بارداري و زايمان سلامت

وظایف مردان در دوران بارداری همسرشان چیست؟

تقویم فارسی اندروید

آیا به عنوان یک همسر وظایفتان را در دوران بارداری زنتان می دانید؟ آیا از نیاز های او با خبرید؟ ما هر چه لازم دارید به مشا می گوییم. با هفت گنج همراه باشید.

وظایف مردان در دوران بارداری

پدران و در اصل همسران در 9 ماه بارداری می توانند بهترین همراه و کمک زنان باردار باشند. کارهای زیادی هست که مردان می توانند برای همسرانشان انجام دهند اما مشکل اینجاست که معمولا مردان بین مشاوره ها و توصیه های بیشماری که دریافت می کند گیج می شوند و نمی دانند کدام واقعا لازم است و کدام نه. به همین علت است که نهایتا تصمیم میگیرند این کار را جز اموری که در آن تبحری ندارند بگذاند و اصلا به آن نزدیک هم نشوند. نهایتا همسر باردارشان را تنها می گذارند و خود را از کمک کردن کنار می کشند. اگر شما هم جز مردانی هستید که در شرف پدر شدن هستند و دوست دارید بدانید همسرتان واقعا چه چیزهایی لازم دارد در این مقاله ما برای شما پیشنهاد های عالی داریم.

1. او را به اتاق خوابش راهنمایی کنید.
وقتی که زمان خوابش رسید خودتان او را وادار کنید بدون وقت کشی به اتاق خوابش برود. حتی اگر خودش حواسش به ساعت خوابش هست باز هم شما در این خصوص از خود سلب مسئولیت نکنید و او را تا اتاقش همراهی کرده و مطمئن شوید که به تخت خوابش می رود.

2. شرکت در کلاس های آمادگی برای زایمان
اگر فکر می کنید این کلاس ها فقط مخصوص مادران است اشتباه می کنید. شما هم می توانید بخشی از کار ها را یاد گرفته و وقتی بچه به دنیا آمد آن ها را انجام دهید و به همسرتان کمک کنید. از آن گذشته حضور شما در این کلاس ها و همراهیتان او را خوشحال می کند.

3. همیشه در دسترس باشید.
همیشه در کنار او باشید. فراموش نکنید که همسرتان شاید به شخص دیگری تبدلی شود. عادت های غذایی و ذائقه اش تغییر می کند و شاید هرآن چیزی از شما بخواهد. از طریفی گهگداری احساساتی مشود و شاید بخواهد با شما صحبت کند مهم این اس که شما هرگز او را تنها نگذارید. حداقل از طریق تلفن در دسترس باشید تا هروقت خواست با شما صحبت کند.

4. حواستان به تغییرات باشد.

شما باید مراقب همسرتان باشید و مانند یک پرستار حالات او را زیر نظر گرفته و سلامتش را چک کنید. از طرفی خودتان را برای پدر شدن و آشتی با فرزند در راهتان آماده کنید. می توانید گاهش از او عکس بگیرید یا عکس های سونوگرافی بچه را در یک آلبوم جداگانه نگه دارید تا بعد از زایمان همان عکس ها و خاطرات نشانه ی علاقه ی شما به او باشد.

5. با او راجع به بچه صحبت کنید.

همسرتان دنیایی از تغییرات و احساسات جدید در خود دارد که شما از آن بیخبرید اما او را مالامال کرده است. سعی کنید خود را در این دنیا جا بدهید. با او درباره ی بچه و تخیلاتتان از آینده و حتی قیافه ی او حرف بزنید. به هیچ وجه بی احساس و سرد نباشید و از تمام ذخیره ی احساساتتان برای تصور کودک در راهتان استفاده کنید تا همسرتان هم به شما اعتماد کند و بتواند از حالات درونیش با شما حرف بزند.

6. خودتان به پزشک او سر بزنید.

به جای اینکه به برنامه ی عادی خود برسید و مقابل تلویزیون فوتبال تماشا کنید یا قرارهای کاریتان را چک کنید با او به دیدن پزشک بروید. این را وظیفه ی خود بدانید و خودتان انجامش بدهید نه اینکه در خانه بمانید و از او سوال کنید.

7. برایش لباس دوران بارداری بخرید.

زنان از تغییرات ظاهری خود در دوران بارداری وحشت می کنند و اصولا اعتماد به نفسشان را از دست می دهند. در این مواقع با یک لباس بارداری زیبا و شیک او را سوپرایز کنید و به او این فرصت را بدهید تا یک لباس مناسب اندام جدیدش داشته باشد تا کمی از ناراحتیش کم شود.

8. انچه می خواهد برایش انجام دهید.

ساده ترین راه برای دانستن اینکه او چه چیزی لازم دارد این است که از خودش بپرسید. مدام از او بپرسید که چه چیزی لازم دارد و برایش در اولین فرصت تهیه کنید.
به همین سادگی می توانید از همین الان یک پدر نمونه باشید فقط کافی است کمی حس مسئولیت داشته باشید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی