تغذيه سالم سلامت سلامت و تربيت كودك

شیر گاو برای کودکانی که عفونت معده دارند مضر است

تقویم فارسی اندروید

 

شیر گاو برای کودکان

آیا هنگامی که کودک شما به عفونت معده مبتلا شده است به او شیر گاو می دهید؟ این کار را متوقف کنید. عفونت معده یک عارضه ی رایج در بین کودکان 1 تا 3 ساله است. در واقع کارشناسان آماری را به ما داده اند که می گوید در یک سال تا سه بار ممکن است هر کودک به عفونت معده مبتلا شود در حالی ک این عارضه در بزرگسالان رخ نمی دهد. دلیل این اتفاق این است که کودکان 2 ساله هنوز از بهداشت چیزی نمی دانند به همین علت است که هر چیزی سر راهش ببینید در دهانش می گذارند و همین می تواند عفونت را منتقل کند. دلیل ایجاد عفونت های ویروسی در بدن همین رفتار کودکان است که باعث می شود آلودگی به راحتی به معده برود و آن جا سبب ایجاد عفونت شود.

پزشکان معتدند در این دوران نباید به کودک شیر گاو داد. یکی از اعضای گروه تحقیقاتی توضیح می دهد که چرا شیر گاو برای بچه تان که عفونت معده دارد مضرر است. خوردن شیر گاو در این زمان باعث التهاب معده و و همچنین پاسخ منفی به لاکتوز شیر می شود. کودک در این هنگام توانایی هضم لاکتوز شیر را نداشته و به آن واکنش منفی می دهد. ممکن است کودک دچار نفخ، شکم درد، استفراغ و اسهال شود. وقتی کودک شما حتی شیر را هم نمی تواند به علت داشتن لاکتوز تحمل کند هر نوع لبنیات دیگری هم همین تاثیر را می تواند در او داشته باشد.

تمام لبنیات مثل پنیر یا ماست در این دوره میتوانند به علت لاکتوز موجود در خود و حساسیت معده بچه مشکل ساز شوند. سعی کنید در این دوران از هر نوع ماده لبنی برای کودکتان پرهیز کنید. به علاوه عفونت معده می تواند او را مدام دچار اسهال کند. برای اکثر بچه ها این عفونت در 2 تا 3 روز قابل درمان است و نهایتا ممکن است تا یک هفته نیز به طول بینجامد. در این مدت باید بیش از پیش مراقب او باشید و سعی کنید علاوه بر داروهایی که لازم است و ندادن غذاهای لبنی بدن او را نیز تقویت کنید. در هنگامی که می خواهید کودکتان درمان شود بهتر است تا 2 هفته بعد از عفونت اصلا به او شیر یا محصولات لبنی دیگر را ندهید. همچنین خوراندن آنتی بادی ها و مواد مغذی برای التیام زخم معده کودکتان لازم است

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی