تغذيه سالم تناسب اندام سلامت

برنج را از رژيم غذايي خود حذف نكنيد

یک بررسی جدید نشان داد افرادی که روزانه مقدار متعادلی برنج مصرف می‌کنند بدنشان از میزان کافی پتاسیم، منیزیم و دیگر مواد مغذی بهره‌مند است...

یک بررسی جدید نشان داد افرادی که روزانه مقدار متعادلی برنج مصرف می‌کنند بدنشان از میزان کافی پتاسیم، منیزیم و دیگر مواد مغذی بهره‌مند است.

برنج - 7ganj.ir

متخصصان تغذیه و سلامت می‌گویند: مصرف روزانه برنج موجب می‌شود میزان مصرف چربی‌های اشباع شده و قند مازاد در طول روز کاهش یابد. اگرچه برنج غذایی نیست که معجزه کند اما به دلیل دارا بودن فوائد تغذیه‌ای، اگر به رژیم غذایی سالم اضافه شود به کاهش وزن کمک می‌کند اما افزودن آن به رژیم غذایی ناسالم در حفظ سلامت بدن و وزن متعادل تاثیری نخواهد داشت.

همچنین در مطالعه دیگری که در سال 2009 میلادی انجام گرفت مشخص شد مصرف کنندگان برنج از میزان بیشتری مواد گیاهی، فیبر خوراکی، آهن، پتاسیم و نیز مقدار کمتری چربی اشباع شده استفاده می‌کنند. علاوه بر این متخصصان در مقایسه بین برنج معمولی و برنج قهوه‌ای، برنج نوع دوم را سالم تر دانسته‌اند چرا که سبوس آن دست نخورده باقی می‌ماند با این وجود برنج سفید نیز سرشار از ویتامین B است. همچنین طبق گزارش دپارتمان کشاورزی آمریکا برنج حاوی چربی، کلسترول و قند نیست.

به نقل از لایوساینس، در مطالعه دیگری که در سال 2011 میلادی نتایج آن منتشر شده آمده است افرادی که از فرآورده‌های برنج قهوه‌ای مصرف می‌کنند به طور متوسط نسبت به افرادی که از ترکیب محصولات سبوس‌دار مصرف می‌کنند بیشتر موفق به کاهش وزن می‌شوند.

گردآوري: گروه هفت گنج

منبع: ايسنا

تقویم فارسی اندروید

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

کانال یوتوب چی با چی

مطالب پیشنهادی