تبلیغ رپورتاژ

کفیر ناری با این پنج روش سلامتی می‌آورد

تقویم فارسی اندروید
کفیر ناری، محصول جدید کاله
کفیر ناری، محصول جدید کاله

کفیر ناری، محصول جدید کاله است که به تازگی استقبال زیادی از آن در ایران شده است. به طور کلی کفیر در همه‌ی کشورهای پیشرفته، یک نوشیدنی سلامت‌بخش پرطرفدار طبیعی است که دانشمندان فایده‌ی اصلی‌اش را تقویت سیستم ایمنی بدن می‌دانند. در این مطلب با پنج خاصیت ویژه‌ی آن آشنا می‌شوید.

ابتدا کفیر را بشناسیم

در زمینه‌ی تاریخچه و مبدا کفیر باید به چند هزار سال قبل و مردمان ساکن کوه‌های قفقاز برگشت که شیر را در پوست بز با دانه‌های قارچ کفیر تخمیر می‌کردند. کفیر برگرفته از کلمه کِف (Keyif)، در زبان ترکی است که به معنی حس خوب و لذت است.

ساکنان بومی قفقاز راز سلامتی و طول عمر خود را به این نوشیدنی تخمیری نسبت می‌دهند. اما وجه تمایز نوشیدنی کفیر با شیر و سایر نوشیدنی‌ها این است که در این نوشیدنی انواع فراوانی از باکتری‌های پروبیوتیک بصورت فعال و زنده وجود دارند که با ادامه فعالیت خود در طول روده و سیستم گوارش، فواید زیادی در سلامت انسان دارند. حال که کفیر را شناختیم با نوشیدنی و ماست کفیر ناری و خواص ویژه‌ی آن آشنا شویم.

1- کفیر ناری سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

کفیر حاوی اجزای مختلف و مواد مغذی مثل بیوتین و اسید فولیک است که باعث تقویت سیستم ایمنی شده و در نتیجه محافظت از سلول‌ها می‌شود. در کفیر تعداد زیادی مخمر و باکتری مفید وجود دارد، که در کفیر ناری از بهترین نوع این مخمر و باکتری مفید و به میزان فراتر از حد کف استاندارد استفاده شده است و به همین دلیل وظیفه‌ی اصلی تقویت سیستم ایمنی را به بهترین شکل انجام می‌دهد. به همین دلیل هم هست که کاله برای کفیر ناری شعار «طبیعی‌ترین تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی بدن» را انتخاب کرده است.

2- کفیر ناری التهاب و عفونت را کاهش می‌دهد

تحقیقات بسیاری نشان داده که کفیر با داشتن انواع مفید باکتری و تولید آنتی‌باکتریال‌های طبیعی، باعث بالا رفتن نیروی ایمنی بدن در عفونت‌های تنفسی می‌شود. برای همین توصیه می‌شود در زمان نیاز به آنتی‌بیوتیک‌ها، حتما دو لیوان کفیر ناری را روزانه مصرف کنید.

3- کفیر ناری پر از باکتری‌های طبیعی مفید است

کفیر حاوی میزان زیادی از باکتری‌های مفید پروبیوتیک است که در کفیر ناری بیش از 10 میلیارد کلونی از این باکتری‌ها وجود دارد. پروبیوتیک‌ها یا «باکتری‌های خوب» موجودات زنده‌ای هستند که می‌توانند به حفظ سلامت روده، درمان برخی بیماری‌های گوارشی و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

4- کفیر ناری ویتامین و خاصیت ضد میکروبی دارد

کفیر به طور کلی دارای سطح بالایی از تیامین (ویتامین B1)، B12، کلسیم، فولات و ویتامین‌های گروه K است. علاوه بر این‌ها، کفیر منبع خوبی از بیوتین است که به بدن در جذب سایر ویتامین‌های گروه B کمک می‌کند.

5- کفیر ناری آرام‌بخش و ضداسترس است

کفیر علاوه بر مزایای مستقیم، به روش مهم دیگری هم به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند و آن کاهش استرس است. به خصوص کفیر ناری با داشتن ماده‌ی کمیاب تریپتوفان، اثر قرص‌های آرام‌بخش و کاهش‌دهنده‌ی استرس را به صورت طبیعی و بدون ضرر جانبی برای بدن دارد. در گذشته نیز که راه درمانی برای بیماری‌هایی همچون سل، سرطان و اختلالات گوارشی وجود نداشت، به بیماران کفیر تجویز می‌شد.

فواید استفاده از کفیر و به خصوص کفیر ناری به موارد فوق ختم نمی‌شود و کنترل قند خون، کلسترول کمتر و در نتیجه مقابله با بیماری‌های قلبی عروقی، مقدار لاکتوز خیلی کم و مناسب برای افراد حساس به قند و بهبود سلامت معده نیز از فواید دیگر استفاده از کفیر برشمرده می‌شوند.

برچسب ها

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی