تغذيه سالم داروهاي گياهي و طب سنتي سلامت

نفخ و سوءهاضمه بر اثر مصرف غذاهای بدبو !!!

مصرف موادغذایی بدبو و بی مزه موجب می‌شود هضم غذا ناقص صورت پذیرد و نفخ پدید می‌آید...
تقویم فارسی اندروید

یک کارشناس طب سنتی گفت: سالم ترین روغن‌ها برای افرادی که مشکلات معده دارند روغن زیتون است، همچنین حس معده بسیار قوی است و از غذاهای خوشبو لذت می‌برد، مصرف موادغذایی بدبو و بی مزه موجب می‌شود هضم غذا ناقص صورت پذیرد و نفخ پدید می‌آید.
158185172

سید جوادعلوی اظهار داشت: افراد از مصرف آب میان غذا به شدت پرهیز کنند چرا که اگر شخص آب زیاد بنوشد نفخ و صدای قراقر، کشش، تمدد و سوءهضم بروز پیدا می‌کند، همچنین موجب می‌شود که غذا پیش از موقع از معده خارج شده و موجب اسهال و گاهی موجب بروز قی یا استفراغ شود که در این حال بدن ضعیف و ناتوان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حس معده بسیار قوی است و از غذاهای خوشبو لذت برده و از مواد بدبو تنفر پیدا می‌کند، بیان داشت: معده دارای حس قوی بوده که مصرف موادغذایی بدبو و بی مزه موجب می‌شود هضم غذا ناقص صورت پذیرد که باعث نفخ می‌شود.
این کارشناس طب سنتی درباره زخم معده و راه‌کارهای درمان آن عنوان کرد: بیماران دچار زخم معده از مصرف غذاهای چرب، سنگین و دیر هضم پرهیز کنند، مصرف غذاهای لطیف و سریع الهضم مانند آب گوشت و تخم مرغ عسلی برای آنان مفید است.
علوی اضافه کرد: بیماران دچار زخم معده از مصرف غذاهای تند، قهوه، کاکائو و نوشابه‌های گازدار پرهیز کنند، همچنین سالم ترین روغن‌ها برای افرادی که مشکلات معده دارند، روغن زیتون است.
وی گفت: بهترین میوه‌ها برای افراد مبتلا به زخم معده “به”، سیب، گلابی و مویز است، همچنین این بیماران می‌توانند روزانه یک قاشق غذاخوری خاکشیر در یک فنجان آب جوش و کمی نبات مصرف کنند.
این کارشناس طب سنتی ادامه داد: خاکشیر مقوی هاضمه و معده است، همچنین آب و عسل معده را قوت بخشیده و عمل گوارش را بهتر می‌کند که ماءالعسل (عسل همراه با آب) در رفع زخم‌های گوارشی مفید است.
علوی خاطرنشان کرد: شوید هضم کننده غذا و تسکین دهنده دل درد و مانع ضعف معده بوده و جلوی فساد غذا را می‌گیرد، همچنین اخلاط غلیظ را از معده خارج می‌کند و بادها را پراکنده کرده و تحلیل می‌برد.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: تسنيم

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی