اسرار خانه داري سبك زندگي شستشو، نظافت و لكه گيري مطالب اختصاصي

كاربردهاي بي نظير جوش شيرين در شستشو و نظافت

اگر شما هم به دنبال اين هستيد كه با استفاده از مواد شوينده بي ضرر خانه تكاني كنيد؛ حتما با ما در 7 گنج همراه شويد و با فوايد بي نظير جوش شيرين در نظافت و شستشو آشنا شويد...
تقویم فارسی اندروید

اگر شما هم به دنبال اين هستيد كه با استفاده از مواد شوينده بي ضرر خانه تكاني كنيد؛ حتما با ما در 7 گنج  همراه شويد و با فوايد بي نظير جوش شيرين در نظافت و شستشو آشنا شويد…

جوش شيرين
جوش شيرين

استفاده از جوش شيرين در نظافت سرويس بهداشتي:

از پودر جوش‌شیرین برای تمیز کردن روشویی، وان، دوش و سرویس‌های بهداشتی استفاده کنید.

سرامیک و کاشی های مختلف از جمله مهمترین مواردی هستند که می توانید با جوش شيرين تمیز کنید.

برای بردن سخت‌ترین لکه‌ها جوش‌شیرین را با کمی آب ترکیب کنید و به شکل خمیر در آورید. بگذارید خمیر نیم ساعت روی لکه باقی بماند سپس با اسفنج آن را تمیز کنید.

با ترکیبی از نمک، آب و جوش شیرین یک پاک کننده قوی برای جرم های کنار حمام بسازید.

استفاده از جوش شيرين براي تميز كردن ظروف استيل:

بدون نیاز به سابیدن، کتری و سرویس‌های استیل را به‌راحتی با جوش‌شیرین تمیز نمایید. این ماده بدون ایجاد خش، باعث برق‌ و درخشش ظروف می‌شود.

از جوش‌شیرین همچنین برای تمیز کردن سینک‌های استیل و خوشبو کردن آن استفاده نمایید. هر گونه ماده چسبیده به سینک با مخلوط آب و جوش‌شیرین از بین می‌رود. کافیست نیم ساعت صبر کنید و با استفاده از اسفنج به نتیجه دلخواه برسید.

تميز كردن اجاق گاز و ماشين لباسشويي با جوش شيرين:

برای تمیز کردن گاز به جای مواد شیمیایی، جوش شیرین مصرف کنید.

مخلوط جوش شیرین و آب را داخل اسپری بریزید و آن را روی گاز بپاشید، بعد از 24 ساعت حتی سخت‌ترین جرم‌ها هم با کشیدن اسفنج مرطوب به‌راحتی کنده شده و با یک پارچه تمیز نم‌دار هرگونه ماده باقی‌مانده برداشته می‌شود.

از جوش شیرین در پاک کردن روزانه ماشین ظرف شویی و ماشین لباس شویی نيز استفاده میشود. کپک را با جوش‌شیرین از ماشین لباسشویی و ظرفشويي خود دور کنید. در فاصله بین چند بار استفاده از این دستگاهها ، مقداری جوش‌شیرین روی قسمت استیل ماشین بپاشید تا بوی بهتری داده، از رشد کپک‌ها جلوگیری ‌کند.

كاربرد جوش شيرين در گرفتگي لوله ها:

مشکل گرفتگی چاه با مخلوط جوش‌شیرین و سرکه حل می‌شود. ابتدا ½ پیمانه جوش‌شیرین و سپس به آرامی ½ پیمانه سرکه اضافه کنید. بعد از 30 دقیقه روی آن‌ها آب داغ بریزید.

برای باز گرفتن و رفع گرفتگی سینک آشپزخانه و یا هر لوله ای کافیست ۱/۴ فنجان جوش شیرین را با نمک ترکیب کرده و درون آنها بریزید و سپس آب جوش روی آن خالی کنید.

برق انداختن طلا و نقره با جوش شيرين:

جوش شیرین برای جلا بخشیدن وسایلی از جنس نقره نیز بسیار مفید است و لکه های روی آنها را نیز از بین میبرد. البته دقت داشته باشید که خیلی زیاد از آن استفاده نکنید.

در صورتی که زیورآلات طلای شما کدر شده است با یک مسواک و کمی جوش شیرین مثل روز اول درخشان می شود؛ جوش شیرین تمام جرم های روی زیورآلات را به راحتی پاک می کند.

جوش شيرين، يك ضد عفوني كننده قوي براي ميوه و سبزي:

با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری به ۳ لیتر آب یک ماده ضدعفونی کننده بسیار مناسب برای میوه و سبزی به دست می آید.

استفاده از جوش شيرين در رفع بوي دست، پا و كفش:

برای رفع بوی بد پا یک لگن را با آب ولرم و کمی جوش شیرین پر کنید و پاها را ۵ تا ۱۰ دقیقه درون آن قرار دهید.

با پاشیدن کمی جوش شیرین به داخل کفش ها به راحتی بوی بد آن از بین می رود.

برای از بین بردن بوی دست ها پس از خرد کردن پیاز و سیر و یا تمیز کردن ماهی، کافی است دست های خود را با آب و کمی جوش شیرین شست وشو دهید.

از بين بردن بوي بد يخچال با جوش شيرين:

برای گرفتن و حذف بوی داخل یخچال و یا فریزر جوش شیرین را درون یک ظرف سر باز ریخته و درون یخچال قرار دهید. جوش شیرین را هر ۲ ماه یکبار تجدید کنید.

ساير كاربردهاي جوش شيرين در نظافت :

جوش شیرین به عنوان پاک کننده انواع سطوح البته به جز سطوح چوبی کاربرد فراوانی دارد.

با ریختن کمی جوش شیرین در جا سیگاری منزل می توانید تا حدی از بوی سیگار در امان باشید

برای دفع سوسک و مورچه، در زیر سینک و زیر پنجره و ورودی‌ها مقداری جوش شیرین بریزید.

برای خلاص شدن از شر مورچه ها نیز کافیست در مسیر حرکت آنها جوش شیرین بپاشید.

برای تمیز کردن سطل زباله به کار می‌رود.

برای تمیز کردن شیشه شیر بچه، آن را با آب داغ مخلوط کنید و شیشه را بشویید.

برای رفع غذاهای سوخته و چسبیده به ظرف،‌ ظرف را به مدت 10 دقیقه درون محلول جوش شیرین قرار داده سپس آن را بشویید.

برای نابود کردن کک های فرش به نسبت مساوی نمک و جو ش شیرین را با هم ترکیب کرده و روی فرش بپاشید و ۲۴ ساعت بگذارید بماند. روز بعد فرش را با جارو برقی کاملا از جوش شیرین و نمک پاک کند. البته این کار را در روزهای بارانی و یا در مناطق مرطوب انجام ندهید.

جوش شیرین را درون یک کیسه کوچک مانند کیسه چای کیسه ای قرار داده و آن را درون کمد، دراور و گنجه لباس قرار دهید تا به عنوان رطوبت گیر از لباسهای شما محافظت کند.

استفاده از جوش شيرين در شستشوي لباس ها:

اگر جزو افرادی هستید که سبد لباس‌های کثیف را تا زمان شستشو داخل کمد می‌گذارید، برای از بین رفتن بوی نامطبوع و بو نگرفتن لباس‌های تمیز، مقداری جوش‌شیرین روی آن‌ها بپاشید.

برای از بین بردن بوی سیگار از روی لباس، ½ پیمانه جوش‌شیرین را تقریبا داخل 4 لیتر آب حل کنید. لباس را قبل از شستشو یک ساعت داخل آن خیس کنید تا خوشبو شود. از این روش برای لباس‌هایی که بوی کلر و عرق می‌دهند نیز استفاده کنید.

به جای خرید نرم‌کننده‌های آماده، ½ پیمانه جوش‌شیرین در دور آبکشی به ماشین لباسشویی اضافه کنید تا لباس‌ها نرم‌تر شده، بوی تازه‌تری دهند.

زمانی که لباس‌های شما بوی گریس، روغن یا بنزین می‌دهد، آن‌ها را داخل کیسه زباله گذاشته، رویشان‌ جوش‌شیرین بپاشید. در آن را دو روز ببندید تا مانع انتشار و باعث از بین رفتن بو شده، سپس طبق معمول بشویید.

به پودر لباسشویی ¼ تا ½ پیمانه جوش‌شیرین اضافه کنید تا هم حکم نرم‌کننده را داشته و هم قدرت پاک‌کنندگی پودر بیش‌تر شود.

زمانی که لباس ورزشی سفید شما در اثر انداختن با پیراهن صورتی تازه خریداری شده داخل ماشین لباسشویی رنگ گرفته است، چاره کار خیس کردن آن داخل جوش‌شیرین، پودر شوینده، نمک و آب است که حکم سفیدکننده را خواهد داشت.

كاربرد جوش شيرين در تميز كردن وسايل چرمي:

چرم جیر با مسواک نرم و جوش‌شیرین تمیز می‌شود. بگذارید جوش‌شیرین روی جیر بماند سپس با مسواک آن را تمیز کنید.

برای تمیز کردن چرمی که در اثر ریختن جوهر لک شده، کمی جوش‌شیرین روی لکه بپاشید، بگذارید آن را جذب کند. این کار را چند بار تا زمان پاک شدن لکه تکرار کنید.

استفاده از جوش شيرين براي تميز كردن برس و شانه:

برای شستن و تمیز کردن برس و شانه های خود ابتدا آب درون ماهی تابه ریخته بگذارید بجوش آید سپس یک فنجان جوش شیرین به آن اضافه کنید. سپس برس و شانه خود را بمدت ۱۰ دقیقه درون ماهی تابه بجوشانید. سپس زیر آب داغ گرفته و آنها را آب بکشید. البته مراقب باشید که آب جوش شانه و برس شما را ذوب نکند.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج – اختصاصي 7 گنج

www.7ganj.ir

*** كپي برداري بدون لينك فعال به 7 گنج مجاز نيست.

7 دیدگاه

  • همه کاربردی داره به جزخوردن که مابه اشتباه همه اونارونادیده می گیریم ازش فقط به عنوان حجم دهنده کیکامون استفاده می کنیم

  • جوش شیرین عجب اعجوبه ایه واسه خودش
    خیلی خیلی ممنونم ازتون بابت این مقاله

    • آیا امکان داره جوش شیرین خطری برای پارچه یا فرش داشته باشه
      ممنون از سایت و مطالب خوبتون

7 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی