تمام بازی‌ها در واقع دشمن باتری تلفنمان هستند، ولی برخی از آنها از این نظر خیلی پرمصرف‌تر بوده و جان باتری را می‌گیرند. در زیر با مشهورترین بازی‌های پر مصرف اسمارتفونی آشنا می‌شویم.

Angry Birds

1

واقعا چه کسی فکرش را می‌کرد که پرت کردن چند تا پرنده به اینور و آنور اینقدر باتری خور باشد؟ پرندگان خشمگین یکی از محبوب‌ترین بازی‌های اسمارتفونی است که رتبه چهارم از نظر نرخ مصرف باتری در پس زمینه (185 مگاوات) را در فهرست پر طرفدارترین بازی‌های اندرویدی App Monitor دارد.

البته باتری‌های اندرویدی تنها باتری‌هایی نیستند که از دست بازی پرندگان خشمگین جان به لب شده‌اند، کاربری روی برد پیام سایت MacRumors.com اعلام کرده بود که زمانی که این بازی را روی دستگاه iOS اش پلی می‌کند، دستگاه هر 25 تا 30 دقیقه 10٪ باتری تمام می‌کند.

Candy Crush Saga

candycrush

تبلیغات پاپ آپ این برنامه می‌تواند موجب افزایش جدی مصرف باتری در دستگاه‌های اندرویدی و iOS شود. فهرست وریزون از بازی‌های اعتیاد آور و پرخطر، اظهار داشته که این بازی در صورت اجرا می‌تواند باتری دستگاه را 3.2 برابر سریعتر خالی کند.

بعلاوه رتبه این بازی در فهرست برنامه‌های باتری خور KS Mobile، دهم است.

Fruit Ninja

fruitninja

فروت نینجا یا طبق گفته سازنده آن Halfbrick Studios، بهترین بازی میوه بری دنیا، یکی دیگر از آن بازی‌هایی است که باتری دستگاه‌ها را زیادی مصرف می‌کند. در فهرست KS Mobile این بازی در رتبه نهم قرار دارد.

Jewels Star

jewels-star

با وجود گرافیک سه بعدی که دارد، جای تعجبی نیست که این بازی یک نوع پر مصرف باشد. در مقایسه با دیگر بازیها، App Monitor گزارش کرده است که این بازی بیشترین میزان مصرف باتری در پس زمینه را دارد.

Hay Day

hay-day

این بازی از نظر مصرف باتری در نزدیکی Jewels Star  می‌ایستد. در این بازی کاربران می‌توانند مزرعه خود را داشته باشند و بسازند. در مقایسه با دیگر بازی‌های اندرویدی، Hay Day با مصرف 216 مگاوات در رتبه دوم پر مصرف‌ترین بازی‌ها در پس زمینه می‌ایستد.

این بازی بعلاوه شکایت کاربران iOS را هم بهمراه داشته است. در انجمن پشتیبانی اپل، کاربری گفته بود که Hay Day باعث شده تا آیپد 3 او تنها در 15 دقیقه از 73٪ به 65٪ برسد.

Clash of Clans

clash-of-clans

بله بازی اعتیاد آور Clash of Clans که این روزها زندگی را از همه گرفته است. این بازی با مصرف 209 مگاوات یکی از پر مصرف‌ترین‌ها است.

Temple Run 2

templerun2

با جلوه‌های بصری ویژه و موانع اکشن، این بازی دویدنی در رتبه ششم پر مصرف‌ترین بازی‌های KS Mobile می‌ایستد.

Bejeweled Blitz

bejeweled_blitz

مراقب باشید، این بازی شدیدا اعتیاد آور است. فرقی ندارد که دستگاهتان اندرویدی یا iOS باشد، این بازی یک باتری خور تمام عیار است. مثل Candy Crush Saga این بازی هم در فهرست پرخطرترین بازی‌های وریزون می‌ایستد. اگر فراموش کنید که این بازی را ببندید، باتری شما 2.4 برابر سریعتر از حد معمول خالی می‌شود و 75 مگابایت دیتا در ماه مصرف خواهد شد.