آشپزي و شيريني پزي پیش غذا

طرز تهیه بروسکتای مرغ و پستو

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه بروسکتای مرغ و پستو . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
بروسکتا یک نوع پیش غذای کلاسیک ایتالیایی است. این پیش غذا از نان برشته شده آغشته به کره یا روغن زیتون و سبزیجات و سس‌های مختلفی تشکیل می‌شود که روی نان قرار می‌گیرند. سبزیجات و سسی که روی نان بروسکتا قرار می‌گیرند می‌توانند بسته به میل و سلیقه شما متفاوت باشند. در ادامه این مطلب طرز تهیه بروسکتای مرغ و پستو را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه بروسکتای مرغ و پستو

۱ عدد سینه مرغ
۱ قاشق چایی خوری پودر پاپریکا
۴ قاشق سوپ خوری روغن زیتون
نصف قاشق چایی خوری اورگانو پودر شده
نصف قاشق چایی خوری پودر سیر
نصف قاشق چایی خوری پودر پیاز
یک قاشق سوپ خوری آب لیمو ترش تازه
نمک و فلفل پودر شده به میزان لازم
۱ حبه سیر کوبیده شده
۱ عدد نان باگت حلقه‌ای برش خورده
۱۰۰ گرم پنیر پستوی قرمز ورقه‌ای برش خورده
۲ عدد گوجه فرنگی حلقه‌ای برش خورده
سس پستوی سبز به میزان لازم
برگ ریحان پاک شده به میزان لازم

طرز تهیه بروسکتای مرغ و پستو

سینه مرغ را به همراه پاپریکا، یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون، اورگانو،پودر سیر، پودر پیاز، آب لیمو ترش تازه، نمک و فلفل سیاه را درون ظرفی در دار بریزید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا مزه‌ها به خورد مرغ روند و مرغتان خوب طعم بگیرد. بعد از اینکه سینه مرغ مزه دار شد، آن را از یخچال بیرون آورید و گریل کنید.

بقیه روغن زیتون، سیر، نمک و فلفل سیاه را درون ظرف دیگری بریزید و مخلوط کنید. سپس برش‌های نان باگت را به وسیله قلم موی مخصوص آشپزی، به مخلوط روغن زیتون آغشته کنید.

نان‌های باگت آماده شده را روی سینی مخصوص فر بچینید. روی آن‌ها پنیر پستوی قرمز کاله بگذارید و یک لایه گوجه فرنگی روی پنیرها قرار دهید. سپس سینی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، در طبقه وسط فری که از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده‌اید قرار دهید تا نان‌ها طلایی رنگ شوند و پنیر پستو آب شود.

بعد از اینکه نان‌ها پختند سینی را از فر خارج کنید. سینه مرغ را به صورت نواری برش دهید. روی هر کدام از نان‌ها یک برش سینه مرغ قرار دهید. روی آن‌ها ۳ قاشق سوپ خوری سس پستوی سبز بریزید سپس روی آن‌ها را با برگ ریحان تزیین و سرو کنید.
طرز تهیه بروسکتای مرغ و پستو

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی