اخبار آموزشي و استخدامی اخبار داغ

آخرين اخبار از جزئيات استخدام آموزش و پرورش / 28 دي 93

وزیر آموزش و پرورش گفت: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ملاک عمل ما برای پذیرش دانشجو و استخدام معلم است...
تقویم فارسی اندروید

وزیر آموزش و پرورش گفت: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان ملاک عمل ما برای پذیرش دانشجو و استخدام معلم است

آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار آموزش ایرنا، ‘علی اصغر فانی’ روز یکشنبه در حاشیه هفتمین مجلس دانش آموزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس اساسنامه این دانشگاه دو مدل پذیرش وجود دارد که در مدل اول داوطلبان دیپلم را جذب کرده و طی یک دوره چهار ساله در این دانشگاه، آنها را تحت پوشش قرار می دهیم که این شیوه اکنون نیز ادامه دارد.
وی افزود: روش دوم طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان طراحی شده است که بر این اساس آموزش و پرورش در کنار جذب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که طی سالهای اخیر نیز درحال اجرا است؛ می تواند از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی سایر موسسات آموزش عالی از طریق آزمون اقدام به جذب نیرو کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بر این اساس دوره های آموزشی یک ساله برای فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها برگزار خواهد شد که در این دوره ها حرفه معلمی به آنها آموزش داده می شود.
فانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جذب فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها در آموزش و پروش از سال ۹۴ وارد فاز اجرایی می شود؟ اظهار داشت:اکنون درحال مطالعه دستورالعمل این موضوع هستیم.
وی ادامه داد: اجرای این طرح نیاز به مجوز سازمان مدیریت و برنامه ریزی دارد و مذاکرات مقدماتی را درخصوص این طرح آغاز کرده ایم که امید است هرچه زودتر به نتیجه نهایی برسیم تا بتوانیم جزییات آن را اعلام کنیم.
نطق های دانش آموزان جمع آوری می شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: در هفتمین مجلس دانش آموزی که امروز با حضور ۱۵۰ نماینده منتخب دانش آموزان برگزار شد. تعدادی از این افراد نطق هایی ایراد کردند که با توجه به اینکه سن دانش آموزان زیاد نیست و درحوزه کارشناسی تجربه ندارند؛ اظهارات بسیار خوب و ارزنده ای بود.
فانی افزود: تمامی این نطق ها جمع آوری می شود و متناسب با آنها، کمیته کاری در آموزش و پروش تشکیل خواهد شد و از طریق شورای عالی آموزش و پرورش پیگیر مطالبات دانش آموزان هستیم.
وی اضافه کرد: در دوره های گذشته مجلس دانش آموزی نیز اسناد خوبی تصویب شد که بخش هایی از آن در دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید.
فانی خاطرنشان کرد: امید است آموزش و پرورش بتواند پاسخگوی واقعی نیاز دانش آموزان بوده و نیازهای آموزشی و تربیتی آنها را با توجه به سند بنیادین نظام آموزشی اجرایی کند.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی