تناسب اندام سلامت

7 نوشیدنی برای کمک به تجدید قوا بعد از تمرین

تقویم فارسی اندروید

از تقویت قدرت گرفته تا تقویت خلق و خو، ورزش منظم انواع و اقسام فواید را دارد. لورن مینچن، متخصص تغذیه و مشاور تغذیه می‌ گوید، یک تمرین سخت می‌ تواند باعث کم شدن آب یا مواد مغذی مانند الکترولیت‌ ها شود که هر دو می‌ توانند به احساس کم‌ آبی، خستگی یا درد بعد از تمرین کمک کنند.

خوشبختانه، نوشیدنی‌ های زیادی برای بعد از تمرین وجود دارد که به شما کمک می‌ کند بعد از یک جلسه عرق‌ ریزی، دوباره بدن را تامین کنید. در این مقاله برای کمک به شما در انتخاب نوشیدنی مناسب برای میان وعده بعد از تمرین با متخصصان تغذیه صحبت کردیم تا بیاموزید که کدام گزینه بهترین گزینه برای کمک به بهبودی و سوخت گیری به موقع است تا دوباره تمرین کنید.

بعد از تمرین

1. آب

در حین یا بعد از تمرین احساس خستگی یا تشنگی می کنید؟ مینچن می‌ گوید: اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد اما آب مطمئن‌ ترین شرط برای بازسازی است. او می گوید: «هر سلول، بافت و اندام در بدن ما برای عملکرد خود از آب استفاده می کند. بدن ما آب را از غذا و مایعات می‌ کشد تا دما را مدیریت کند، مواد زائد را از بین ببرد و مفاصل را روغن کاری کند، بنابراین ارائه مستقیم آب ساده و تمیز بهترین و سریع‌ ترین راه برای آبرسانی مجدد پس از تمرین است.

2. نوشیدنی های الکترولیتی

الکترولیت ها مواد معدنی هستند که بدن شما برای عملکرد خوب به آنها نیاز دارد، از جمله سدیم، کلرید، پتاسیم، منیزیم و کلسیم. مینچن می‌ گوید: اما یک تمرین شدید – و تمام تعریق ناشی از آن – می‌ تواند بدن شما را از این مواد مغذی تخلیه کند و در نتیجه باعث عدم تعادل الکترولیت‌ ها شود که می‌ تواند احساس خستگی و کم‌ آبی بدن را به شما بدهد. راه حل چیست؟ این تعادل را با کمک یک نوشیدنی حاوی الکترولیت بازیابی کنید. اگرچه مینچن توصیه می‌ کند برای آبرسانی به بهترین وجه از انواع کم قند استفاده کنید، نوشیدنی‌ های ورزشی یکی از گزینه‌ های رایج هستند.

3. آب نارگیل

عاشق آب هستید اما می خواهید همه چیز را عوض کنید؟ دیانا ساوانی متخصص تغذیه و مشاور تغذیه می گوید آب نارگیل را امتحان کنید. او می‌افزاید که این منبع طبیعی از الکترولیت‌ هایی مانند پتاسیم، سدیم و منیزیم است که آب نارگیل را به گزینه‌ ای عالی تبدیل می‌ کند تا به شما کمک کند پس از یک تمرین عرق‌ ریز، مواد معدنی تخلیه شده را دوباره تامین کنید. همچنین حاوی قندهای طبیعی است که به گفته ساوانی می‌ تواند به بازیابی انرژی شما پس از یک تمرین ورزشی خسته کننده کمک کند.

4. چای بدون کافئین شیرین نشده

اگر آب خیلی برای شما کسل کننده است، اما نوشیدنی های ورزشی هم بیش از حد زیاد است، پس از تمرین، یک لیوان چای آبرسان را مصرف کنید. به گفته مینچن، این ترکیب غنی از آنتی اکسیدان می تواند به هیدراتاسیون، ریکاوری عضلات و سلامت کلی کمک کند. او چای سبز با طعم میوه، بابونه، زنجبیل، نعناع و بدون کافئین را توصیه می کند. او تاکید می کند که فقط مطمئن شوید که انواع بدون کافئین را انتخاب کنید. کافئین می تواند باعث کم آبی بیشتر بدن شود، که آخرین چیزی است که بعد از یک تمرین خسته کننده به آن نیاز دارید.

5. شیر کاکائو

ساوانی می‌ گوید: اگرچه یک لیوان شیر شکلات ممکن است شما را به یاد کودکی تان بیندازد، اما راهی عالی برای ریکاوری پس از یک تمرین شدید است. او می‌ گوید: «شیر شکلات یک نیروگاه تغذیه‌ ای برای سوخت‌ گیری پس از ورزش است و تمام آن اجزای مفید برای سوخت پس از تمرین – کربوهیدرات‌ ها، پروتئین، مایعات، الکترولیت‌ ها را به همراه دارد. این مواد مغذی می توانند به بازگرداندن منابع انرژی تخلیه شده کمک کنند و به بدن شما مواد لازم را برای ترمیم و انرژی مجدد عضلاتی که در اثر فعالیت تحت فشار هستند، می دهند.

6. آب سبزیجات

سبزیجات یک منبع مغذی ضروری برای حفظ احساس و عملکرد بهتر بدن هستند، پس چرا دو نشانه را با یک سنگ نزنید و از آب سبزیجات برای سوخت گیری بعد از ورزش استفاده نکنید؟ به گفته مینچن، آب میوه‌ هایی که حاوی سبزیجات برگ‌ دار، چغندر، هویج و سایر سبزیجات هستند، ویتامین‌ ها، مواد معدنی (از جمله الکترولیت‌ها) و آنتی‌ اکسیدان‌ های مورد نیاز برای حمایت از ریکاوری عضلات و آبرسانی مجدد پس از تمرین را فراهم می‌ کنند.

7. اسموتی ها

احساس نمی کنید یک نوشیدنی کاملاً گیاهی را بپسندید؟ ساوانی می گوید آن را با مقداری میوه مخلوط کنید. او توصیه می کند که میوه ها و سبزیجات مورد علاقه خود را با منبع مایع و پروتئین انتخابی خود – مانند آب نارگیل، شیر بادام، ماست یونانی یا پودر پروتئین – ترکیب کنید تا اسموتی رویاهای خود را به طور سفارشی بسازید. او اضافه می کند که اگر بعد از تمرین اشتهای خود را از دست بدهید، این یک گزینه عالی است، زیرا اسموتی های گیاهی حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی هستند که بدون نیاز به تهیه یک وعده غذایی کامل، بدن خسته شما را دوباره پر می کنند.

منبع:

byrdie

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی