سبك زندگي نكات مهم آشپزي

نكات بسيار مهم در پخت‌ و پز برخی مواد غذایی

محققان آمریکایی با ارائه چند نکته مهم درباره پخت‌ و پز برخی مواد غذایی هشدار دادند خوردن کلم خام منجر به چندین نوع بیماری مخل سلامت بدن می‌شود...
تقویم فارسی اندروید
محققان آمریکایی با ارائه چند نکته مهم درباره پخت‌ و پز برخی مواد غذایی هشدار دادند خوردن کلم خام منجر به چندین نوع بیماری مخل سلامت بدن می‌شود.
غذا خوردن
به نقل از جام جم سرا، این محققان آمریکایی برای پخت‌ و پز مواد غذایی توصیه‌هایی ارایه دادند که از این قرار است:

– تخم شربتی:

باید قبل از مصرف خیسانده شود. تخم شربتی از بهترین مواد غذایی است و دو قاشق سوپ خوری آن ۱۱۷ کالری، چهار گرم پروتئین، هشت گرم فیبر و حاوی امگا۳ است که برای سلامت قلب مفیداست. این دانه قابلیت جذب آب ۲۷ برابر وزن خود را دارد و مصرف آن بدون اینکه خیسانده شود موجب ماندن در مری و افزایش حجم و حالت ژله مانند آن خواهد شد.

– کلم پیچ:

باید به صورت پخته مصرف شود. کلم پیچ از خانواده کلم بروکلی و بروکسل است. بخارپز این سبزیجات باعث کاهش کلسترول می‌شود. این سبزی مانند دیگر سبزیجات نظیر خود حاوی آنتی اکسیدان، ضد گرفتگی قلب و عروق، ضد التهاب و ضد سرطان است، اما مصرف بیش از اندازه کلم خام موجب کم‌کاری تیروئید و در نتیجه کاهش متابولیسم، دردهای مفصلی، ناباروری و بیماری قلبی می‌شود.

– لوبیا قرمز:

قبل از مصرف خیسانده شود. به طور طبیعی این لوبیا حاوی ماده سمی به نام لیکتین است بنابراین بهتر است این لوبیا قبل از مصرف حداقل پنج ساعت خیسانده شود.

– ریواس:

قبل از پخت حتما برگ‌های آن را جدا کنید به دلیل اینکه برگ‌های آن سمی و حاوی گلیکوزیدهای غیرطبیعی و اسید اگزالیک است.

گردآوري: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی