آرايش صورت و مو مد و زيبايي مطالب اختصاصي

ترفندهای زیرکانه آرایش براي رفع چين و چروك و جوان سازي پوست

جوان ماندن و شاداب به نظر رسیدن، آرزوی خیلی‌هاست و مخصوصا در میان خانم‌ها، کم نیستند آنهایی که چنین آرزویی در سر دارند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند…اگر شما هم از همین گروه‌اید با ما در 7 گنج همراه شويد و نكات و توصيه هاي زير را بخوانيد ...
تقویم فارسی اندروید

جوان ماندن و شاداب به نظر رسیدن، آرزوی خیلی‌هاست و مخصوصا در میان خانم‌ها، کم نیستند آنهایی که چنین آرزویی در سر دارند و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند…اگر شما هم از همین گروه‌اید با ما در 7 گنج  همراه شويد و نكات و توصيه هاي زير را بخوانيد …

ترفندهاي جوانسازي پوست

سالگی برای خانم ها از آن سن های مرزی است. تعداد زیادی از خانم ها در اوایل دهه سوم زندگی شان دچار بحران می شوند و احساس می کنند که در حال سپری کردن دوران جوانی و ورود به دنیای میانسالی هستند، خیلی از خانم ها سراغ جراحی های زیبایی و درما ن های جوان کننده می روند تا بتوانند اثر گذشت زمان را از روی چهره خود پاک کنند و جوان تر از سن شان به نظر برسند.

پنهان كردن چين و چروك صورت

افرادی که اطراف چشم‌ها یا کناره‌های لب‌شان چین و چروک دارند باید به این نکته توجه داشته باشند؛ زمانی که لیکوئید فوندیشن‌ها یا به عبارت دیگر کرم پودر را در نواحی سفت صورت (پیشانی، هر دو گونه‌ها و چانه) به حالت دورانی روی تمام سطح‌ها پخش می‌کنند باید باقی‌مانده آن را که روی قلم یا نوک انگشت‌هاست برای یکدست و یکرنگ کردن کل صورت، زیر چشم‌ها بمالند، چون هیچ‌وقت نباید مواد را به‌طور مستقیم روی قسمت‌هایی که چین و چروک‌ها (یعنی دور چشم‌ها و خط خنده) وجود دارد، بزنند. این کار باعث می‌شود چین و چروک‌ها عمیق‌تر نشان داده شوند.

 

چگونه پف چشم را برطرف کنید

کمبود خواب، کم‌آ‌بی و حتی برخی آلرژی‌ها می‌توانند باعث شوند رگ‌های ضعیف خونی زیر چشم کمی مایع تراوش کنند و ورم‌هایی ایجاد شود. همچنین وقتی سن بالا می‌رود، بافت‌های پوستی ضعیف‌تر می‌شوند و این می‌تواند منجر به برجستگی‌های کوچک چربی زیر چشم ‌شود. برای محو کردن این حالت اول، همه ابرو را با ضربات نرم مداد یا سایه تیره پر کنید، چراکه وقتی ابرو حالت خوبی داشته‌ باشد دیگر پف چشم خیلی جلب‌توجه نمی‌کند. بعد سراغ کانسیلر بروید که باید دو درجه از رنگ طبیعی پوست‌تان روشن‌تر باشد و با اسفنجی مناسب کانسیلر را دقیقا زیر پف‌ها بزنید و به سمت بینی محو کنید. حواس‌تان باشد نباید کانسیلر را به سمت بالا ببرید. حالا نوبت آن است که روی پلک را کامل با سایه قهوه‌ای بپوشانید (یعنی از خط مژه‌های بالا تا فرورفتگی بالای چشم)، این تیرگی تا حد زیادی ایرادهای پلک را می‌پوشاند و کاری می‌کند که پف‌های زیر چشم کمتر به‌نظر برسند.

استفاده از نرم كننده مژه

همان‌طور که موهای‌تان به نرم‌کننده احتیاج دارد، مژه‌های‌تان هم نرم‌کننده می‌خواهد. بهترین نرم‌کننده برای مژه‌ها وازلین است. شب‌ها قبل از خواب دست خود را به اندکی وازلین آغشته کنید و لایه‌ای بسیار نازک از آن بر مژه‌های‌تان بزنید. استفاده از نرم‌کننده‌های مژه بدون نیاز به نسخه پزشک موجود در داروخانه‌ها هم مفید است. این نرم‌کننده‌ها دارای پروتئین‌های مشابه کراتین و بیوتین‌ هستند و مژه‌ها را تقویت و مرطوب می‌کنند. این نرم‌کننده از شکسته شدن مژه‌ها جلوگیری کرده و درنتیجه بعد از چند هفته باعث بلند‌تر شدن مژه‌ها می‌شود.

 

دندان‌های خود را سفید کنید.

هرچه‌قدر دندان‌های سفید و براق در شاداب به چشم آمدن چهره موثر است، به همان میزان هم دندان‌های زرد و کدر در زیاد نشان دادن سن موثر است. شما می‌توانید به راحتی و با صرف هزینه‌ای اندک، دندان‌هایی زیبا و درخشان و در نتیجه چهره‌ای شاداب و بشاش داشته باشید.

* کمترین اما بهترین لباس‌ها را بخرید. پرکردن کمد و کشوهای خانه از لباس‌های مختلف و رنگارنگ که هیچ‌کدام مناسب یک مجلس هم نیستند، اصلا هنر نیست. هنر این است که شما کمترین اما بهترین لباس‌ها را بخرید. فقط هنگام خرید به هماهنگ بودن رنگ‌ها هم دقت کنید و سعی نمایید رنگ و طرحی را انتخاب کنید که عیب‌های ظاهری بدن‌تان را بپوشاند. بد نیست که با هر دست لباس، یک گردنبند، انگشتر یا دستبند هم‌رنگش را هم تهیه کنید، این طوری کلی به روز و جوان به حساب می‌آیید!

 

با دارچین به لب ها حجم دهید

با افزایش سن لب ها نیز حجم خود را از دست می دهند و باریک می شوند اما می توانید به راحتی این حجم از دست رفته را به لب ها بازگردانید، اول از همه بگوییم برای ضخیم به نظر رسیدن لب ها، برای خود لب جدیدی نکشید چون اینکار چهره شما را غیرطبیعی می کند، شاید اگر یک خط خیلی باریک بالای لب بکشید، چندان بد نشود اما باز هم می گوییم این خط باید خیلی ظریف و کم رنگ باشد. از یک رژ لب خیلی کم رنگ و حتی تا حد ممکن رنگ لب استفاده کنید، هر چقدر رژ لب پررنگ تر باشد، لب ها را کوچک تر نشان می دهد و در نهایت با براق کننده خیلی کم رنگ به لب ها کمی حجم دهید.
جالب است بدانید با مواد طبیعی نیز می توانید به لب ها حجم دهید مثلا استفاده از دارچین، جریان خون را در لب ها افزایش می دهد و باعث می شود که حجیم تر به نظر برسند البته اگر بتوانید مزه تند آن را روی لب ها تحمل کنید کافی است قبل از رژ کمی دارچین روی آن بمالید البته اثرش موقت است.

مراقبت كلی از پوست

اگر به دنبال امتحان تكنیك های جدید آرایشی برای چشم ها، گونه ها یا لبان خود هستید، به خاطر داشته باشید كه مراقبت مرتب از پوست خیلی مهم است. به این معنی كه هر روز پوست خود را بشویید و مرطوب كننده بمالید. شب هنگام هم آرایش صورت خود را پاك نمایید. بدون مراقبت صحیح و دائمی از پوست، هیچ آرایشی باعث زیبایی پوست شما نمی‌شود

اين مقاله را هم بخوانيد: ترفندهای زیرکانه آرایش چشم برای زیبایی بیشتر شما

توصيه هاي آرايشي براي جوان تر به نظر رسيدن :

1 – از رژ لب های سیاه و بنفش و نارنجی پررنگ استفاده نکنید چون چهره شما پیرتر به نظر میرسد.بهتر است تن ملایمی از قهوه ای در رژلب نارنجی وجود داشته باشد.رژ قرمز هم اگر تن آبی نداشته باشد نارنجی به نظر میرسد.برای داشتن لب های پر رژ لب یا خط لب تان را کمی بالاتر از خط طبیعی لب بکشید و برای طبیعی به نظر رسیدن این خط کمی پنکک روی آن بزنید.اگر برق لب استفاده می کنید نباید از حدود لب خارج تر باشد تا چهره شما زیبا و ظریف به نظر برسد.

2- رنگ صورتی را برای رژلب‌تان انتخاب کنید. یکی از سریع‌ترین راه‌های جوان به نظر رسیدن استفاده از آرایش‌های روشن و کم‌رنگ است. استفاده از یک رژ‌لب صورتی که کمی هم برق‌لب روی آن مالیده شده است، صورت شما را بسیار روشن و جوان نشان می‌دهد و در عوض رنگ‌های تیره و مات صورت شما را مسن‌تر وجذابیت‌تان را کمتر می‌کند.

3- جلوی موهایتان را کوتاه کنید. این کار مخصوصا برای خانم‌های بالای 50 سال بسیار مفید است. به جای یکدست کردن و بستن موی خود از پشت، موهای قسمت جلوی سرتان را کوتاه کنید و یک سشوار سطحی هم بکشید. اثر این کار در چهره‌تان را می‌توانید در اولین میهمانی‌ای که شرکت کردید، ببینید.

 
4 – از رژگونه براق استفاده نکنید چون چین و چروک زیر چشم شما را بیشتر نشان می دهد.رژگونه باید نه چرب و نه کاملا خشک باشد.رنگ رژگونه طبیعی و هماهنگ با رنگ پوستتان باشد.اگر می خواهید جای دقیق زدن رژگونه را پیدا کنید باید بگویم وقتی در معرض آفتاب قرار میگیرید پوست شما قرمز می شود و نقاطی از گونه که دچار قرمزی خواهد شد را به یاد بیاورید.آن نقاط طلایی مناسب برای زدن رژگونه هستند.یعنی از کنار استخوان روی گونه ها تا امتداد گوش.کمی از رژگونه را به گردن تان بزنید تا پوست شما هماهنگ شود.
5 – آرایش چشم را فراموش نکنید و همیشه از رنگ های ملایم برای روز و از رنگ های تیره برای آرایش شب استفاده کنید.
6 – سایه چشم تاثیر زیادی در جوان شدن چهره دارد, روی پلک سایه قهوه ای روشن یا خاکستری بزنید.گوشه پلک را با سفید مات سایه بزنید.ریمل و خط چشم مشکی را فراموش نکنید.
7 – از کرم های روغنی و براق استفاده نکنید چون چروک و لک و پیری پوست شما را بیشتر نشان میدهد.
8- دور مش‌ و‌های‌لایت‌های سفید، صدفی، استخوانی و نقره‌ای را خط بکشید. اگر که به مرور زمان و با بالا رفتن سن رنگ موها‌یتان به رنگ‌های روشن تغیر یافت و شما آن رنگ را می‌پسندید که هیچ؛ اما انتخاب کردن رنگ‌های خیلی‌ روشن مثل صدفی یا نقره‌ای به منزله مسن‌تر به نظر رسیدن برای یک خانم است. حالا انتخاب با خودتان است. اگر می‌خواهید 10 سال پیرتر از آنچه هستید به نظر برسید، می‌توانید این رنگ‌ها را برای موها‌یتان برگزینید!

روش هاي پنهان كردن لك هاي صورت:

با افزایش سن روی پوست لک های زیادی به وجود می آید که به زیبایی آن لطمه وارد می کند و پوست را پیرتر نشان می دهند اما شما می توانید با چند کرم ساده این لک ها را بپوشانید ( البته توصیه می کنیم مشکل لک ها را با یک متخصص پوست هم در میان بگذارید ).

اگر لک قرمز باشد : باید رنگ فون با پایه رنگ سبز استفاده کنید و بعد روی رنگ فون زمینه، کرم پودری رنگ پوست تان بزنید.

اگر لک بنفش باشد : به وسیله رنگ زرد گرفته می شود یعنی باید کرم پودر شما پایه زرد داشته باشد.

برای کبودی زیر چشم : کمی قرمز و نارنجی را با هم مخلوط کرده و زیر چشم بزنید.

خال و لک سیاه : با فوندیشن و کرم گریم می توانید آن را بپوشانید. بهتر است با انگشت کرم گریم را کاملا پخش کنید تا خط فاصله ای ایجاد نشود و صورت ۲ رنگ نشود.

برای پوشاندن لک های بزرگ : بعد از زدن فوندیشن کرم گریم، مواد پوشاننده را روی لک بمالید و مجددا لایه نازکی از فوندیشن را روی آن بزنید و سپس تمام صورت را به طور یکنواخت پودر بزنید.

پيشنهاد ما:

ترفندهای زیرکانه آرایش چشم برای زیبایی بیشتر شما

ترفندهای بی نظیر آرایش‌ به سبک بازیگران هالیوود

 

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی