تبلیغ رپورتاژ

کاربرد صندلی غذا و صندلی ماشین برای کودک چیست؟ آیا خرید آن ضرورت دارد؟

تقویم فارسی اندروید
صندلی ماشین برای کودک

صندلی ماشین و صندلی غذا هر دو از کالاهای ضروری و پر کاربرد در سبد سیسمونی کودک هستند که جهت پاسخگویی به تعدادی از نیازهای مهم کودک طراحی شده‌اند. پدر و مادر کودک نیز با برآورد این نیازها و جهت پاسخگویی به تصمیم به خرید این دو کالا می‌گیرند و از میان مدل‌های متنوعی که از هرکدام وجود در بازار وجود دارد دست به انتخاب می‌زند. اما سوالی که مطرح است این است که این دو کالا به چه نیازهایی پاسخ می‌دهند و کاربردشان چیست؟ و آیا این نیازها در حدی است که خرید آن‌ها ضرورت داشته باشد؟ پاسخ کوتاه و مختصر آن این است که بله. هرچند گاهی پیش می‌آید که پدر و مادری بدون تهیه‌ی این دو کالا فرزند خود را بزرگ کنند اما از آن‌جا که تهیه‌ی صندلی غذا و صندلی ماشین ایمنی و آسایش چشمگیری برای کودک به ارمغان می‌آورد، می‌توان گفت که تهیه‌ی آن‌ها ضرورت دارد. در ادامه با جزئیات بیشتری به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

کاربرد صندلی غذای کودک

صندلی غذای کودک

شرطی شدن کودک برای خوردن غذا

مهم‌ترین کاربرد صندلی غذا خوری کودک این است که فضایی جذاب و اختصاصی و ایمن برای غذا خوردن کودک ایجاد می‌کند. به این ترتیب، هر زمان که کودک در این فضا قرار بگیرد شرطی می‌شود که وقت خوردن غذا فرا رسیده است و بدون بی‌قراری و بدون لجبازی، راحت و آسوده غذای خود را دریافت می‌کند. از این رو، این وسیله کمک قابل ملاحظه‌ای به والدین می‌کند تا بتوانند راحت‌تر به فرزندشان غذا بدهند.

تقویت مهارت غذا خوردن در کودک

قرار گرفتن در این فضای امن و جذاب، انگیزه‌ی بیشتری در کودک ایجاد می‌کند تا تلاش کند و خود مهارت‌های مربوط به غذا خوردن را یاد بگیرد. تجربه‌ی استفاده از صندلی غذای کودک توسط والدینی که این وسیله را تهیه کرده‌اند نشان می‌دهد که کودک آرام آرام تلاش می‌کند که در این فرایند مشارکت داشته باشد تا نهایتاً بتواند بدون کمک و با دست‌های خود غذایش را بخورد.

جمع کردن اعضای خانواده به دور یک میز

بیشتر مدل‌های صندلی غذای کودک قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. به این ترتیب مادر و پدر می‌توانند هنگامی که خود مشغول صرف غذا هستند، پایه‌های صندلی غذای کودک را نیز به گونه‌ای تنظیم کنند که کودک نیز در کنار آن‌ها و بر سر میز غذای خود را میل کند و به این ترتیب تمام اعضای خانواده می‌توانند هنگام خوردن غذا در کنار یکدیگر باشند.

سایر قابلیت‌های صندلی غذا و کاربردهای آن

از آن جا که صندلی غذای کودک یک نشیمن راحت دارد، از این وسیله می‌توان استفاده‌های دیگری نیز کرد. مثلاً می‌توان کودک را به هنگام تماشای تلویزیون و یا در سایر محیط‌های خانگی که قرار است نشسته باشد، به‌گونه‌ای نشاند که کودک احساس بی‌قراری نکند. به علاوه، بعضی از مدل‌های صندلی غذا قابلیت‌های ویژه‌ای نیز دارند که کاربرد این وسیله را وسعت می‌بخشد. برای مثال، نشیمن بعضی از مدل‌های صندلی غذا قابل تبدیل به تاب نیز است و کودک می‌تواند از آن استفاده‌های تفریحی نیز بکند.

آیا خرید صندلی غذای کودک ضرورت دارد؟

با توجه به مواردی که ذکر شد، صندلی غذای کودک وسیله‌ای کاربردی است که وجود آن پاسخگوی نیازهای مهمی از جانب والدین و کودک خواهد بود و به آرامش کودک، رشد وی و پرورش مهارت‌های بنیادین در او کمک قابل توجهی می‌کند. از این رو می‌توان چنین جمع‌بندی کرد که صندلی غذای کودک از جمله اقلامی در سبد سیسمونی نوزاد است که خرید آن ضرورت دارد.

صندلی ماشین

کاربرد صندلی ماشین

صندلی بچه برای ماشین یکی از مهمترین وسایل تامین‌کننده‌ی ایمنی برای کودکان است. مطابق تمامی دستورالعمل‌های ایمنی بین‌المللی، کودکان تا پیش از سن ۱۲ سالگی نباید بدون وسایل محافظتی یا بدون کمک والدین به تنهایی سوار بر خودرو شوند. از این رو، والدینی که از خودرو استفاده می‌کنند و در سفرهای خودرویی فرزند خود را نیز با خود همراه می‌کنند باید اقدام به تهیه‌ی صندلی ماشین کنند.

حفظ ایمنی کودک در خودرو

مهم‌ترین کاربرد صندلی ماشین برای کودک، تامین ایمنی کودک هنگام سوار شدن بر خودرو است. این وسیله بسته به مدلی که دارد، به شیوه‌های مختلفی در خودرو قرار می‌گیرد و موقعیت آن تثبیت می‌شود؛ به گونه‌ای که در صورت بروز سانحه، از جای خود تکان نمی‌خورد و کودک را در موقعیت خطر قرار نمی‌دهد. به علاوه، تمامی صندلی ماشین‌های مخصوص کودک به کمربند ایمنی نیز تجهیز شده‌اند تا از این طریق موقعیت کودکی که روی صندلی ماشین نشسته تثبیت شده باشد. بنابراین تا مادامی که کودک روی صندلی ماشین نشسته است و کمربند ایمنی خود را بسته، والدین بدون هیچ دغدغه و نگرانی می‌توانند رانندگی کنند.

آسایش و راحتی کودک و والدین

بدون تهیه‌ی صندلی ماشین هر بار که کودک سوار بر خودرو می‌شود تا انتهای سفر، والدین باید کودک را در آغوش خود نگه‌داری کنند. این موضوع علاوه بر آنکه ایمنی کودک را در معرض خطرات جدی قرار می‌دهد، برهم زننده‌ی آرامش والدین و فرزند نیز است. بالاخره والدین نیز پس از مدتی نیز از حمل کودک خود خسته می‌شوند و کودک نیز این ناراحتی را احساس می‌کند. از آنجا که گاهی سفرهای خودرویی ممکن است طولانی شود، بدون شک کودک در نشیمن استاندارد صندلی ماشین آسایش بیشتری را تجربه خواهد کرد و کمتر بی‌قراری می‌کند و به گریه می‌افتد. این نکته نیز حائز اهمیت و توجه است که تقریباً تمامی مدل‌های صندلی ماشین‌های موجود در بازار به قابلیت تنظیم پشتی، زیرپایی و محل قرارگیری سر مجهز هستند و حتی حالت خواب کامل را نیز می‌توان توسط آن‌ها برای کودک ایجاد کرد.

آیا خرید صندلی ماشین ضرورت دارد؟

با توجه به موارد فوق و خصوصاً با توجه به موضوع ایمنی کودک هنگام قرار گرفتن در خودرو، صندلی ماشین مخصوص کودک را باید یک کالای بسیاری ضروری قلمداد کرد. با این وجود این کالا بیشتر مناسب والدینی است که خودرو دارند و دائما از خودرو استفاده می‌کنند و کودکشان را نیز با خود همراه می‌کنند. چه در خصوص صندلی ماشین و چه در خصوص صندلی غذای کودک، والدین باید با توجه به نیز خود دست به انتخاب بزنند. گاهی ممکن است انتخاب از میان این تعداد مدل متنوع سخت باشد، اما فروشگاه سیسمونی نی نی لیست علاوه بر این که بهترین محصولات سیسمونی از بهترین برندها را با پایین‌ترین قیمت موجود در بازار می‌فروشد، مشاوره‌های تخصصی و رایگانی نیز جهت انتخاب بهترین گزینه ارائه می‌دهد و به والدین توصیه می‌شود پیش از خرید هر محصولی به وب‌سایت این فروشگاه سر بزنند.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی