آرايش صورت و مو مد و زيبايي

طول عمر و بهترین زمان مصرف لوازم آرایش

تقویم فارسی اندروید

لوازم آرایش

دور ریختن لوازم آرایش، برای کسانی که به آرایش و زیبایی خود بسیار علاقه دارند کاری بس دشوار است اما اگر بدانید لوازم آرایشی پس از فاسد شدن ممکن است چه صدماتی به شما بزنند هر چه زودتر آنها را دور خواهید ریخت. محصولات آرایشی در گذر زمان ایجاد باکتری کرده و منجر به آکنه شدید و عفونت های پوستی جبران ناپذیری خواهند شد. هر گونه لوازم آرایشی دوره مصرف خاصی دارند و مهم نیست که گران قیمت یا ارزان قیمت باشند، در هر صورت پس از گذشت زمان باید دور ریخته شوند. انواع و اقسام لوازم آرایش عمر خاصی دارند و ما اینجا این طول عمر را برای شما شرح خواهیم داد.

نکاتی مهم درباره لوازم آرایش

قبل از اینکه درباره تاریخ انقضای لوازم آرایشی صحبت کنیم، چند نکته را بیان خواهیم کرد که می توانند زمان نگهداری آنها را تحت تاثیر قرار دهند. اگر این نکات را رعایت کنید می توانید به طرز مطلوب تری از لوازم آرایش خود مراقبت کرده و حتی کمی بیش از تاریخ انقضایشان از آنها استفاده کنید.

لوازم آرایش

پس در ادامه با ما همراه باشید:

1. دست های تمیز

برای جلوگیری از انباشته شدن باکتری همیشه آرایش تان را با دست های تمیز و ضد عفونی شده آغاز کنید. رعایت این نکته هم برای پوست تان و هم برای لوازم آرایش تان بسیار مفید است.

2. عدم به اشتراک گذاشتن لوازم آرایش

به اشتراک گذاشتن لوازم آرایش به معنای به اشتراک گذاشتن میکروب هاست. برس های آرایشی و اسفنج ها و اپلیکاتورها به راحتی باکتری ها را از افراد دیگر به شما منتقل می کنند. به ویژه محصولات مربوط به لب و چشم می توانند به راحتی منجر به ایجاد عفونت شوند.

3. عدم افزودن آب به لوازم آرایشی

معمولا افراد به خط چشم، ریمل، رژ لب مایع و برخی دیگر از لوازم آرایش خود که قدیمی شده اند آب می افزایند تا آنها را رقیق یا مرطوب کرده و باز هم بتوانند از آنها استفاده کنند اما این کار موجب ایجاد باکتری و یا منقضی شدن لوازم آرایشی پیش از فاسد شدن شان خواهد شد.

تشخیص لوازم آرایش فاسد کار بسیار سختی است اما اگر به موقع آنها را دور بریزید به سلامتی تان کمک کرده اید. اگر چیزی از تاریخ لوازم آرایش تان نمی دانید می توانید علائم زیر را در نظر بگیرید. ممکن است لوازم آرایش تان هنوز تاریخ داشته باشند اما اگر با نشانه های زیر مواجه شدید فورا آنها را دور بریزید.

لوازم آرایش

1. تغییر رنگ یا جدا شدن

هنگامی که یک محصول آرایشی تغییر رنگ می دهد یا بافتش از هم جدا می شود، وقتش رسیده که آن را دور بریزید. هرگز از لوازم آرایشی که رنگ عوض کرده یا حالت شکسته پیدا کرده است استفاده نکنید. جدا شدن بافت لوازم آرایشی نشان دهنده تغییر در ترکیب شیمیایی آن است.

2. شش ماه

خوب است که با گذشت هر دو فصل یک بار لوازم آرایشتان را تغییر دهید. این کار کاملا به عنوان یک تایمر عمل می کند و خوب است هر شش ماه یک بار لوازم آرایشتان را کنار گذاشته و چند محصول جدید جایگزین کنید.

3. عفونت چشم

اگر شما دچار حساسیت و عفونت چشمی شدید ممکن است دلیل آن استفاده از لوازم آرایش قدیمی باشد. باکتری ها می توانند باعث ایجاد مشکلات شوند. به ویژه مداد چشم آلوده می تواند بسیار برای چشم خطرناک باشد.

4. تاریخ انقضا

هنگامی که یک محصول آرایشی را می خریم کاملا فراموش می کنیم که باید در یک بازه زمانی خاص از آن استفاده کنیم. این وضعیت مدام ادامه دارد اما کافیست مدام این تاریخ ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز می توانید از لوازم آرایش خود استفاده نمایید. لوازم آرایش قدیمی می توانند بسیار خطرناک باشند.

5. زمان خرید

برخی از لوازم آرایشی تاریخ انقضا ندارند. در این موارد بهتر است زمانی که آن را خریداری کرده اید را به خاطر بسپارید. اگر یادتان نیست که هر یک از لوازم آرایشتان را کی خریده اید، بهتر است آن را با سخاوت تمام دور بریزید.

لوازم آرایش

6. احساس عجیب و غریب پوست

اگر هنگامی که لوازم آرایش مربوط به پوست تان را استفاده می کنید، پوست تان حس عجیب و غریبی دارد یا به اصطلاح گز گز می کند بهتر است به آن محصول شک کنید. در این صورت عمر لوازم آرایش تان تمام شده و می تواند به بیماری های پوستی منجر شود.

7. بوی لوازم آرایش

بوی نامطبوع لوازم آرایش نشانه رشد باکتری است. ممکن است منقضی شده یا ترکیباتش تغییر کرده باشد. اگر بوی تند، قوی، شیرین و یا بوی شدید شیمیایی را احساس کردید زمان تغییر فرا رسیده است.

8. تنوع

گاهی اوقات فقط ممکن است بخواهید تغییری ایجاد کنید و خرید لوازم آرایش جدید هم برای تان سرگرم کننده و جالب باشد. در این مورد هم بهتر است محصولات قدیمی را دور ریخته و محصولاتی جدید را جایگزین کنید. این کار دقیقا مانند خرید لباس های رنگارنگ در فصل جدید می تواند روحیه تان را عوض کند.

زمان مناسب برای دور ریختن لوازم آرایشی چه زمانیست؟ ما در ادامه به شما خواهیم گفت که هر یک از محصولات آرایشی به طور میانگین چه میزان طول عمر دارند.

لوازم آرایش

بهترین زمان مصرف لوازم آرایش

1. ریمل: 3 تا 4 ماه

ریمل یکی از لوازم آرایش است که می تواند خطرناک تر از دیگر محصولات باشد. چشم ها عضو بسیار ظریف و حساسی هستند که احتمال گسترش باکتری و عفونت در آن ها زیاد است. بنابراین بهتر است که ریمل خود را نهایتا بعد از سه یا چهار ماه پس از خرید دور بریزید. بهترین نکته برای طول عمر ریمل این است که زیاد فرچه را از ریمل خارج نکنید و یا در آن را باز نگذارید. وقتی که هوا با مواد شیمیایی آن ترکیب می شود موجب انباشته شدن باکتری خواهد شد.

2. کانسیلر: 12 تا 18 ماه

کانسیلرها قبل از اینکه تاریخ انقضایشان برسد خوب کار می کنند و می توانند پوشش خوبی داشته باشند. خوب است که بین 12 تا 18 ماه پس از خرید استفاده شوند. بهترین نکته در حفظ و نگهداری از کانسیلر این است که پس از استفاده از آن درش را به خوبی ببندید و برای استفاده از آن حتما از برس آرایشی یا انگشت ضد عفونی شده کمک بگیرید.

لوازم آرایش

3. رژ گونه: مدل پودری تا 24 ماه و مدل کرمی بین 12 تا 18 ماه

مدل پودری دوام بیشتری نسبت به مدل کرمی دارد زیرا میزان آب در فرمول آن کمتر است. اگر از انگشتان خود برای استفاده از آن کمک می گیرید بیشتر احتمال ایجاد باکتری در آن به ویژه در مدل های کرمی وجود دارد.

4. رژ لب جامد، رژ لب مایع و پودر صورت: 24 ماه

بهترین زمان مصرف تمام این لوازم آرایشی 24 ماه است. همیشه به یاد داشته باشید که درب آنها را به خوبی ببندید تا هوا واردشان نشود. آنها را از درجه حرارت بسیار شدید دور نگه دارید تا بتوانید به راحتی تا دو سال از آنها استفاده کنید.

5. خط لب و خط چشم: 24 ماه

مداد لب و مداد چشم می توانند عمر زیادی داشته باشند. نوع مدادی آنها به خاطر تراشیده شدن از انباشت باکتری محفوظ می ماند. می توانید با خیال راحت تا دو سال از آنها استفاده کنید.

6. سایه چشم: مدل پودری 24 ماه و مدل کرمی بین 12 تا 18 ماه

سایه چشم کرمی به خاطر ساختار و فرمولش بیشتر ممکن است ایجاد باکتری کند. بنابراین تا می توانید از انگشتان دست تان استفاده نکنید تا محل تجمع باکتری فراهم نشود.

لوازم آرایش

7. کرم پودر: 12 تا 18 ماه

کرم پودرهای مایع و استیکی طول عمری حدود 12 تا 18 ماه دارند. اگر کرم پودر بدون روغن باشد پس از 12 ماه باید آن را دور بریزید اما اگر روغنی باشد تا حدود 18 ماه قابل استفاده خواهد بود. اگر فرمول ساخته شده آن با مواد معدنی باشد بهتر است به تاریخ مصرفی که روی جعبه اش درج شده اعتماد کنید و مطمئن باشید که از مواد تشکیل دهنده خوبی ساخته شده و به راحتی خراب نمی شود. اسفنج، برس یا انگشت آلوده می تواند باکتری را انتقال دهد.

برای حفظ زیبایی تان از ایمن بودن محصولات آرایشی خود اطمینان حاصل کرده و دستورالعمل های ذکر شده را رعایت نمایید. همیشه به یاد داشته باشید حتی پیش از رسیدن تاریخ انقضا اگر با خشکی، تغییر رنگ، قارچ یا بوی بد مواجه شدید محصول را کنار بگذارید. امیدواریم این دستورالعمل ها به شما در حفظ ایمنی و سلامت تان یاری رسانند. قبل از استفاده از لوازم آرایش تان حتما تاریخ شان را بررسی کنید. اگر این مقاله برای تان مفید بود نظرات تان را برای ما در قسمت کامنت بنویسید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی