اخبار داغ

آخرين اخبار از پلمپ دفاتر فروش سهام “تبرک” و “پدیده شاندیز”

صدور دستورات قضايی هم اکنون هر گونه تبليغات از سوی اين شرکت‌ها ممنوع است و آن ها حق تبليغ درباره خريد وفروش سهام دررسانه‌ها را ندارند...
تقویم فارسی اندروید
صدور دستورات قضايی هم اکنون هر گونه تبليغات از سوی اين شرکت‌ها ممنوع است و آن ها حق تبليغ درباره خريد وفروش سهام دررسانه‌ها را ندارند…
پلمپ
قاضی «غلامعلی صادقی» دادستان عمومی و انقلاب مشهد از برخورد قاطع دستگاه قضايی با دلالان خريد و فروش سهام چند شرکت بزرگ سرمايه گذاری در این شهر خبر داد و گفت: دفاتر دلالی 2شرکت “تبرک” و”پرديسبان”روز گذشته پلمب شد و امروز نيز دفاتر غير قانونی ودلالی شرکت بزرگ سرمايه گذاری“پديده” به طور کامل و در اقدامی هماهنگ با ضابطان دستگاه قضايی پلمب شد.
براساس این خبر به نقل از خراسان؛ قاضی صادقی خراسان ضمن بيان اين مطلب تصريح کرد: افرادی که به عنوان دلال و با تاسيس دفاتر غير قانوني فروش سهام شرکت‌های سرمايه گذاری فعاليت می‌کنند با تبليغات فريبنده ارزش سهام رابه طور غير واقعی و به اصطلاح بادکنکی بالا می‌برند و بدين ترتيب صدمات جبران ناپذيری رابه اقتصاد کشور و توليد سرمايه گذاری واقعی وارد می‌کنند.

وی همچنين خاطر نشان کرد: با صدور دستورات قضايی هم اکنون هر گونه تبليغات از سوی اين شرکت‌ها ممنوع است و آن ها حق تبليغ درباره خريد وفروش سهام دررسانه‌ها را ندارند.

دادستان مشهد درادامه به اين گونه دلالان هشدار داد آنها موظف هستند درقبال پولی که از مردم دريافت کرده‌اند به تعهدات قانونی وعرفی خود عمل کنند و درصورت بروز هر گونه مشکلی دراين باره همانطور که قبلا هشدار داده‌ايم مسئولان، مديران و هيئت مديره شرکت‌های سرمايه گذاری بايد پاسخگو باشند.

اين مقام ارشد قضايی مشهد با اشاره به هشدار های قبلی درمورد تبليغات اغواکننده اين شرکت‌ها افزود: مدير عامل، رئيس واعضای هيئت مديره اين شرکت‌ها بايد دراين زمينه پاسخگو بوده و فاصله غير واقعی بين ارزش واقعی سهام با ارزش بادکنکی آن را که به خاطر دلال بازی‌ها به وجود آمده است با تلاش و فعاليت‌های شبانه روزی برطرف کنند.

روابط عمومي پديده شانديز: دفاتر رسمی شرکت پدیده  پلمپ نشده است

قاضی ‘حیدری’ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حکم پلمپ مربوط به دفاتری است که به صورت غیرقانونی فعالیت می کرده اند و بساط واسطه بازی و دلالی را در شهر مشهد راه انداخته بودند.
وی گفت: بر این اساس هم اکنون دفاتر اصلی این شرکتها دایر هستند اما دفاتر غیرقانونی این سه شرکت سرمایه گذاری پلمپ شده اند.
بازپرس شعبه 904 دادسرای انقلاب اسلامی مشهد افزود: دفاتر اصلی این سه شرکت سرمایه گذاری در مشهد هم اکنون پاسخگوی مردم و خریداران سهام هستند.
شرکت پدیده شاندیز نیز امروز به ایرنا اعلام کرد: دفاتر خدمات سهامداران پدیده همچنان در مشهد و دیگر نقاط کشور فعال است.
بر اساس این گزارش هم اکنون 44 دفاتر خدمات سهامداران پدیده معروف به ‘دفاتر فروش’ در سطح کشور دایر است که پنج مورد از این تعداد در مشهد فعالیت می کنند.
120 هزار نفر در مشهد و سطح کشور سهام شرکت پدیده را خریداری کرده اند که بیشتر آنها مربوط به مشهد و استان خراسان رضوی است.
این گزارش می افزاید: دفاتر رسمی پدیده که نمایندگان رسمی آنها توسط سایت مربوطه در سطح کشور اعلام شده اند همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و اکنون روند خرید و فروش سهام به صورت آرام در این دفاتر انجام می شود.
روابط عمومی شرکت پدیده اعلام کرده است که حکم صادر شده از سوی دادستان مشهد مربوط به دفاتر و فروش غیرقانونی توسط دلالان و واسطه ها است.
دو روز پیش پیرو دستور دادستان عمومی وانقلاب مشهد ماموران انتظامی اقدام به پلمپ دفاتر فروش سهام شرکتهای سرمایه گذاریپدیده، تبرک و پردیسبان کردند.
پیرو این اقدام حدود 50 نفر از خریداران سهام این شرکتها دیروز به منظور کسب آگاهی از جزییات امر در محل ‘مجتمع کریستال’ واقع در خیابان هاشمیه مشهد دست تجمع کردند.
‘غلامعلی صادقی’ دادستان عمومی و انقلاب مشهد علت این اقدام را برخورد قاطع دستگاه قضایی با دلالان خرید و فروش سهام چند شرکت بزرگ سرمایه گذاری اعلام و بیان کرد: دفاتر غیرقانونی و دلالی بطور کامل و در اقدامی هماهنگ با ضابطان دستگاه قضایی پلمپ شد.

دادستان قزوين:  باید مبنای فعالیت “پدیده” مشخص شود

طی روزهای اخیر درحالی با پلمپ دفتر پدیده مواجه شدیم که دادستان قزوین در پی این اقدام گفت: نظر به اینکه موسسه پشتیبانی پدیده شاندیز اخیرا بدون اخذ مجوزهای لازم و عدم ارائه مدارکی دال بر قراردادی جهت فعالیت در استان مبادرت به راه اندازی دفتر نمایندگی فروش سهام شرکت ابنیه پدیده شاندیز کرده و شهروندان نیز بدون بررسی و تحقیق مبادرت به واریز وجوهی با مبالغ بالا به حساب‌های اعلامی موسسه مذکور جهت خرید سهام کرده‌اند که بلافاصله دستور جلوگیری از فعالیت آنان در استان صادر گردیده تا موضوع مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

تبلیغ خرید و فروش سهام «پديده» و «پردیسبان» جرم است

دادستان عمومي و انقلاب مشهد با تأکيد بر ممنوعيت تبليغات خريد و فروش سهام از سوي سه شرکت پديده، تبرک و پرديسبان و امثال آن ها گفت: هر کس به هر شکلي و از طريق رسانه ها، مخابرات، جرايد و… اقدام به تبليغ با عنوان خريد و فروش سهام اين شرکت ها نمايد، مجرم است و دستگاه قضايي با اين گونه موارد برخورد جدي خواهد داشت.

قاضي غلامعلي صادقي در گفت وگو با خراسان ضمن بيان اين مطلب افزود: فقط شرکت هاي تبرک و پديده مجاز هستند در حد رفع نيازهاي روزمره دفتري در شهر داشته باشند که پاسخگوي مراجعان باشند و در صورتي که اين افراد بدون اطلاع دادسرا اقدام به خريد و فروش سهام کنند به يقين برخورد قاطعي با آنان صورت مي گيرد.

اين مقام ارشد قضايي مشهد افزود: اين دو شرکت مذکور تنها در يک صورت مي توانند به خريد و فروش سهام بپردازند که فروشنده سهام قبل از اين تاريخ سهام خود را خريداري کرده باشد و خريدار نيز فقط شرکت پديده يا تبرک باشد. در غير اين صورت خريد و فروش هر گونه سهام توسط افراد ديگر و در مکان هاي خارج از دفتر اصلي، جرم محسوب مي شود و عامل يا عاملان خريد و فروش سهام تحت تعقيب قضايي قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومي و انقلاب مشهد ادامه داد: اين شرکت ها بدون هماهنگي با دادستاني حق افزايش يا کاهش قيمت و يا افزايش سهام را ندارند. وي به اصل شفاف سازي مالي در اين شرکت ها نيز اشاره کرد و افزود: متأسفانه تاکنون هيچ گونه شفاف سازي مالي در اين شرکت ها انجام نشده است تا مشخص شود شرکت هاي مذکور چه مقدار سرمايه دارند، پول ها را در کجا هزينه کرده اند، چه تعداد دلال در امر خريد و فروش سهام فعاليت داشته اند و به چه ميزان پول هاي باد آورده از طريق خريد و فروش غيرقانوني سهام به جيب زده اند. از سوي ديگر نيز برنامه زمان بندي براي شفاف سازي مالي و يا فعاليت هاي اقتصادي خود ندارند.

قاضي صادقي به مديران و مسئولان اين شرکت ها هشدار داد: آن ها بايد اصل شفاف سازي را رعايت کنند چرا که در غير اين صورت به اتهام کتمان حقيقت و واقعيت ها برخورد مجرمانه با آنان صورت مي گيرد.

دادستان مشهد اين گونه شفاف سازي هاي مالي در شرکت هاي بزرگ سرمايه گذاري را براي مراجع نظارتي و مردم ضروري دانست و تأکيد کرد بايد مشخص شود دلال ها چند درصد از مبالغ خريد و فروش را برداشت کرده اند و يا اين که چه مقدار سهام تاکنون فروخته شده است. اما شواهد ظاهري امر حاکي از آن است که به خاطر افزايش هاي به اصطلاح بادکنکي و غيرقانوني سهام، مبالغ ميلياردي جابه جا شده است که اين امر حتماً نيازمند شفاف سازي است تا هر کسي يک شبه ميلياردر نشود.

وي همچنين به مسئولان و مديران شرکت هاي سرمايه گذاري مذکور توصيه کرد برنامه زمان بندي دقيقي را براي پيوستن به بورس از هم اکنون اعلام کنند و يقين داشته باشند که ادامه کار آن ها بدون پيوستن به بورس با مشکلات حادي روبه رو مي شود و ديگر اجازه اين گونه هرج و مرج هاي مالي در موضوعات اقتصادي را نخواهند داشت. اما در صورتي که به بازار بورس بپيوندند و شفاف سازي مالي نيز داشته باشند، قطعاً دستگاه قضايي هم از آنان حمايت و پشتيباني مي کند و سهامداران نيز متضرر نمي شوند و همچنين دلالان از اين گونه بازارها سودي نخواهند برد.

قاضي غلامعلي صادقي با اشاره به اين که شرکت پرديسبان وجود خارجي ندارد و هر گونه خريد و فروش سهام آن نيز غيرقانوني است گفت: اما مديران اين شرکت براي پاسخگويي به مراجعان و يا افرادي که سهام خريده اند بايد نياز خود براي تأسيس يک مکان را به دادستاني اعلام کنند تا تدابير لازم براي رفع مشکل سهام داران اتخاذ شود.

وي همچنين افزود: امروز نياز کشور ساختن برج، پاساژ و پروژه هاي تجملاتي نيست بلکه مردم بايد براي ايجاد اشتغال و کمک به اقتصاد مقاومتي، کشور را ياري دهند و از سرمايه هاي خود براي توليد و رشد اقتصادي کشور استفاده کنند تا افرادي فرصت سودجويي نيابند.

قاضي صادقي در پايان گفتگوی خود با خراسان تصريح کرد: مردم به تبليغات واهي و فريبنده برخي شرکت هاي سرمايه گذاري توجه نکنند و مديران اين پروژه ها و شرکت ها نيز بدانند که تا ابد نقدينگي به اين مجموعه ها تزريق نخواهد شد تا اموال مردم مورد حيف و ميل قرار گيرد. چرا که ديگر بسياري از شهروندان گرفتار تبليغات واهي نمي شوند و در دام آنان گرفتار نخواهند شد.

گردآوري شده توسط گروه 7 گنج – گزارش اختصاصي

www.7ganj.ir

10 دیدگاه

  • چراسهام مارانمیخرن وپول مارابدن بخداخسته شدیم چراکسی جواب گونیست

  • باسلام خدمت همه دوستان
    میخواستم به اون آقایه دادستان بگم که شما احیانا تا الان خواب تشریف داشتیدو به یکباره با پروژه عظیم پدیده روبرو شدید و روش کلید کردید یااز اول درجریان بودیدو اقدامی صورت ندادید.
    در هرحال برادر گرامی الان که مصوب این امرشما بودید یادتون نره که درآینده بایدجوابگو 120 هزارنفری که تواین پروژه سرمایه گذاری کردن باشیدچه بسا بعضی از این سرمایه گذاران تمام هست و نیستشونو دراین پروژه گذاشتن که بااین اقدام شما هرلحظه امکانش هست تمام زندگیشونو ببازن.هرچندکه پدیده توان علمی ومالیش فراتر ازاینهاست که با این سرعت گیرها متوقف بشه ولی جایه تاسف داره دولت مابه جایه اینکه ازچنین طرح هایی که برای رشدوشکوفایی اقتصاد مملکتمون درحال اجراست حمایت کنه باعنوان کردن مساءل حاشیه ای و زیره سوءال بردن مدیران ومجموعه دست به تخریبشون میزنه.
    به امید فردایی روشن وآبادانی ایران عزیز

  • در مشهد چه خبر است؟؟؟
    پدیده شاندیز که سال‌ها تبلیغات کرد و سرمایه‎گذاری، با تمام ماجراهایش، یک هفته‌ای هوا شد و حالا از مشهد مقدس خبر می‌رسد که رقیب‌اش به نام “مشهد مال” با پشتوانه قوی درحال پیشروی است.

    در این پروژه باز هم سروکله بانک خصوصی بدون مجوز که به جای گسترش فعالیت‌های بانکداری، بر خلاف تاکیدات مقامات ارشد کشور و بانک مرکزی، در حال گسترش فعالیت‌های بنگاه‌داری است، پیدا و این بار این بانک با آستان قدس مشهد شریک اقتصادی شده است.

    براساس اطلاعات رسیده، در پروژه بزرگ “مشهدمال” 49 درصد آستان قدس و 51 درصد بانک تات و گروه هتل‌های اسلامی روتانا دبی سهم دارند.

    البته آیت الله علم الهدی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد در سال‌جاری در گفتگو با یک برنامه تلویزیونی گفته است: توسعه مراکز تجاری و مراکز تفریحی کم کم هویت مذهبی شهر را از دست می‌دهیم. مشهد مقدس به جزیره کیشی تبدیل می‌شود که وسط آن یک گنبد طلا وجود دارد. با ساخت و سازهایی که در اطراف حرم صورت می گیرد، این شهر در حال از دست دادن هویت معنوی و زیارتی خود است. ما با توسعه شهر مخالفتی نداریم، اما این توسعه باید در شکلی صورت گیرد که با قداست حرم مطهر منافاتی نداشته باشد.

    وی افزوده است: در ساخت و ساز آستان قدس این مسایل رعایت شده اما از حوزه حرم که خارج می شویم، توجهی به این موضوع نشده است. عده ای سرمایه دار به جان هویت شهر افتاده اند و شکل معنوی و زیارتی را از آن می‌گیرند. مسوولان شهری نیز تا کنون به این موضوع توجه نکرده‌اند که امیدوارم پس از این به این موضوع توجه داشته باشند.

    این در حالی است که برخی از اعضای شورای مشهد هم از این موضوع در دوره‌های مختلف زمانی انتقاد کرده‌اند.

    خلیل موحد عضو شورای شهر مشهد در این باره می‌گوید: “آستان قدس رضوی ۲۸ قطعه زمین دارد که کاربری فضای سبز دارند و این ۲۸ زمین تنفس گاه های شهر هستند. در خصوص مشهد مال متاسفانه در گذشته تغییر کاربری که شده و مجوزی که کمیسیون ماده ۵ داده است، تقریبا تعجب بر انگیز است. ولی در عین حال که مجوز داده شده، حقوق بسیار زیادی از شهر ضایع شده است، یعنی وقتی مجوز داده شده آن حقی که باید گرفته شود در قبال ضایع شدن حق شهر هم اخذ نگردیده است. آقای دکتر سرویها رئیس محترم شورا یک تکلیفی را به نظارت عالیه داده اند که تحقیقی درباره کل این زمین ها داشته باشند تا بعد اقدام جامعی صورت گیرد.”

    حاج خلیل موحد می افزاید: “متاسفانه مکان پروژه مشهد مال چون کاربری فضای سبز و تفریحی است، تبدیل به تجاری شده است؛ آنهم یک تجاری غیر اصولی که بسیار شکننده برای جایی که ۱۶۵ هزار متر برای تجاری داده شده است و نزدیک به ۴۰ هزار متر دیگر تخلف دارد که ۲۰۰هزار متر در آن جا مجموعه تجاری درست می‌شود.”

    این عضو شورای شهر تصریح می‌کند: “اما نسبت به این تخلفات و مشابه آن از آستان قدس رضوی تا به حال شهرداری و شورای شهر تقابلی نکرده اند و امروز ما با یک مجوز های صادر شده مواجه هستیم و مجوزی که صادر می شود، حق قانونی برای طرف مقابل قائل می‌گردد و ما درصدد هستیم به طور حقوقی نسبت به پروژه های سابق اقدام کنیم و نسبت به پروژه های آینده کنترل صورت پذیرد. حتی دنبال این هستیم برای پروانه هائی که صادر گردیده است، خسارت دریافت نمائیم.”

    وی ادامه می‌دهد: “کوه های جنوب شهر که سرمایه شهر ما هست، متاسفانه یک مجوز از شهرداری داده شده و با مجوزی که توسط کمیسیون ماده ۵ صادر گردیده ۳۵۰هزار متر زیر بنا در یک ساختمان که این ساختمان جدا از اینکه خودش آسیب زننده است، نکات فرهنگی عجیبی دارد. هتل ۷ ستاره ای است که سالن دنس هم دارد. اینها استانداردهای بین المللی است که دارد در آنجا اجرا می شود. ما با دادگستری صحبت کردیم تا توقف موقتش را بگیریم. تا بتوانیم حقوقی هم وارد شویم حتی خسارتش را پرداخت کنیم و مانع از ساخت آن شویم.”

  • جناب دادستان عزیز
    با سلام و صبح بخیر
    من احساس میکنم مردم این حق رو دارند هر جا که دلشون میخواد پولشونو سرمایه گذاری کنند، برج، پاساژ و یا بورس و حتی خارج از کشور در حیطه اختیارات صاحب سرمایه است نه دادستان شهر …………….

  • اقا چرا تو يزد و جاهاي ديگه كه كارخانه ها سهام واگذار ميكنند بي صر وصدا و به مردم هم سود ماهانه ميدهد كسي حرفي نميزند ؟
    مشهديا همه بايد با هم هماهنگ باشيد چون مشهد به زودي قطب اقتصادي ايران ميشود و از همه شهرها پيشرفته تر
    با حضور پديده و مشهد مال. و برج ارميتاژ و باران و غيره
    ما كه زندگيمونو مديرن پديده هستيم

  • جناب آقای دادستان
    1- شما فرمودید بایستی این شرکت ها به بازار بورس بپیوندند. آیا از بیماری بورس خبر دارید؟ آیا می دانید مردمی که برای یک سرمایه گذاری حلال به این بازار روی آورده اند چقدر زیان کرده اند؟ 2- فرموده اید جهت حذف دلالان بایستی این شرکت ها به بورس بپیوندند. آیا خبر دارید که قیمت اصلی بورس در دست بورس بازان است؟ آیا می دانید قیمت های سهام در بورس هم برای برخی حبابی است و هم برای برخی دیگر بسیار زیر قیمت واقعی؟ آیا می دانید این حجم مشارکت مردم در پدیده و پردیسبان بدلیل بی اعتمادی آنان به بازار بورس و برای فرار از سود شبه ناک بانکی است.
    3- فرموده اید “امروز نیاز کشور ساختن برج، پاساژ و پروژه های تجملاتی نیست بلکه مردم باید برای ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد مقاومتی، کشور را یاری دهند و از سرمایه های خود برای تولید و رشد اقتصادی کشور استفاده کنند تا افرادی فرصت سودجویی نیابند.” آیا از صنعت توریست هیچ اطلاعی دارید؟ آیا می دانید تنها شرکت پدیده در شرایط تحریم 30 هزار شغل تاکنون ایجاد کرده است؟ آیا می دانید کشوری مثل امارات از صنعت توریست به همین شیوه چه میزان شغل و سرمایه برای کشور خود فراهم کرده است؟ 4- شرکتی پیدا شده با کارآفرینی و سرمایه گذاری در مهمترین بخش صنعتی کشور یعنی بستر سازی برای جذب توریست فعالیتی را بصورت شبانه روزی و گزارش فعالیت مستمر خود از کارش در رسانه ملی به مردم آغاز کرده است. بجای آنکه مورد تقدیر قرار گرفته و نقایص اش با کمترین هزینه روانی بر طرف شود آنرا مورد اتهام قرار داده و در دل آنان ناامیدی فراهم می کنید 5- دادستان عزیز این شرکت تنها شرکتی است که در سود خود مردم را شریک کرده و بطور موثر مردم را در سازندگی کشور سهیم کرده است و بجای حرف کار کرده است لطفا دست اش را بگیرید نه زمین اش بزنید. 6- در آخر اقدام به موقع شما زمانی بود که شرکت تازه کار خود را آغاز کرده بود نه حالا که 120 هزار عضو دارد و 30 هزار کارمند و بطور غیر مستقیم خودتان محاسبه فرمایید چه تعداد نفر را در کارش شریک نم.ده است.

  • باسلام
    خدمت دادستان محترم عرض میکنم چرا 5ساله با تبلیغات گسترده در سطح کشور برخورد نشده وحالا که سرمایه وتمام دارائی ما تبدیل به سهام پدیده وامثالهم شده وارد میدان شده اند این چه معنی داره حالا قصد دارند که مسولین این شرکتها را وادار به فرار کرده وهست ونیست مردم را برباد

  • تا الان خواب بودین یاد تون نره ۱۲۰ هزار نفر این سهام رو خریدن

  • اگه مشکل داشت این شرکتها چرا از روز اوله فعالیته این شرکت ها جلوشونو نگرفتین آقای صادقی؟؟ها؟؟چرا با روانه مردم بازی میکنید؟؟چرا بعده چند سال باید ازین کارا بکنید؟؟

  • بالاخه مشخص میشه /مسولین هم مقصرند وقتی اقای فرماندارکنار پدیده می ایسته همین میشه

10 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی