بارداري و زايمان سلامت

6 نشانه ای که مشخص می کند شما برای داشتن فرزند دوم آماده هستید

تقویم فارسی اندروید

6 نشانه ای که مشخص می کند شما برای داشتن فرزند دوم آماده هستید

6 نشانه ای که مشخص می کند شما برای داشتن فرزند دوم آماده هستید را در این پست بخوایند. اگر شما هم دوست دارید یک فرزند دیگر داشته باشید و فکر می کنید زندگی با وجود دو فرزند لذت بخش تر و دلپذیر تر است و در صورتی که تجربه ی قبیلی تان را که پر از بی خوابی و کلافگی و خستگی و عوض کردن پوشک بود از یاد برده اید و حس می کنید باز هم می توانید یک بار دیگر همه ی این کار ها را انجام دهید ما هم با شما موافقیم. زندگی با دو فرزند قطعا زیباتر است. اما قبل از تصمیم جدی کمی هم به شرایط زندگی و اوضاعتان دقت کنید. کمی درون نگری داشته باشید تا بدانید آیا آمادگی این کار را دارید یا خیر؟

در ادامه شش نشانه وجود دارد که مشخص می کند آیا شما برای داشتن بچه ی دوم آماده هستید یا خیر؟
آیا شما به افسردگی زایمان اولتان غلبه کرده اید؟ افسردگی پس از زایمان می تواند بدون هیچ علائمی و یا به صورت آشکار تا حتی دو سال پس از بارداری نیز ادامه پیدا کند. تحریکات روانی، نوسانات خلقی و احساس درماندگی از نشانه هایی است که اگر مدام یا در مواقع تنهایی به سراغ شما می آید نشان دهنده ی این نوع افسردگی است. قبل از تصمیم برای بارداری دوم بهتر است با یک روانپزشک یا متخصص زنان مشورت کنید تا مطمئن شوید از نظر روانی آمادگی باردار شدن را دارید.

آیا زندگی جنسی تان به روال عادی خود بازگشته است؟

بارداری قطعا شما را از همسرتان دور کرده و برای مدتی زندگی جنسی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. پس از بارداری زوجین به اجبار از هم دور می شوند و بعد از زایمان نیز خستگی ناشی از نگه داشتن فرزند و حتی تاثیرات روانی ناشی از آن باعث می شود تا شما نسبت به مسائل جنسی سرد تر باشید. هنگامی که بچه ی شما کمی بزرگتر شد دیگر بهانه ای برای پس زدن این روابط ندارید. دقت کنید ببینید آیا زندگی جنسی شما به گرمای سابق بازگشته است؟ یا حداقل سه بار در هفته با هم ارتباط دارید یا خیر؟ در صورتی که پاسختان منفی است بدانید که فرزند دوم اوضاع را از این هم بدتر می کند. پس اولویت شما باید بهبود زندگی جنسی تان باشد.

کودک شم هنوز هم برای کوچکترین مسائل به شما وابسته است؟

کودکتان وقت زیادی از شما می گیرد. قطعا پس از مدتی وی کمی مستقل تر شده و کارهایش را خودش انجام می دهد اما مشخص نیست این موضوع چه وقتی میسر شود. باید دید که کودک شما تا چه حد می تواند از پس کارهای خود بربیاید. پاسخ این سوال قطعا میزان وقت آزادی که شما برای فرزند دوم خواهید داشت را مشخص می کند. هر کودکی بسته به سن، جنس، شخصیت یا نوع تربیت خود ممکن است زمان خاصی برای مستقل شدن و کم کردن وابستگی خود از شما داشته باشد. در هر صورت باید زمان بدهید تا این اتفاق بیفتد و بعد از آن به کودک دوم فکر کنید.

آیا کودک دوم شما شانسی برای داشتن یک زندگی خوب دارد؟

از خود بپرسید که تا چه میزان می توانید موفقیت و خوشبختی فرزند دومتان را تامین  کنید؟ آیا این کودک از حمایت مالی یا تحصیلی خوبی برخوردار است. آیا کسانی هستند که در تامین نیاز های او به شما کمک کنند. آیا از تعامل خوبی با جامعه و دوستان برای تامین برخی خواسته های وی بهره مند هستید؟ تجربه ی شما در خصوص بچه ی اولتان چالش خوبی است که بدانید تا چه حد شرایط بزرگ کردن یک بچه ی دیگر را دارید. در واقع فراهم کردن نیاز های بچه شرایط خاصی می خواهد که یا باید از آن ها برخوردار باشید یا آن ها را فراهم کنید.

هدف شما از داشتن فرزند دوم چیست؟

هیچ کس حق ندادد شما را به خاطر تصمیمی که گرفته اید سرزنش کند چرا که این بخشی از زندگی خصوصی شماست. اما درصورتی که خودتان در مورد این مسئله با خودتان صادق نباشید یا اهداف و دلیلایل اشتباهی برای این تصمیم نداشته باشید قطعا تاثیرات منفی زیادی روی زندگی خودتان و کودکتان می گذارید. اگر هدف شما از داشتن بچه فقط یک خانواده 4 نفره و عکس های ناز یک بچه تپلو در آلبون خانوادگی تان است بدانید این ها دلایل موجهی نیستند چرا که به محض اینکه به سختی ها و عواقب این تصمیمتان برسید دیگر این ها برایتان مفهومی ندارند.

شما به عنوان یک مادر آیا وقت کافی دارید؟

آیا برای داشتن یک شغل حرفه ای برنامه ریزی کرده اید؟ آیا هدفتان رسیدن به چیز هایی است که وقت زیادی از شما می گیرد؟ اصلا برای آینده چه برنامه هایی دارید؟ بدانید که به عنوان یک مادر وقت زیادی لازم دارید که در اختیار فرزندتان قرار بدهید. مهم نیست که همسر یا پدر مادرتان چقدر به شما کمک می کنند در هر صورت وظایف مادری شما فقط به عهده ی خودتان است. پس اگر برنامه ی فشرده ای برای آینده دارید بهتر است پای یک بچه را به میان نکشید تا مجبور نشوید همیشه به خاطر کم کاری هایی که برای او کرده اید عذاب وجدان داشته باشید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی