دانش و فناوری مهارتهاي كامپيوتر و اينترنت

از گوگل کروم استفاده کنید تا حجم اینترنتتان تمام نشود !

این روزها بازار مرورگرهای وب گوشی های هوشمند که قادر به کاهش میزان مصرف دیتا هستند، حسابی داغ است...
تقویم فارسی اندروید

اگر نگران تمام شدن حجم اینترنت خود هستید از گوگل کروم استفاده کنید …

گوگل کروم
گوگل کروم

این روزها بازار مرورگرهای وب گوشی های هوشمند که قادر به کاهش میزان مصرف دیتا هستند، حسابی داغ است، و اضافه شدن این قابلیت به گوگل کروم نسخه های اندروید و iOS نیز جدیدترین تحول در این عرصه محسوب می شود. این قابلیت که با نام Data Saver معرفی شده است، از اوایل سال 2014 به صورت آزمایشی شروع به کار کرد. روش کار این قابلیت به این صورت است که صفحات وب را پیش از آنکه روی دستگاه کاربر بارگذاری شوند، روی سرورهای خود گوگل فشرده سازی می کند تا از میزان دیتای مصرف شده در سمت کاربر کاسته شود. این قابلیت ارزشمند کمک می کند استفاده از پهنای باند تا 50 درصد کاهش پیدا کند. این قابلیت به ویژه برای کاربرانی که از طرح های حجمی و محدود اینترنت استفاده می کند ارزشمند است.

گوگل اکنون از ارتقای این قابلیت خبر داده است. به موجب تغییرات جدیدی که گوگل روی این قابلیت مرورگر خود اعمال کرده، کاربرانی که با اتصال های کم سرعت به اینترنت متصل هستند در صورت استفاده از گوگل کروم، تا هفتاد درصد حجم کمتری را از دست خواهند داد. کاربران با استفاده از این قابلیت می توانند از لود کردن تصاویر صرف نظر کنند تا سرعت بارگذاری صفحات بیشتر شود.

کاربرانی که این قابلیت را فعال کنند، تنها زمانی می توانند تصاویر صفحه وب را بارگذاری کنند که متن اصلی صفحه به طور کامل بارگذاری شده باشد. گفتنی است این قابلیت هنوز در اختیار همه کاربران قرار نگرفته است. گوگل در حال حاضر این قابلیت را در اختیار کاربران کشورهای اندونزی و هند قرار داده و اعلام کرده طی ماه های آینده کاربران سایر کشورها نیز به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

گوگل در بیانیه خود توضیحی درباره بهره مندی کاربران iOS از قابلیت کاهش 70 درصدی مصرف دیتا نداده است.

سایر اخبار و مقالات دانش و فناوری را اینجا بخوانید

جهت دریافت جدیدترین اخبار و مقالات از طریق تلگرام ، اینجا کلیک کنید

گردآوری و تنظیم: گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: تک شات

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی