دانش و فناوری موبايل، تبلت و لپ تاپ

راهنماي محافظت و استفاده بهينه از باتری لپ تاپ

برای همه افرادی که لپ تاپ دارند این سوال مطرح است که آیا هنگام کار با لپ تاپ بهتر است از برق استفاده كنند يا از باتري دستگاه؟ و اينكه چطور ميتوان از باتري لپ تاپ استفاده بهينه كرده و مصرف آنرا كاهش داد؟ با ما در 7 گنج همراه شويد تا پاسخ سوالات خود را دريابيد...
تقویم فارسی اندروید

برای همه افرادی که لپ تاپ دارند این سوال مطرح است که آیا هنگام کار با لپ تاپ بهتر است از برق استفاده كنند يا از باتری لپ تاپ؟ و اينكه چطور ميتوان از باتری لپ تاپ استفاده بهينه كرده و مصرف آنرا كاهش داد؟ با ما در 7 گنج  همراه شويد تا پاسخ سوالات خود را دريابيد…

باتري لپ تاپ

بسیاری از ما با مشکل خالی شدن باتری لپ‌تاپ درست در هنگام نیاز روبرو هستیم و ممکن است شرکت سازنده را نیز از انتقادات خود بی‌بهره نگذاریم! غافل از اينكه باتری موجود بر روی سیستم شما غیرقابل تغییر است و به همین دلیل نیز بهترین راه پیش رو برای ما این است که یاد بگیریم که چگونه از باتری لپ‌تاپ خود به‌صورت بهینه استفاده کنیم.

نكات مهم محافظت از باتری لپ تاپ :

1- بهتر است در اولین بار استفاده از باتری لپ تاپ آن را تا انتها مصرف کنید و سپس آن را به طور کامل شارژ و استفاده کنید؛ این چرخه را چند بار تکرار کرده و بعد باتری را کنار بگذارید .

2-برای کنار گذاشتن باتری بعضی ها می گویند که باتری باید کاملا خالی باشد و برخی دیگر نیز معتقدند که باتری باید کاملا پر باشد؛ اما جالب است بدانید که متخصصان سخت افزار معتقدند بهترین روش این است که باتری بین ۳۰ تا ۵۰ درصد شارژ داشته باشد و بعد کنار گذاشته شود.

3- بهترین دما برای قرار دادن باتری لپ تاپ بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است و گرما و سرمای شدید برای باتری مضر است. پس حین استفاده از لپ تاپ برای مدت طولانی به عنوان مثال زمانی که می خواهید کارهای گرافیکی سنگین انجام دهید یا بازی کنید که باعث داغ شدن لپ تاپ می شود، بهتر است از لپ تاپ بدون باتری استفاده کنید.

4- اگر می خواهید باتری را کنار بگذارید که حداقل برای یک هفته نخواهید از آن استفاده کنید، خوب است اما اگرتنها برای چند روز بخواهید باتری را در بیاورید و مجدد قرار دهید، این کار به دستگاه شما آسیب جدی وارد می کند.

در ادامه میخواهیم چند راهکار ساده را به شما معرفی کنیم که می توانند مصرف باتری شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد:

اولین راهکار ساده ای   که می‌تواند بر مصرف باتری لپ‌تاپ شما تاثیر بگذارد را می‌توان استفاده از درگاه‌های USB دانست. شاید پیش‌ از این نمی‌دانستید که استفاده از این پورت‌ها تا چه اندازه از باتری شما استفاده خواهند نمود ولی از این‌ پس هنگامی ‌که می‌خواهید در وضعیت استفاده از باتری به کار کردن با لپ‌تاپ خود بپردازید، تمامی دانگل‌های USB، کیبورد و ماوس اکسترنال و … را از دستگاه جدا کنید زیرا در این وضعیت باتری شما بار کمتری را تحمل خواهد نمود.

دومین راهکارساده در تنظیمات ویندوز نهفته است، کافی است تا به بخش تنظیمات مصرف انرژی (power setting) لپ‌تاپ خود مراجعه کنید و معیارهایی مانند Screen timeout و استفاده از Screen saver را به میزان کمتری از ارقام معمول کاهش بدهید، به‌این‌ترتیب هنگامی‌ که با سیستم کار نمی‌کنید دستگاه شما می‌تواند با فرورفتن به وضعیت Standby، مصرف باتری را به حداقل کاهش بدهد.

سومین راهکار به استفاده از بلوتوث مرتبط است. به‌طور قطع می‌توان گفت که روشن بودن بلوتوث لپ‌تاپ می‌تواند مصرف باتری آن را بین ۵ تا ۱۰ درصد بیشتر کند و اگر با بلوتوث لپ‌تاپ خود کاری ندارید آن را از بخش تنظیمات خاموش کنید.

نکته دیگری که بسیاری از ما به آن توجه نمی‌کنیم نیز به‌روز بودن سیستم‌عامل است، مایکروسافت در تمامی نسخه‌های به‌روزرسانی سیستم‌عامل ویندوز، بخشی را به شناسایی باگ‌های مصرف باتری در این سیستم‌عامل اختصاص می‌دهد و با رفع این باگ‌ها به بهینه‌سازی مصرف انرژی در دستگاه کمک شایانی خواهد نمود بنابراین همیشه ویندوز خود را به‌روز نگاه دارید.

و در پایان باید به شما یادآور شوم که بخش عظیمی از مصرف باتری در لپ‌تاپ شما به نمایشگر بازخواهد گشت و هرچقدر که نور نمایشگر شما بیشتر باشد، مصرف باتری نیز به همان نسبت بالاتر خواهد رفت. پس هنگام استفاده از باتری به‌عنوان منبع نیروی دستگاه، نور خروجی نمایشگر را به حداقل برسانید تا بتوانید مدت بیشتری از انرژی ذخیره‌شده در باتری لپ‌تاپ استفاده کنید.

گردآوري و تنظيم: گروه 7 گنج – باز نشر اختصاصي

www.7ganj.ir

اضافه کردن دیدگاه

اضافه کردن دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی