دانش و فناوری موبايل، تبلت و لپ تاپ

آموزش کامل آپدیت اندروید

تقویم فارسی اندروید

آموزش آپدیت اندروید

بروز رسانی سیستم عامل و آپدیت اندروید از مسایلی هستش که کاربر های گوشی های اسمارت فون اندرویدی با آن مواجه هستند. چگونه گی به روزرسانی و ارتقا اندروید و اینکه به چه صورتی می توانید گوشی خود را به روز کنید مبحثی است که امروز در هفت گنج برای شما توضیح میدهیم. راه کار های بسیاری برای بروزرسانی و آپدیت گوشی ها وجود دارد که در این مطلب به برخی متد های رایج می پردازیم با ما همراه باشد.

اغلب اوقات آپدیت گوشی های آندرویدی به سختی انجام می شود و با مشکلاتی همراه است، بصورت معمول دو راه برای آپدیت گوشی های سیستم عامل آندروید پیشنهاد می شود.

قبل از بروزرسانی و آپدیت اندروید حتما از گوشی خود یک بک آپ تهیه کنید !

  • آپدیت اتوماتیک اندروید

چگونه میتوانیم اندروید را آپدیت کنیم؟ متد اول که بهترین روش است و در بیشتر گوشی های جدید بسیار راحت انجام میگیرد آپدیت اتوماتیک سیستم عامل یا متد OTA است که بسیار راحت فقط و فقط با زدن چند دکمه از تنظیمات گوشی عملیات بروزرسانی شروع می شود. برای مثال با وصل شدن به اینترنت شما اگر تنظیمات آپدیت اتوماتیک را تیک زده باشید گوشی آپدیت های جدید را چک میکند، اگر موجود باشد سپس در مورد موافقت اجرای عملیات از شما سوال میکند که با زدن روی نصب ، عملیات بارگزاری اندروید آغاز می شود.

اپدیت اتوماتیک اندروید

در این روش کافی هستش که ابتدا به تنظیمات گوشی ( Settings ) بروید و سپس به قسمت About Device یا درباره تلفن مراجعه نمایید و سپس به بخش آپدیت سیستم ( Software Update ) بروید و تیک check for update را بزنید تا آپدیت مورد نظر شما دریافت شود.

 

  • آپدیت دستی گوشی

میشه گفت به دلایل بیشماری برای کاربران استفاده از آپدیت دستی برای بروزرسانی سیستم عامل اندروید گوشی نیاز میشود، یکی از دلایل هم میتواند نداشتن اینترنت در خانه یا وای فای (Wifi) باشد که گوشی خود را به آن متصل کنید و سپس آپدیت را مستقیما دریافت کنید. برای این منظور و ‌بروزرسانی دستی گوشی خود این روش ها به شما پیشنهاد میدهیم:

  • تعیین رام گوشی

ابتدایی ترین مرحله این است که مشخص کنید رام گوشی که از آن بهره میبرید از چه نوعی می باشد که بتوانید آپدیت را روی آن انجام دهید. شرکت های سازنده گوشی های همراه رام های رسمی که توسط خود این شرکت ها برای دستگاه های مختلف تولید میشوند را در سایت های رسمی خود برای کاربران ارائه میدهند.
برای گوشی های سامسونگ شما باید به وبسایت Sammobile بروید ، گوشی های سونی به وبسایت Xperia ( با نصب کردن برنامه SUS به راحتی رام شما دانلود و نصب میشود ) و یا از این برنامه بهره بگیرید: Flashtooll . همچنین برای گوشی های ال جی (LG) به وبسایت LG Phone و برای گوشی های موتورولا به وبسایت  Motorola مراجعه فرمایید و رام دستگاه مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • نصب رام

برای نصب رام در گوشی احتیاج دارید که با توجه به نوع گوشی،نرم افزار مورد نیاز برای این کار را تهیه کنید.

  • نرم افزار آپدیت اندروید سامسونگ یا Kies : نرم افزار Kies به صورت کاملا اختصاصی برای گوشی های سامسونگ ساخته شده که می توانید رام گوشی خود را نصب و دانلود کنید. این برنامه به طور خودکار فریم ویر مخصوص به گوشی خودتان را دانلود و نصب میکند و متاسفانه رام توسط این برنامه روی گوشی خودتان نصب نمی شود و قادر به نصب آن نخواهید بود. نرم افزار Kies را میتوانید از اینجا دریافت کنید.
  • نرم افزار آپدیت و ارتقا اندروید Odin : یکی از برنامه های دیگری که می توانید برای بروزرسانی گوشی های سامسونگ خود ازش استفاده کنید برنامه Odin است اگر از برنامه kies خوشتان نمی آید و دلخواه شما نیستش می توانید بجای آن از از این برنامه استفاده کنید. می توانید رام را که دانلود کرده اید توسط این برنامه نصب کنید. جهت دانلود نرم افزار ارتقا اندروید Odin می توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

نرم افزار Odin

  • برنامه آپدیت اندروید flash tool : اگر از دستگاه های سونی استفاده میکنید این برنامه کمک زیادی به شما می کند و از آن فقط در گوشی هایی که قفل بوت لودر آن ها شکسته شده است استفاده کنید. جهت دانلود نرم افزار flash tool می توانید آن را از اینجا دانلود کنید.
  • نرم افزار آپدیت اندروید اچ تی سی Htc sync manager : همانطور که از اسمش پیداست این برنامه مخصصوص دستگاه های HTC می باشد جهت دانلود این برنامه می توانید آنرا از اینجا دریافت کنید. زمانی که آن را باز میکنید احتیاج دارید که گوشی خود را از طریق USB به برنامه متصل کنی. این برنامه آپدیت جدید را دریافت میکند و می توانید آن را به گوشی خود منتقل کنید.
  • نرم افزار اپدیت اندروید اچ تی سی HTC one ToolKit : این برنامه توسط گروه توسعه XDA تهیه شده و مخصوص گوشی های HTC می باشد در این برنامه می توانید قسمت لودر بوت گوشی خود را از قفل خارج کنید و کارهایی مثل روت کردن گوشی و نصب رام مخصوص به گوشی را دانلود کنید. برای دانلود نرم افزار ارتقا اندروید می توانید آن را از اینجا دانلود کنید.

برنامه بروزرسانی HTC One Toolkit

  • نرم افزار اندروید ال جی LG PC suit : اگر از گوشی های ال جی استفاده میکنید این برنامه مخصوص گوشی شماست ،جهت دانلود نرم افزار ارتقا اندروید آن را از اینجا دانلود کنید. فقط کافی است روی Check phone update کلیک کنید تا برنامه آپدیت جدید را پیدا میکند.
  • برنامه ارتقا سیستم عامل اندروید RSD Lite : کاربران موتورولا می توانند از این برنامه استفاده کنند و مشکلی در دریافت آپدیت اندروید نخواهند داشت. جهت دانلود نرم افزار آپدیت اندروید می توانید آن را از اینجا دریافت کنید.
  • شما می توانید در گوشیتان از برنامه Rom manager هم استفاده کنید ، کافیه این برنامه را نصب کنید و ببینید چه رام هایی اجازه دسترسی به گوشی شما دارند ، جهت نصب این برنامه از اینجا اقدام کنید.

گرداوری شده بصورت اختصاصی توسط هفت گنج

2 دیدگاه

  • سلام. در ارتقای اندروید به صورت اتوماتیک بعد از زدن چک فور اپدیتس مینویسه بروز اشکال در اتصال به شبکه

2 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی