اخبار آموزشي و استخدامی اخبار داغ

آخرين اخبار از استخدام آموزش و پرورش سال ۹۳

وزیر آموزش و پرورش از تلاش این وزارتخانه برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده قرار است به زودی زمان برگزاری این آزمون مشخص شود...
تقویم فارسی اندروید

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۳

 

خبر ۸ مهر ۹۳ – استخدام دانشگاه فرهنگیان سال ۹۳

بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون جذب نیروی قراردادی دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۳ می‌رساند، که ثبت نام در این آزمون منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی:  www.cfu.ac.ir از روز سه شنبه مورخ ۸/۷/۱۳۹۳ آغاز و لغایت روز سه شنبه مورخ ۱۵/۷/۱۳۹۳ پایان می‌پذیرد.

برای مشاهده متن کامل آگهی اینجا کلیک کنید

خبر ۴ مرداد ۹۳- تلاش آموزش و پرورش برای تسریع در برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی

وزیر آموزش و پرورش از تلاش این وزارتخانه برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده قرار است به زودی زمان برگزاری این آزمون مشخص شود.

علی اضغر فانی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی، افزود : با توجه به اهمیت این مهم، طی هماهنگی های انجام شده با محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، محمود عسکری آزاد جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و فرهاد دژپسند معاون بودجه معاونت برنامه و نظارت راهبردی رییس جمهور معاونت توسعه مدیریت ، قرار است نحوه وزمان برگزاری این آزمون مورد بررسی واقع شود

وی ادامه داد : وزارت آموزش و پرورش جلسات متعددی را برای تعیین تکلیف برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی برگزار کرده و بی شک درآینده نزدیک زمان برگزاری این آزمون را اعلام خواهیم کرد.

خبر ۱ مرداد ۹۳ – احتمالاٌ تا آخر هفته توافق برگزاری آزمون انجام می‌شود

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی‌مربیان پیش‌دبستانی، گفت: احتمالاٌ تا آخر هفته توافق برگزاری آزمون انجام می‌شود و به ۲ ماه زمان برای برگزاری آزمون نیاز داریم.
عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی‌مربیان پیش‌دبستانی چگونه است؟»، اظهار داشت: قرار است همین روزها وضعیت برگزاری آزمون استخدامی‌مربیان پیش‌دبستانی مشخص شود.
وی افزود: احتمالاٌ تا آخر هفته این توافق انجام می‌شود و اگر این توافق انجام شد، اطلاع رسانی خواهیم کرد؛ پس از مشخص شدن برگزاری این آزمون زمان آن از طرف ما مشخص خواهد شد.
عمادی با بیان اینکه منتظر هستیم این اجازه را بدهند که آزمون را برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: وقتی اجازه برگزاری آزمون را دادند، آن زمان ۴۰ تا ۴۵ روز و شاید ۲ ماه زمان نیاز داریم تا این آزمون را برگزار کنیم.
وی ادامه داد: به عنوان نمونه اگر همین الان که اول مردادماه است اجازه برگزاری آزمون استخدامی‌مربیان پیش‌دبستانی را بدهند، می‌توانیم تا اواسط یا اواخر شهریورماه آزمون را برگزار کنیم.

  • شرکت کنندگان در آزمون به سال تحصیلی جدید نخواهند رسید

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا شرکت کنندگان در این آزمون می‌توانند برای سال تحصیلی پیش رو در آموزش و پرورش فعالیت کنند؟»، تصریح کرد: خیر، این افراد برای سال تحصیلی جدید نخواهند رسید؛ اگر این افراد پذیرفته شوند برای سال تحصیلی آینده (۹۵-۹۴) به کارگیری می‌شوند؛ وقتی نتایج اعلام شود مراحل مربوط به صلاحیت‌ها پیگیری می‌شود و به سال تحصیلی بعدی خواهند رسید.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا هنوز وضعیت ردیف‌های استخدامی‌مرتفع نشده است؟»، گفت: در حال رایزنی هستیم و هنوز کامل حل نشده است؛ یعنی تعداد ردیف‌ها و اینکه مجوز برای چند ردیف استخدامی‌خواهند داد، هنوز مشخص نیست.

  • تعداد شرکت کنندگان در آزمون مشخص نیست

عمادی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «چند نفر حائز شرکت در آزمون استخدامی‌مربیان پیش‌دبستانی هستند؟»، عنوان کرد: هنوز معلوم نیست؛ اگر تعداد ردیف‌های استخدامی‌مشخص باشد، یک شرایطی اعلام می‌کنیم که چند برابر ظرفیت بتوانند در آزمون شرکت کنند که این چند برابر هم محل بحث است.
وی افزود: بنابراین همه چیز در گروی آن مجوز است؛ وقتی مجوز را گرفتیم و روی میز آمد، آن زمان می‌بینیم داوطلبان چه تعدادی هستند و آن وقت شرایط را اعلام می‌کنیم.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا افرادی که می‌خواهند در آزمون استخدامی‌شرکت کنند باید دارای شرایط خاصی باشند؟»، اظهار داشت: بله، ابتدا باید مجوز استخدام را بدهند و پس از آن مدرک تحصیلی، سابقه و امتحان مکتوب هم وجود دارد و هر کدام یک نمره دارد و در مجموع نمره نهایی خواهد بود.

خبر ۲۱ تیر ۹۳ : آموزش و پرورش سال ۹۳ مجوز جذب نیرو ندارد

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال ۹۳ مجوز جذب نیرو در آموزش‌وپرورش نداریم بنابراین برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی به مجوز استخدام دولت نیاز داریم، صرف برگزاری آزمون مهم نیست اهمیت موضوع در استخدام افراد است.

 برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی این روزها به یکی از خبرسازترین اخبار آموزش و پرورش تبدیل شده است. آزمونی که قرار بود در تاریخ ۱۷ مرداد برگزار شود اما برگزاری آن در این تاریخ از سوی آموزش و پرورش لغو شد و برای طیف وسیعی از مخاطبان آزمون مربیان پیش دبستانی این سوال پیش آمد که دلایل لغو این آزمون چیست و سرنوشت آنها چه می‌شود؟

برای پاسخگویی به این سوالات به سراغ مسئولان آموزش و پرورش رفتیم تا جواب آنها را بشنویم.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: زمانی می‌توانیم آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی را برگزار کنیم که ردیف استخدامی از سوی دولت به ما اعطا شود. به عنوان مثال معاونت نیروی انسانی ریاست جمهوری اعلام می‌کند که آموزش و پرورش امسال می‌تواند از طریق برگزاری آزمون دو درصد استخدام داشته باشداما این مجوز برای سال ۹۳ وجود ندارد.
وی افزود:‌ آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی به یک مطالبه در آموزش و پرورش تبدیل شده است. این نیروها چند سال در آموزش و پرورش و در دوره پیش دبستانی فعالیت کرده‌اند بنابراین توقع استخدام دارند،‌ آموزش و پرورش نیز پیگیر برگزاری این آزمون است. علت اینکه آموزش و پرورش تاریخ ۱۷ مرداد را برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی اعلام کرد به این دلیل بود که امید داشتیم تا بتوانیم مجوز استخدام را از دولت دریافت کنیم.

 آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی نیاز به مجوز استخدامی دارد

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از سوی وزارت آموزش و پرورش به این مرکز اعلام شد که مقدمات لازم را برای برگزاری آزمون فراهم کنند،‌گفت:‌ در جلساتی که بدین منظور برگزار شد اعلام کردیم که قرار است این آزمون برای استخدام چند نفر برگزار شود؟‌ برای این موضوع نیاز به ردیف استخدامی داریم اما هم‌اکنون این مجوز استخدامی موجود نیست.

عمادی بیان کرد:‌ امیدواریم هر چه زودتر مجوز استخدامی از سوی معاونت ریاست جمهوری صادر شود که بلافاصله بعد از اعطای مجوز آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی را برگزار خواهیم کرد. اما باید توجه داشت هر زمان که مجوز استخدام از سوی دولت اعطا شود برای برگزاری آزمون به یک فرصت دو ماهه نیاز داریم تا مقدمات لازم برای اجرای آزمون را فراهم کنیم.

 

نمی‌توان نیروهای مازاد و باتجربه را به مناطق محروم منتقل کرد

وی در پاسخ به این پرسش “یکی از دلایل دولت برای عدم اعطای مجوز آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی این است که آموزش و پرورش دارای نیروی مازاد است” گفت: آموزش و پرورش در برخی مناطق نیروی اضافه دارد و در مناطقی با کمبود نیرو مواجه است اما امکان انتقال نیروهای مازاد به مناطق محروم وجود ندارد چرا که نمی‌توانیم نیروهای باتجربه را با اجبار به مناطق محروم منتقل کنیم. اعتقاد داریم که نیروهای مازاد باید در مناطق خود به درستی سازماندهی شوند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش تمهیداتی برای استفاده از نیروهای مازاد در بخشنامه ساماندهی نیروی انسانی اندیشیده است.

عمادی ادامه داد:‌ مجرای ورود نیرو به آموزش و پرورش از طریق دانشکاه فرهنگیان است ولی در ارتباط با استخدم مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی که از کانال دانشگاه فرهنگیان عبور نکرده‌اند احتیاج به ردیف استخدامی داریم.

وی در پاسخ به این پرسش “نمایندگان مجلس عنوان می‌کنند که به آموزش و پرورش پیشنهاد داده‌اند تا آزمون مربیان پیش دبستانی را برگزار کند و افراد پذیرفته شده را به صورت حق التدریس جذب کند تا بتواند مجوز استخدام را از دولت دریافت کند”،‌ افزود:‌ صرف برگزاری آزمون مهم نیست. زمانی می‌توانیم آزمون را برگزار کنیم که بگوییم افرادی که در این آزمون پذیرفته شده‌اند امتیاز استخدام در آموزش و پرور ش را دارند اما وقتی مجوز استخدامی را از دولت دریافت نکرده‌ایم اگر هم آزمون را برگزار کنیم افراد پذیرفته شده در این آزمون در مقایسه با افرادی که پذیرفته نشده‌اند چه امتیازی دارند وقتی پشتوانه استخدام ندارند.

 آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی قانون مجلس است و حتما اجرا می‌شود

محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه به تسنیم گفت‌: آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی با توجه به اینکه قانون مجلس است حتما اجرا خواهد شد اما برای برگزاری آن به مجوز استخدامی دولت نیاز داریم چرا که جذب این افراد در آموزش و پرورش بار مالی به همراه دارد.

وی افزود: صرف برگزاری آزمون مشکلی را حل نمی‌کند ما تلاش می‌کنیم تا با کسب مجوز استخدام از سوی دولت، افرادی را که در این آزمون پذیرفته می‌شوند در اولویت استخدام آموزش و پرورش قرار دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی استقبال می‌کنیم چرا که می‌توانیم افراد پذیرفته شده در این آزمون را به عنوان نیرو در مقطع ابتدایی جذب کرده و بخشی از کمبود آموزگار در مقطع ابتدایی را جبران کنیم.

خبر ۱۱ تیر ۹۳ : آخرین وضعیت آزمون استخدامی‌مربیان پیش‌دبستانی

محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش و در پاسخ به این پرسش که «آخرین وضعیت برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی چگونه است و اگر این آزمون قرار است ۱۷ مردادماه برگزار شود نباید مواد آزمون و اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام شود؟

اظهار داشت: یک تکلیف قانونی به استناد مصوبه مجلس برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستانی داشتیم که تا مهرماه مهلت ۲ ساله برای برگزاری آزمون مربیان پیش دبستان به اتمام می‌رسد و وزارت آموزش و پرورش باید نسبت به برگزاری آزمون و تعیین اولویت استخدامی‌این نیروها اقدام کند.

خبر ۱۳ اردیبهشت سال ۹۳ :

وزیر آموزش و پرورش گفت : زمان برگزاری آزمون استخدام مربیان پیش دبستانی به زودی اعلام میشود. به گزارش واحد مرکزی خبر، علی اصغر فانی افزود : طبق مصوبه مجلس و با دستور العمل وزارت آموزش و پرورش هماهنگی های لازم برای برگزاری این آزمون انجام شده است.

گردآوري شده توسط گروه هفت گنج

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی