آشپزي و شيريني پزي غذای دانشجویی

طرز تهیه برنج کته

تقویم فارسی اندروید

آموزش طرز تهیه برنج کته . با این آموزش آشپزی در هفت گنج همراه باشید.
برنج از جمله غذاهای سنتی و اصلی سفره ایرانیان است که به دو روش کته و آبکش پخته می شود و در کنار انواع خورشت ها سرو می شود. در روش آبکش، برنج بیشتر قد می کشد و مجلسی تر است و مناسب مهمانی ها است. در روش کته تمام مواد مغذی و خواص برنج حفظ می شود و پخت آن سریع و آسان است. در مناطق شمالی کشور برنج ایرانی را بیشتر به صورت کته درست می کنند که بسیار خوشمزه و خوش عطر می باشد.

مواد لازم:

برنج 4 پیمانه
آب به میزان لازم
روغن نصف پیمانه
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

1. برای شروع، ابتدا برنج را پاک می کنیم و یکی دو بار برنج را با آب ملایم می شوییم. (توجه کنید که برنج را زیاد چنگ نزنید تا خرد نشود). بعد برنج را با مقداری آب 1 الی 2 ساعت خیس می کنیم.

2. سپس یک قابلمه مناسب برمی داریم، برنج را داخل آن می ریزیم و مقداری آب هم اضافه می کنیم. توجه داشته باشید برای درست کردن برنج کته آب در قابلمه به اندازه یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد.

3. حالا نصف پیمانه روغن و به مقدار لازم نمک هم به برنج اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت زیاد می گذاریم تا بجوشد. بعد از چند دقیقه جوشیدن حرارت را کم می کنیم و دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم تا برنج به آرامی بپزد. برای پخت برنج کته 30 الی 45 دقیقه زمان لازم است.

4. در پایان بعد از اینکه برنج کته ما به خوبی دم کشید، آن را در ظرف مناسب می کشیم و با خورشت دلخواه میل می کنیم. امیدواریم از خوردن این برنج کته خوشمزه و خوش طعم لذت ببرید.

نکات

موقع اضافه کردن نمک دقت کنید تا نمک به اندازه باشد، چون آبکشی نمی شود و ممکن است برنج شور شود. همچنین در پخت برنج کته به جای روغن می توان از کره هم استفاده کرد.

برنج زعفرانی

اگر می خواهید برنج شما زعفرانی باشد و رنگ زیبایی داشته باشد، موقع جوشیدن برنج می توانید مقداری زعفران دم کرده به آب قابلمه بریزید تا برنج زعفرانی شود.
طرز تهیه برنج کته

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی