آشپزي و شيريني پزي سس و رب

طرز تهیه سس کچاپ

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سس کچاپ . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
سس کچاپ یک چاشنی فوق العاده خوشمزه و لذیذی است که از پوره گوجه فرنگی رسیده یا رب تهیه می شود. همانطور که می دانید، سس کچاپ از محبوب ترین سس هایی است که کاربرد فراوانی هم دارد و به آن سس قرمز یا سس گوجه فرنگی هم می گویند.

سس کچاپ به همراه غذاها و فست فوت هایی چون پیتزا، ساندویچ، لازانیا، مرغ بریانی و… سرو می شود.

مواد لازم:

گوجه فرنگی 10 عدد
سیر 6 عدد
سرکه 3 قاشق غذاخوری
پودر شکر 1 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه

1. برای درست کردن سس کچاپ، ابتدا پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم و به چهار قسمت برش می دهیم. گوجه ها را داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم.

2. سپس سیرها را رنده می کنیم و به گوجه فرنگی اضافه می کنیم. درب قابلمه را می گذاریم و صبر می کنیم تا گوجه فرنگی ها خوب بجوشد.

3. بعد از یک ربع جوشیدن به اندازه لازم نمک، فلفل سیاه، سرکه، پودر شکر و روغن زیتون را اضافه می کنیم. سپس سس را از صافی عبور می دهیم و دوباره روی حرارت می گذاریم تا بجوشد و به غلظت لازم برسد.

4. بعد از اینکه سس کامل غلیظ شد، از روی حرارت برمی داریم. وقتی از حرارت افتاد آن را در شیشه در بسته می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

نکات

با توجه به اینکه پایه اصلی سس کچاپ، سرکه، شکر و گوجه فرنگی می باشد، اما شما می توانید آن را با رب گوجه هم درست کنید، فقط حتما از رب خوش رنگ استفاده کنید.

همچنین برای درست کردن سس کچاپ با توجه به ذائقه و سلیقه خود می توانید سس را درعطر و طعم دلخواه درست کنید. مثلا زنجبیل، سیر، دارچین، فلفل یا هر طعم دیگر که دوست داشتید.
طرز تهیه سس کچاپ

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی