خواص مواد غذايي سلامت

غذاهایی که حامی سلامت چشم شما هستند

غذاهایی که حامی سلامت چشم شما هستند
مواد غذایی می توانند حامی سلامت چشم ما باشند. سلامت چشم چیزی است که معمولا نادیده گرفته می شود. تا زمانی که تاری دید و کم بینی سراغمان نیاید متوجه مشکل چشم هایمان نمی شویم. آیا می دانستید که انتخاب تغذیه ی مناسب می تواند در حفظ سلامت چشم ها به شما کمک کند؟در ادمه هفت مواد غذایی که سلامت چشم را بهبود می دهند گردآوری شده است.

  1. 1. تخم مرغ

تخم مرغ دارای ویتامین A بوده و خوردن آن باعث بهبود عملکرد شبکیه ی چشم و کاهش خطر ابتلا به ماکولا و آب مروارید است.

دستور العمل های استفاده از آن

  • نیمرو
  • تخم مرغ آبپز

2. تمشک

دارای ویتامین C بوده و خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش می دهد.

دستورالعمل استفاده

  • ماکارونی تمشک با بادام
  • سالاد میوه با تمشک

 

3. بادام

بادام دارای ویتامین E بوده و کمک می کند تا بیماری های چشمی وابسته به سن کاهش یافته و کمتر اتفاق بیفتند. به علاوه از آب مروارید هم جلوگیری می کند.

دستورالعمل استفاده از آن

  • شکلات بادام
  • خوراک اره ماهی با بادام

 

4. کلم بروکلی

کلم بروکلی شامل لوتئین بوده و می تواند از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و آب مروارید جلوگیری کند. وقتی به آرامی کلم بروکلی را بپزید لوتئین آن آزاد می شود.

دستورالعمل های استفاده.

  • سوپ کلم بروکلی برای تقویت سیستم ایمنی
  • مرغ هندی و کلم بروکلی

5. ماهی قزل آلا

این ماهی شامل اسیدهای چرب امگا3 است که با کاهش خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن در ارتباط است.

دستورالعمل های مصرف

  • ماهی قزل آلا دودی در سبزی و سالاد
  • ماهی قزل آلا بوداده فرانسوی
  • آبگوشت ماهی قزل آلا با نان

6. اسفناج

این ماده گیاهی شامل زیگزانتین است که چشم را از آسیب های نور و اکسیداسیون حفاظت می کند.

دستور العمل های مصرف آن

  • خوراک مرغ و اسفناج
  • ترخون و استناج با مرغ

    7. ماست

ماست روی دارد که به جذب آنتی اکسیدان ها کمک می کند.

دستورلعمل های مصرف

  • تمشک و ماست
  • بادمجان و ماست

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی