خواص مواد غذايي سلامت

با میوه هاي افزايش دهنده ضريب هوشي آشنا شويد

در اين مقاله از 7 گنج میوه‌هایی كه هوش و حافظه ی مغز را افزایش می‌ دهند را معرفي كرده ايم. با ما همراه شويد...
تقویم فارسی اندروید

در اين مقاله از 7 گنج میوه‌هایی كه هوش و حافظه ی مغز را افزایش می‌ دهند را معرفي كرده ايم. با ما همراه شويد…

ميوه

با ميوه هاي افزايش دهنده ضريب هوشي آشنا شويد/ www.7ganj.ir

سیب

سیب یكی از بهترین میوه های معجزه آسا است، كه هم خاصیت خنثی كردن سم را دارد و هم قدرت غذایی. به علت داشتن مواد قلیایی، اسید اوریك را حل می كند و برای معالجه ی مرض چاقی بسیار مفید است. به علت داشتن فسفر، تقویت كننده اعصاب و مغز است. سیب به علت دارا بودن ویتامین های A ، B و C و املاح سودمندی مانند كلسیم، فسفر، منیزیم، آهن، پتاسیم و سدیم برای همه ی سنین به خصوص بچه ها مفید می باشد.

سیب با خستگی، فشار ذهنی و كمبود مواد معدنی مبارزه می كند. تقویت كننده ی اعصاب و عضلات و دشمن سرسخت بوی بد دهان و آرامش دهنده ی قلب است. بوییدن و خوردن سیب موجب نشاط، شادی، تقویت حافظه و سلسله ی اعصاب می گردد.

سیب قرمز بیشتر از سیب سفید مفید است؛ البته به شرطی كه تازه باشد.

انگور

انگور دارای پتاسیم است كه موجب احساس شادی می شود. از طرف دیگر حاوی فسفات زیادی است كه غذای مغز و سلسله ی اعصاب می باشد و هم چنین باعث ازدیاد هوش و حافظه می گردد.
انگور به علت داشتن منگنز، عامل رشد نیز محسوب می شود، چهره را روشن می كند و غذای مناسبی برای سلسله ی اعصاب به شمار می رود. این میوه ی خوشمزه باعث تقویت نیروی عضلانی می گردد.

انگور، جوانی دوباره ای به فرد می بخشد، ذهن را فعال و عضلات را قوی می سازد. خواص رادیو اكتیو دارد و از سقط جنین جلوگیری می كند.

انار

خوردن انار، معده را دباغی كرده و ذهن آدمی را نیرو می بخشد و موجب تقویت حافظه می گردد.

چون انار قادر است معده و روده ها را پاك كند، لذا جدار روده را برای دفاع و دور نمودن ویروس ها آماده می سازد. بنابراین سموم به خون و قلب نمی ریزد و قلب رونق و حیات تازه ای می یابد و به این طریق سلول های كبد را فعال می كند.

هم چنین باعث دفع اوره و كلسترول و سموم دیگر می گردد.

آب انار، در حفظ تعادل مایعات بدن به خصوص خون، نقش مهمی دارد؛ چون املاح آب انار با مواد آلی تركیب شده، زود جذب می شود و در بیماری راشیتیسم، كم‌خونی، ضعف اعصاب و تقویت عمومی بدن بسیار موثر است.

اگر خانم های باردار در این دوران انار مصرف كنند، بزرگترین خدمت را به فرزند آینده ی خود كرده اند؛ چرا كه علاوه بر جلوگیری از ویار و نیز تقویت مادر، به رشد آینده ی كودك هم كمك می كند. انار خون ساز است. در موقع مصرف، زدن كمی گلپر علاوه بر بوی مطبوع به هضم آن نیز كمك می كند؛ ناگفته نماند انار مقوی روح و ذهن است.

انجیر

انجیر به علت داشتن كلسیم و فسفر فراوان سبب رویش استخوان ها و رشد كودكان می گردد. ویتامین های آن موجب تقویت چشم می گردد. عناصر موجود در آن باعث تعادل اعمال حیاتی بین اندام ها و بدن می شود.

انجیر منبع تولید انرژی است. انجیر خشك قدرت غذایی فراوانی دارد. هم چنین انجیر، مقوی مغز و اعصاب است.

انبه

این میوه ماده دیگری است که در تقویت حافظه بسیار مفید است. با این که میوه چرب است و دارای بافت های چربی است اما باعث می شود که گردش خون تسریع یابد. هنگامی که گردش خون سریع تر شود باعث می شود خون بیشتری به مغز برسد و همچنین این میوه در حافظه نیز موثر است.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی