————————————————————————————————————————————————————-

مضرات پكيج از زبان متخصصان:

دکتر قمر تاج خان بابایی ،فوق تخصص ریه کودکان در اين باره گفت:

پکیج‌ها که در فضای داخلی آپارتمان‌ها نصب می‌شوند اگرچه دارای هواکش هستند ولی میزان بخار آب در منزل را کم کرده و باعث خشک شدن فضای محیط می‌شوند به این ترتیب تنفس را برای اعضای خانواده به خصوص کودکان و سالخوردگان سخت کرده و باعث آسیب سیستم تنفسی می‌شوند.

این فوق تخصص ریه کودکان تصریح کرد: کودکان نیاز بیشتری به اکسیژن دارند و چون استفاده از پکیج در محیط منزل باعث کم شدن اکسیژن در فضای داخلی آپارتمان می شود، به خصوص برای کودکانی که مشکل تنفسی و آسم دارند، مشکل ایجاد می‌شود و ریه‌هایشان آسیب بیشتری می بیند. در مورد سایر کودکان نیز عوارض پکیج در درازمدت قابل مشاهده است. 

دکتر شهرام فیروز بخش فوق تخصص ریه و  دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران ميگويد:

تنفس گاز کربن منواکساید به دلیل تمایل شدید این گاز به ترکیب با هموگلوبین خون، سبب نرسیدن اکسیژن کافی به کلیه بافتها از جمله قلب و مغز و تأثیر روی سیستم عصبی شده و به فعل و انفعلات مغزی صدمه می‌زند و و روی سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: گاز مونوکسید کربن همچنین روی بصل النخاع که فرمان جریان خون را به قلب می‌دهد اثر بسیار مخرب داشته و با تشدید تنفس مونوکسید کربن، پیاز نخاع تخریب شده و تنفس و ضربان قلب قطع می‌شود.

این فوق تخصص ریه اثر دیگر گاز مونوکسید کربن خصوصاً در افراد مسن را بیماری‌های تنگی عروق عنوان کرد و گفت: تنگی عروق باعث کاهش انتقال اکسیژن به بافت‌ها و عضلات قلب شده و خون رسیده به علت نداشتن اکسیژن کافی بعضاً باعث نکروز یا مرگ عضلات قلب و سکته‌های قلبی و مغزی می‌شود.

امین صابری نیا رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه عدم ایجاد دریچه هوا در ساختمان‌هایی که مجهز به پکیچ هستند موجب کاهش اکسیژن در محیط می‌شود، اظهار داشت:

کاهش اکسیژن موجب کاهش ضریب هوشی کودکان و ایجاد خستگی در ساکنان واحدهای مسکونی می‌شود.

گردآوري: گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی