مد و زيبايي

شخصیت مشکی پوش ها

تقویم فارسی اندروید

شخصیت افراد مشکی پوش چگونه است ؟

افرادی که به پوشیدن لباس و وسایل مشکی علاقه دارند بیشتر افردی منطقی و جدی هستند این افراد با پوشیدن لباس های مشکی احساس امنیت و قدرت بیشتری خواهند داشت و به انها اعتماد به نفس بیشتری نیز میدهد . نمی توان این افراد از لحاظ شخصیتی به خوبی شناخت چون این افراد شخصیتی درون گرا و پیجیده ای دارند و احساسات خود را نمایان نمی کنند بیشتر دوست دارند خود را افرادی بی علاقه و بی احساس نشان دهند انها در خیلی از موارد منفی نگر و منفی باف هستند و بدبینی نیز یکی دیگر از خصوصیت انهاست .

مشکی پوش

به گفته متخصص مد، Karen Haller، “رنگ مشکی رنگییست که رسمیت و جدیت رو توصیف می کند .

رنگ سیاه معنی قدرت، رمز آلود بودن و ظرافت و بعضی اوقات معنی ترس و ناشناخته بودن را منتقل می‌کند و طبق مطالعات انجام شده در زمینه روان شناسی، رنگ سیاه رنگیست که نماد اعتبار، قدرت، جدیت، هوش است به همین دلیل در بسیاری از دانشگاه های اروپایی فارغ تحصیلان در اخر فارغ تحصیلی لباس مشکی رنگ به تن میکنند .

مردمی که بیشتر علاقه به پوشیدن لباس مشکی هستند جاه طلب و در عین حال حساس میباشند . به عنوان یک قانون، این گونه افراد  آدمهای هیجانی و احساساتی هستن و زود نیز تحریک می شوند، هرچند اغلب سعی خواهند کرد خود را اینگونه نشان ندهند . از ان جایی که باطن آدما از ظاهر  انها از اهمیت بیشتری برخوردار است رنگ مشکی به افرادی که مشکی پوش هستن کمک می کند تا توجه اطرافیان را از طریق ظاهرشان به شخصیتشان معطوف کنند .

بیشتر افراد سیاستمدار نیز جزو این دسته افراد قرار میگیرند انها برای نشان دادن قدرت و مدیریت خود سعی میکنند بیشتر از لباس های مانند کت و شلوار مشکی استفاده کنند اینگونه که لباس پوشیدن باعث می شود که انها بتوانند بهتر در میان افراد خودنمایی کنند و دیگیران را از طریق پوششان متوجه خود کنند و جایگاه خود را بهتر حفظ کنند .

رنگ لباس سیاه یا مشکی در بیشتر فیلم ها از اهمیت زیادی برخودار است رنگ مشکی هم میتواند نشان از قدرت و قهرمان بودن شخصیت باشد هم نشانه از شخصیتی منفی در فیلم ، در این گونه حالات بستگی به نوع فیلم و موضوع ان دارد . (به طور مثال شخصیت یا کاراکتر بت من)

 

بتمن و لباس سیاه

 

شخصیت شناسی رنگ مشکی یا سیاه

بعضی از افراد با انتخاب مشکی از احساسات خودشان مراقبت می‌کنند. در واقع مشکی حائلی بین دنیای بیرونی و درونی فرد است و به او کمک می‌کند به آرامش درونی برسد و احساسات و عواطفش را کمتر با دیگران در میان بگذارد و کمبود اعتماد به نفس یا سایر بخش‌های آسیب‌پذیر روحی را پشت مشکی پنهان کند.

  • این افراد بسیار خودخواه هستند و اعتماد به نفس بالایی دارند.
  •  نوجوانانی که از لباس و رنگ مشکی در وسایل خود استفاده می‌کنند، در واقع به نحوی استقلال و شروع یک دوره جدید در زندگی خود را اعلام کنند.
  • افرادی که رنگ مشکی را دوست دارند، بسیار سخت با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند و از این رو دوستان زیادی ندارند.
  • افرادی علاقه مند به رنگ مشکی یا سیاه بسیار جدی و محافظه کار هستند و خود را فردی دست نیافتنی و بالا می‌دانند.
  • افراد  ثروتمند و موفق بخصوص خانم ها رنگ سیاه را انتخاب می‌کنند، چون به آنها حس ظرافت و زیبایی، پیچیدگی و اعتماد به نفس را می دهد .
  • بیشتر افرادی که به رنگ مشکی تمایل دارند افرادی مستقل هستند و همه‌ کار‌ها را خودشان به تنهایی انجام می‌دهند و کمتر از دیگران کمک می‌گیرند.

افراد سیاه پوش و دوستی انها با دیگران

این افراد دوستان زیادی ندارند چون بیشتر افراد با دیدن انها احساس نا ارامی میکنند  اما دوستان جدی و صادقی هستند بیشتر دوست دارند به انها اعتماد کنید تا اینکه به دوستانشان اعتماد کنند زمان زیادی طول میبرد تا به دئستان خود اعتماد کنند انها افرادی مقرراتی و حساسی هستند و در هنگام ملاقات های دوستانه سر وقت حاظر میشوند . ویژگی دیگر آدم‌های علاقه‌مند به رنگ مشکی است. وقتی می‌بینید افرادی در هر شرایطی اول از همه به مشکی فکر می‌کند، باید بدانید که این افراد می‌تواند خودشان را از وضعیت و شرایط ناگوار خارج کرده و حتی از شرایط بد و منفی، به نفع خودشان استفاده کنند. با این وجود ممکن است برحسب شرایط لذت و خوشی‌های زیادی در زندگی‌شان نداشته باشند و هر روز احساس کنند زندگی‌شان خالی از احساسات خوشایند است. استقلال‌طلبی ویژگی دیگر این افراد است.

ایا پوشیدن لباس های مشکی در مصاحبه‌های شغلی امری صحیح است ؟

در هنگام مصاحبه‌های شغلی بهتر است در پوشیدن لباس مشکی محتاط تر باشید چون ممکن است  فرد مقابل احساس کند شما فردی تهدیدآمیز و پیچیده هستید و اهداف خوبی ندارید  و این از اعتماد فرد مقابل به شما کم خواهد کرد بنابراین در هنگام مصاحبه شغلی و کاری بهتر است تا جایی که امکان دارد از رنگ های روشن تر استفاده شود و اگر لباس مشکی هم میپوشید همراه با یک رنگ شاد ترکیب کنید  .

 

 دلایل روانشناسی زیر علاقه ی برخی ها به رنگ مشکی را بیان میدارد:

1 . آنها صریح و جدی هستند 

  • افرادی که مشکی میپوشند، معمولا صریح و قابل اعتماد اند. آنها نه تنها جدی هستند، بلکه میخواهند توسط دیگران نیز جدی گرفته شوند.

2. آنها میدانند به دنبال چه چیز هستند 

  • سیاه پوشان معمولا هدف خود را به خوبی میدانند و دقیقا آگاهند که به دنبال چه هستند.

3. آنها به قدرت و صلاحیت اهمیت میدهند

  • کسانیکه به مشکی علاقه دارند و زیاد مشکی میپوشند، افرادی دارای اراده و قدرت طلب هستند. آنها به رشد و قدرت اهمیت ویژه میدهند و با پوشیدن مشکی، بصورت ناخودآگاه این نکته را به دیگران نیز اعلام میدارند.

4. آنها دوست دارند هراس آور به نظر برسند 

  • بسیاری از افراد این رنگ را انتخاب میکنند زیرا به آنها کمک میکند که هراس آور و ترسناک بنظر برسند. این ویژگی، ممکن است بخشی از شخصیت آنها باشد یا اینکه سعی داشته باشند ضعفهای دیگر وجود خود را به این طریق جبران کنند.

استفاده از رنگ مشکی در انتخاب لباس مهمانی در شب

در مهمانی‌های شب پوشیدن لباس مشکی بسیار شیک‌ است و میتواند از قدرت فرد حکایت می‌کند.

پوشیدن لباس سیاه در ترکیب با رنگ‌های دیگری همچون سورمه‌ای و بنفش تیره و ابی برای ‌مهمانی‌های رسمی بسیار مناسبتر به نظر خواهد امد .

* البته میتوان همراه با لباس شب مشکی ، از زیورآلات براق و درخشان نیز استفاده کرد تا ظاهری شیک و آراسته‌تر داشت .

ویژگی های مثبت رنگ مشکی یا سیاه

رنگ مشکی از جمله رنگ هایی ست که ربطی آنچنانی با مُد ندارد و پوشیدن ست لباس مشکی همیشه جذاب و شیک است و هیچ گاه از مد نخواهد رفت .این رنگ برای هر گروه سنی و زن و مرد مناسب بوده و برای انواع استایل قابل استفاده است. در برخی اماکن و اداره ها از این رنگ به عنوان رنگِ لباس فُرم برای مانتوی خانم ها یا کت وشلوار آقایان استفاده می کنند.ست لباس مشکی به دلیل جذابیت این رنگ هیچگاه از مُد نمی افتد و مختص به روز و فصل خاصی هم نیست؛ گرچه پوشیدن لباس مشکی برای روزهای گرم سال توصیه نمی شود .

ویژگی های منفی رنگ مشکی یا سیاه

رنگ سیاه تاثیرات قدرتمندی دارد و می‌تواند با سبک زنگی پیچیده همراه باشد. فقط به شخصی فکر کنید که یک لباس رسمی مشکی بر تن دارد. سیاه همچنین با افسردگی مرتبط است، زیرا می‌تواند ایجاد محدودیت کند و جنبه‌های خوب زندگی را از بین ببرد و ما را به سوی ناامیدی و جنبه‌های منفی زندگی سوق دهد.
ویژگی‌های مثبت سیاه شامل حفاظت، راحتی و همچنین قدرت، رسمیت، پیچیدگی، شمول، رازآلودگی و وسوسه گری است. ویژگی‌های منفی شامل افسردگی، رازآلودگی، بدبینی و خودداری است.

دلیل انتخاب رنگ مشکی در بین نوجوانان

دوران نوجوانی دورانی بسیار حساس برای خود فرد نوجوان و اطرافیان انها می باشد نوجوانان در این دوره به دنبال هویت و هدف خود و ثبات در ان میگردند به همین دلیل مایلند تجربیاتی را کسب کنند که گاها از طرف والدین مقبول نیست اصل مطلب این است که نوجوانان در این برهه ی سنی دچار بحران هایی می شوند و ممکن است در پاسخ به مخالفت اطرافیان به سمت این رنگ جذب شوند و انتخاب رنگی که مورد قبول والدین نیست، برایش جذاب باشد.

توصیه ی روانشناسان به والدین :

توصیه ی روانشناسان این است که از رفتار های افراطی فرزندانشان نگران نشده و اگر بیش از حد از این رنگ استفاده نمایند برای منع کردن او از کارها و رفتارهای افراطی ش سعی نکنید با حفظ شخصیت برای فرزندتان در عین مراقبت از او همراهش باشید

اگر رنگ سیاه را دوست ندارید، احتمالا به دلایل زیر است:

شما انسانی خوش قلب و ساده هستید. جدی، محافظه کار و رسمی نیستید.
ممکن است احساس کنید که سیاه، رنگی افسرده کننده است، به خصوص اگر شما دیدگاهی شاد، خوش بینانه و مثبت به زندگی داشته باشید.
شما در جایگاه قدرت و کنترل نیستید، خلق و خوی ملایمی دارید و سیاه برایتان ترسناک است.
شما عملگرا و فروتن هستید و نمی‌خواهید بیش از حد پیچیده باشید.
ممکن است از کودکی ترس از تاریکی داشته باشید و همچنان با آن درگیر باشید.

رنگ سیاه و اعتقادات مردم

بسیاری از افراد مشکی را با سوگواری، جدیت و غم مرتبط می‌دانند، بنابراین نباید از این رنگ در دکوراسیون داخلی بیش از حد استفاده شود. بلکه تنها برای برخی جزئیات مثل قاب، میزعسلی و غیره می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین انها در جشن های نظیر تولد هیچگاه لباس مشکی و وسایل مشکی به هم هدیه نمی دهند چون این را کاری ناشاسیت و بد شگون میدانند .

رنگ مشکی در بعضی از موارد خاص  نشانه های متفاوتی میتواند داشته باشد همانند :

 

  • کمربند سیاه

نشانه‌ بالاترین رتبه در ورزش‌های رزمی است.

  • بیشتر ثروتمندان و تاجر‌های موفق در دنیا لباس مشکی میپوشند ،

که نشانه ی حرفه‌ای و جدی بودن آنهاست.

  • کشیش‌ها

از لباس سیاه رنگ استفاده می‌کنند که نشانه فروتنی در آنهاست.

 

رنگ سیاه در برندینگ
جدای از این معانی و نمادهای روانشناسی رنگ سیاه، رنگ مشکی در بسیاری از مستندات مهم به کار می‌رود چرا که بالاترین تضاد را در برابر سفید دارد. به این معنی که به شدت خواناست. احتمالا متوجه این موضوع در سایت‌های دولتی می‌شوید.

 چند ویژگی رنگ سیاه

سیاه تمام نور‌ها در طیف رنگ‌ها را جذب می‌کند.

سیاه در ضمن قادر است قدرت رشد و تغییر ما را بگیرد، ما معمولا برای پنهان شدن از دنیا، در رنگ سیاه مخفی می‌شویم.

رنگ‌های سفید و سیاه خالص‌ترین شکل رنگ هستند و معنای سادگی و اداری بودن را می‌رسانند.

استفاده از لباس به رنگ سیاه باعث میشود افراد  لاغر تر نشان بدهند  .

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی