آرايش صورت و مو

آموزش کوتاه کردن موی مردانه با موزر

تقویم فارسی اندروید

یکی از بهترین دستگاه‌ها برای کوتاه کردن موی مردانه دستگاه موزر است. این دستگاه با داشتن شانه‌های مختلف به شما این امکان را می‌دهد که در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف موی خود را کوتاه کنید. در ادامه قصد داریم آموزش کوتاه کردن موی مردانه با موزر را به شما آموزش دهیم، در نتیجه می‌توانید برای کوتاه مو با موزر یا قیچی به سادگی اقدام کنید.

آموزش کوتاه کردن موی مردانه

کوتاه کردن موی سر و ریش جزء مهم‌ترین فاکتورهای آراستگی و زیبایی آقایان است. بسیاری از آقایان که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند تلاش می‌کنند تا همیشه مو و ریش خود را مرتب کنند. اما در صورتی‌که رویش موی آنها زیاد باشد ممکن است مجبور شوند حداقل دو مرتبه در ماه به آرایشگاه بروند. با توجه به بالا بودن هزینه‌های آرایشگاه این مورد برای همه امکان پذیر نیست؛ در نتیجه بسیاری از افراد با خرید ماشین اصلاح سعی می‌کنند خودشان در خانه این کار را انجام دهند.

یکی از بهترین دستگاه‌ها برای کوتاه کردن موی مردانه دستگاه موزر است. این دستگاه با داشتن شانه‌های مختلف به شما این امکان را می‌دهد که در اندازه‌ها و مدل‌های مختلف موی خود را کوتاه کنید. در ادامه قصد داریم آموزش کوتاه کردن موی مردانه با موزر را به شما آموزش دهیم، در نتیجه می‌توانید برای کوتاه مو با موزر یا قیچی به سادگی اقدام کنید.

شانه مناسب را انتخاب کنید

اولین و مهم‌ترین نکته در کوتاهی مو با موزر انتخاب درست شماره شانه دستگاه است. معمولا در جعبه دستگاه موزر شانه‌های همراه وجود ندارد و برای اینکه بتوانید مدل‌های مختلفی مو را کوتاه کنید باید این شانه‌ها را به صورت مجزا خریداری کنید. شماره‌های شانه موزر از عدد یک تا شش تقسیم می‌شوند. هر چقدر شماره شانه بیشتر باشد مو کمتر کوتاه و هر چه شماره شانه کمتر باشد، مو بیشتر کوتاه می‌شود. اغلب برای کوتاهی‌های با موزر شانه‌های زیر انتخاب می‌شود.

  • شانه‌های شماره 6 ،5 برای مدل‌ موهای بلند
  • شانه‌های شماره 4 و 3 برای مدل موهای کلاسیک
  • شانه‌های شماره 2 و 1 برای سایه انداختن در ریش یا موها

چنانچه هیچ شانه‌ای روی دستگاه نصب نشود، موزر با شماره صفر (از ته) موها را می‌زند.

موهای خود را قبل از کوتاه کردن شستشو دهید

برای اینکه نتیجه کوتاهی موی شما بهتر باشد، باید قبل از کوتاهی آن را به طور کامل بشویید و با سشوار یا حوله به طور کامل خشک کنید. کوتاه کردن موی چرب و خیس با دستگاه موزر سخت‌تر است و ممکن است نتیجه مطلوبی برای شما نداشته باشد.

روپوش اصلاح تهیه کنید

برای اینکه موهای کوتاه‌ شده روی بدن، زمین و لباس‌هایتان نریزد بهتر است قبل از اینکه کوتاه کردن مو را آغاز کنید روپوش اصلاح را به گردن خود ببندید. در این صورت به راحتی می‌توانید بعد از پایان کار موهای اضافه را دور بریزید.

چنانچه دسترسی به یک روپوش اصلاح ندارید، می‌توانید از اقلامی مانند کیسه پلاستیکی (زباله) و سفره‌های یکبار مصرف استفاده کنید. این موارد در همه خانه‌ها وجود دارد و نیازی به پرداخت هزینه مجزا نداشته و بعد از استفاده به راحتی دور انداخته می‌شود و نیازی به تمیز کردن ندارد.

کوتاه کردن موی سر و ریش

دستگاه را درست در دست بگیرید

برای اینکه دستگاه موزر در حین کار از دستتان لیز نخورد و موها به درستی کوتاه شود، باید دستگاه را درست در دست بگیرید. بهترین روش در دست گرفتن موزر این است که دستگاه را با دست تخصصی خود بین دو انگشت میانی و انگشت شست بگیرید. دستگاه را خیلی محکم و خیلی شل نگیرید تا به راحتی بتوانید آن را به جهت مناسب هدایت کنید.

مدل موی دلخواه خود را انتخاب کنید

طبق مدل ‌موی که انتخاب کرده‌اید، موهای خود را تقسیم بندی کنید. از بلند‌ترین قسمت موها با بیشترین شماره، کوتاه کردن موها را شروع کنید و به ترتیب قسمت‌های مختلف را کوتاه کنید.

اگر موهای پرپشتی دارید، می‌توانید با یک شانه بلند کل موها را به صورت یکدست کوتاه کنید تا تمام موهای شما منظم شود. سپس با توجه به مدل، کوتاهی خود را ادامه دهید. در بسیاری از مدل‌های ساده و پر طرفدار پس از کوتاه کردن کل موها، کناره گوش و پشت موها با یک شانه کمتر کوتاه می‌شود تا مدل موها سایه‌دار به نظر برسد.

دستگاه را بعد از هر استفاده شارژ کنید

اگر می‌خواهید همیشه دستگاه موزر شما آماده به کار باشد، بهتر است بعد از هربار کوتاه کردن مو یا ریش خود آن را بسته به ظرفیت باتری خود درون شارژ قرار دهید تا شارژ آن کامل شود. نکته مهم برای شارژ کردن موزر این است که دستگاه به صورت طولانی مثلا شب تا صبح در شارژ قرار ندهید، زیرا به باتری و دستگاه آسیب می‌رسد.

در بیشتر دستگاه‌ها یک چراغ روی دستگاه وجود دارد که پس از شارژ شدن کامل دستگاه خاموش می‌شود. اگر روی دستگاه شما هم این چراغ وجود دارد، می‌توانید بعد از خاموش شدن آن، دستگاه را از برق جدا کنید.

چنانچه ریش تراش به طور کامل شارژ نداشته باشد، ممکن است در حین کار شارژ آن تمام شده و فرآیند کوتاهی را ناتمام باقی گذارد.

دستگاه موزر

نکات مهم در زمان کوتاهی مو با موزر

  • برای تمیز کردن و خط انداختن گردن، می‌توانید از موزر بدون شانه و یک تیغ استفاده کنید.
  • برای محو کردن خطوط کنار‌های سر (قسمت‌های سایه‌دار) می‌توانید موها را با شانه بالا بیاورید و ماشین را روی آن بکشید تا یکدست شود.
  • برای اینکه موها یکدست شود، باید چند مرتبه دستگاه را روی مو بکشید و به یکبار کشیدن آن اکتفا نکنید.
  • قبل از اینکه موزر را روی مو بکشید، ابتدا آن را با شانه مرتب کنید سپس دستگاه را روی موها بکشید.

در این مطلب سعی کردیم تمام نکاتی که باید درباره کوتاه کردن موی مردانه با موزر در خانه بدانید را به زبان ساده به شما آموزش دهیم. با رعایت این موارد می‌توانید خودتان در منزل موها و ریش خود را در مدل‌های مختلف کوتاه کنید و دیگر هزینه‌ای برای کوتاهی مو به آرایشگر پرداخت نکنید.

پرسش های کاربران در کوتاه کردن مو با موزر و ریش تراش

  • آیا شانه‌های ماشین تراش ها یکی هستند مثلا برای موزر با کیمی یکیه؟

خیر شانه های ماشین تراش ها یکی نیستند. با توجه به اینکه اندازه دستگاه‌ها و تیغه‌ها متفاوت است باید در زمان خرید شانه بررسی کنید که اندازه‌ها با یکدیگر تطابق داشته باشد.

  • دستگاه موزر ساخت چه کشوریه؟

دستگاه موزر ساخت کشور آلمان است.

  • اهرمی که روی دستگاه هست چه کاربردی داره؟

به کمک این اهرم می‌توانید اندازه بالا آمدن تیغه های دستگاه را تنظیم کنید. مثلا برای دستگاه دو مدل 7 و 5 دنده وجود دارد که می‌توانید با توجه به آنها اندازه دلخواه خود را تنظیم کنید.

  • چرا دستگاه موزر بعد از 5 دقیقه از کوتاه کردن موها داغ میکنه؟

این مورد اغلب به علت اصطکاک قطعات فلزی روی هم به وجود می آید. روغن کاری دستگاه می‌تواند تا حد زیادی در رفع مسئله کار ساز باشد. اما برای اینکه این مشکل جدی نشود، بهتر است بعد از هر 15 دقیقه، 5 دقیقه دستگاه را خاموش کنید تا به طور کامل خنک شود.

در صورتی که نظر یا سوالی دارین می توانید از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی