اخبار داغ اخبار علمی

کشف کیک عروسی ۹۰ ساله !!!

بقایای کیک عروسی زوجی جوان که در دهه ۱۹۲۰ میلادی برای مهمانان‌ مراسم سرو شده، ۹۰ سال بعد در میان اسباب و اثاثیه یکی از این مهمانان پیدا شده است...
تقویم فارسی اندروید

بقایای کیک عروسی زوجی جوان که در دهه ۱۹۲۰ میلادی برای مهمانان‌ مراسم سرو شده، ۹۰ سال بعد در میان اسباب و اثاثیه یکی از این مهمانان پیدا شده است. راز ماندگاری این کیک که تقریبا یک قرن عمر کرده، در ترکیباتش نهفته است.

كيك- 7ganj.ir
به نقل از دویچه وله؛ ۲۹ آوریل ۱۹۲۴ جان سسیل و کورنلیا وندربیت با یکدیگر پیوند زناشویی بستند. داماد دیپلماتی اهل بریتانیا و عروس دختر یک خانواده مرفه اهل سواحل شرقی آمریکا بود. کیک میو‌ه‌ای که در این مراسم سرو شده، ظاهرا بنا بر رسمی قدیمی به جای مانده از قرن ۱۷ میلادی که طبق آن دامادها کیک عروسی ویژه خود را داشتند، متعلق به داماد بوده است.
طبق این رسم، کیک عروسی بریده شده و میان مهمانان توزیع می‌شد، البته نه برای اینکه خورده شود، بلکه مهمانان بایستی این کیک را در خانه نگه می‌داشتند، چون اعتقاد بر این بود که کیک عروسی شانس و نیک‌بختی را به همراه می‌آورد.
حالا ۹۰ سال بعد، یک برش این کیک در خانه یکی از مهمانان شرکت‌کننده در این مراسم عروسی پیدا شده است. ظاهرا این فرد چنان به این رسم کهن باور داشته که این برش کیک را در کمال دقت و ظرافت در تمام این سال‌ها در یک صندوقچه کوچک نگاه داشته بوده است.
راز سالم ماندن این کیک عتیقه بیش از هر چیز در ترکیبات آن نهفته بوده است. کیک عروسی داماد با مقدار زیادی الکل و شکر تهیه شده بوده که هر دوی این مواد از جمله ترکیبات نگه‌دارنده مواد غذایی به شمار می‌روند.
کسی که حالا این کیک را به ارث برده، اعلام کرده که می‌خواهد همچنان از آن مراقبت کند تا به این ترتیب یاد و خاطره جان و کورنلیا که چند ده سال پیش فوت کرده‌اند، زنده بماند.
در این میان ‌نکته‌ای که ناروشن مانده، این است که مهمانان عروسی، بعد از خوردن کیکی با چنین حجمی از شکر و الکل چه حالی پیدا کرده‌اند.

گردآوري شده توسط گروه هفت گنج

منبع: باشگاه خبرنگاران

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی