آشپزي و شيريني پزي سس و رب

طرز تهیه سس کارامل

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه سس کارامل . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.

مواد لازم

شکر : ۲۰۰ گرم (۱ پیمانه)
خامه صبحانه : ۱ بسته
کره : ۲ قاشق غذاخوری
وانیل : ۱ قاشق چای‌خوری
نمک : به مقدار کم

طرز تهیه

– ابتدا شکر رو در ظرفی که میخواید روی حرارت بذارید بریزید و روی حرارت متوسط قرار بدید. بعد از یکی دو دقیقه که حرارت دید عرق میکنه و کم کم ذوب میشه. شما باید در این مرحله خوب هم بزنید تا شکرتون نسوزه. اونقدر هم زدن رو ادامه بدید تا شکر کاملا ذوب بشه و رنگش کمی تیره بشه. (بسیار دقت کنید که خیلی سریع باید شکر رو بعد از ذوب شدن و تغییر رنگ از روی حرارت بردارید. چون خیلی سریع میسوزه و خشک میشه).

۲- بلافاصله بعد از اینکه تغییر رنگ داد و از روی حرارت برداشتید، خامه رو کم کم بهش اضافه کنید و تند هم بزنید تا نبنده. اونقدر هم بزنید که کاملاً مخلوط شه. در ضمن وقتی خامه رو اضافه میکنید شروع میکنه به جز و ولز کردن. نگران نشدید و هم بزنید.

۳- بعد اینکه خامه و شکر ذوب شده کاملا مخلوط و یکدست شدن دوباره روی حرات بذارید تا یک دقیقه ای بجوشه.

۴- بعد از اینکه یک دقیقه ای روی حرارت بود، از روی حرارت بردارید و کره، وانیل و به اندازه خیلی کم (یک پنس) نمک رو بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کره ذوب و همگی مخلوط شن. سس کاراملی که تهیه کردید بعد از خنک شدن کمی سفت تر میشه و توصیه میکنم وقتی گرم هست روی کیک هاتون بریزید. این سس کارامل رو تا چند هفته در یخچال میتونید نگه دارید.
‌‌
✔ نکته ها ✔
۱- در هنگام تهیه سس کارامل حتما شعله گاز باید ملایم باشه در غیر این صورت شکر خیلی زود سوخته و تلخ میشه.
۲- در هنگام تهیه سس کارامل حتما خامه رو کم کم اضافه کنین و مخلوط کنین چون در غیر این صورت شکر آب شده به خاطر سرمای خامه دوباره سفت شده و سس خراب میشه
طرز تهیه سس کارامل

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی