آشپزي و شيريني پزي چاشنی و ادویه

طرز تهیه چیز کیک تمشک

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه چیز کیک تمشک . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم:

2 پاکت بیسکوییت اتی بورچاک (یا هر نوع بیسکوییت سبوس دار گندم)
2 قاشق غذاخوری فندق خرد شده
2 قاشق غذاخوری کره آب شده
400 گرم پنیر لبنه (آب پنیر را بیرون بریزید، پنیر ماسکارپونه هم میشه)
200 گرم پنیر خامه ای
1 لیوان شکر (لیوان یا پیمانه قنادی)
1 پاکت خامه مایع (200 میلی ، یا خامه صبحانه)
4 عدد تخم مرغ
2 قاشق غذاخوری آرد
1 پاکت وانیل شکری (5 گرم و یا وانیل ایرانی کمی)
1 لیوان تمشک
1 استکان آب(استکان کمر باریک ترک ، 100 گرم)
1 قاشق غذاخوری نشاسته(گندم یا ذرت)
شکر به دلخواه

طرز تهیه

بیسکوییت ها و فندق ها را در غذاساز خرد کنید. کره آب شده را اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط بیسکوییتی را داخل قالب کمر بندی که کاغذ روغنی انداختید بریزید و صاف کنید. با کف استکان روی بیسکوییت فشار بدید تا صاف و محکم شود. نیم ساعت داخل یخچال نگه دارید.
پنیر لبنه ، پنیر خامه ای ، خامه و شکر را داخل ظرف گودی بریزید و با دور کند همزن برقی هم بزنید. تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و کمی هم بزنید. آرد و وانیل را اضافه کنید و کمی هم بزنید. قالب را از یخچال بیرون آورید و مواد پنیری را داخل قالب بریزید. قالب را کمی به زمین بزنید تا حباب های هوای داخلش خارج شود. در اطراف قالب فویل بکشید تا کناره های چیز کیک نسوزد. در فر 160 درجه از قبل گرم شده بپزید. برای اینکه روی چیز کیک ترک نخورد. داخل ظرفی که در برابر گرما مقاوم است آب بریزید و کف فر بذارید. حدود 1 ساعت و 10 دقیقه بپزید. بعد از خاموش کردن فر بدون اینکه در فر را باز کنید نیم ساعت داخل فر خاموش نگه دارید. بعد از تمام شدن این زمان در فر را کمی باز کنید و لای در یک قاشق چوبی بذارید. نیم ساعت به این شکل بماند. سپس بیرون آورید و در دمای اتاق نگه دارید. وقتی که مطمئن شدید کاملا سرد شده است داخل یخچال بذارید و 1 شب استراحت بدید.
روز بعد سس را آماده کنید. تمشک ها را در غذاساز پوره کنید آب ، نشاسته و شکر را اضافه کنید و روی اجاق هم زده بپزید تا قوام بگیرد. وقتی خوب ولرم شد روی چیز کیک بریزید و سرو کنید.آماده کردن چیز کیک اصلا سخت نیست فقط چند مرحله دارد. نوش جان
طرز تهیه چیز کیک تمشک

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی