تغذيه سالم خواص مواد غذايي سلامت سلامت جسمي

بهترين خوراكي ها براي كساني كه مرتب سرما مي خورند

در ادامه اين مقاله از هفت گنج ، بهترين مواد غذايي براي پيشگيري و درمان سرماخوردگي را فهرست كرده ايم . با ما همراه شويد ...
تقویم فارسی اندروید
 در ادامه اين مقاله از هفت گنج ، بهترين مواد غذايي براي پيشگيري و درمان سرماخوردگي را فهرست كرده ايم . با ما همراه شويد …
سرماخوردگي
سرماخوردگي

1-سیر :

سیر از سالیان دور به عنوان ماده غذایی که از سیستم ایمنی بدن محافظت می شود. در طول دوره های مختلف دیده شده که افرادی که سیر بیشتری مصرف می کردند کمتر مورد سرماخوردگی واقع می شوند. سیر شامل ترکیباتی نظیر آلیسین می باشد که از بدن در برابر ویروس سرماخوردگی محافظت می کند. همچنین سیر باعث کنترل علائم سرماخوردگی نظیر گرفتگی بینی و گلو می شود.

می توانید سیر را خام تکه تکه کرده و مصرف کنید یا می توانید آنرا به ماده غذایی خود اضافه کنید.

جهت مطالعه خواص و مضرات سير اينجا كليك كنيد

2-هویج :

هویج منبع بسیار غنی از بتا کارتن می باشد. بتا کارتن ماده ای است که به گلبول های سفید بدن در مبارزه با ویروس ها و باکتری ها کمک می کند. همچنین باعث محافظت پوست می شود همچنین پوست اولین راه مبارزه با ویروس ها می باشد.

در هنگام سرماخوردگی روزانه یک لیوان آب هویج و یا 2 عدد هویج میل کنید.

جهت مطالعه خواص و مضرات هويج اينجا كليك كنيد

 

3-غلات کامل :

مصرف غلات کامل در هنگام سرماخوردگی بسیار پیشنهاد می شود غلاتی مانند جو دو سر یا برنج قهوه ای بسیار سودمند هستند. جو دو سر در خود دارای ماده ای به نام بتا گلوکان می باشد. این ماده باعث پیشگیری از آنفلوانزا و همچنین باعث تسریع درمان زخم ها می شود.

در هنگام سرماخوردگی روزانه حداقل یک بشقاب جو دو سر در هنگام صبحانه میل کنید.

4-غذاهای دریایی :

مصرف غذاهای دریایی به هیچ عنوان نباید فراموش شود به خصوص در هنگام سرماخوردگی. ماهی ها منبع عظیمی از سلنیوم اند که به گلبول های سفید خون بسیار کمک می کنند. همچنین برخی ماهی ها دارای مقدار زیادی زینک می باشند. زینک برای عملکرد سلول های بدن بسیار پیشنهاد می شود. همچنین ماهی ها دارای اسید های چرب امگا 3 هستند که این اسید ها از دستگاه تنفسی در مقابل سرماخوردگی ها دفاع می کنند.

هفته ای 2 بار ماهی و غذای دریایی مصرف کنید.

5-انواع توت ها :

توت ها نه تنها طمع خوبی دارند بلکه غنی از ویتامین نیز هستند. توت ها از بدن در برابر بسیاری بیماری ها محافظت می کنند. توت ها دارای رنگ های مختلفی هستند همچنین دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند.

جهت مطالعه خواص و مضرات توت اينجا كليك كنيد

جهت مطالعه خواص و مضرات توت فرنگي اينجا كليك كنيد

6-سوپ مرغ یا گوشت سایر پرندگان :

مایعات گرم مانند چای و سوپ بسیار مهم می باشد برای کسانی که دچار سرماخوردگی شده اند. سوپ مرغ به همراه سیر و پیاز یک غذای فوق العاده جادویی برای کسانی که دچار سرماخوردگی می شوند است.

7-عسل :

از عسل قرن هاست که برای درمان آنفلوانزا استفاده می شود. در یک تحقیق نشان داده شد که عسل یک درمان خانگی فوق العاده برای کودکانی است که دچار سرفه شده اند. افرادی که روزانه 2 الی 3 قاشق چایخوری عسل طبیعی میل می کردند کمتر از دیگران سرفه می کردند.

در صورتی که سرماخورده اید روزانه 2 الی 3 قاشق چایخوری عسل در هر وعده غذایی میل کنید.

جهت مطالعه فوايد بي نظير مصرف عسل در فصل سرما اينجا كليك كنيد

جهت مطالعه فوايد و مضرات عسل اينجا كليك كنيد

8-لیمو ترش تازه :

لیمو ترش یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای سرماخوردگی و آنفلوانزا می باشد. لیمو ترش مانند مرکبات دیگر حاوی مقدار زیادی ویتامین C می باشد. که از بدن شما در برابر آسیب های سلولی در هنگام بیماری ها جلوگیری می کند.

در هنگام سرماخوردگی آب داغ با آب لیمو ترش تازه به همراه یک قاشق غذاخوری عسل میل کنید.

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات از طریق تلگرام ، اینجا کلیک کنید

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج 

www.7ganj.ir

منبع: oabab.net

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی