دانش و فناوری متفرقه

پاسخ كمپاني تلگرام به اختلالات تلگرام در ايران

برنامه‌ی پیام‌رسان موبایلی تلگرام از اواخر سال گذشته تا اوایل سال جاری مورد استقبال شمار زیادی از کاربران ایرانی قرار گرفت؛ اما همزمان با این استقبال، رفته رفته کند شد تا جاییکه در برخی نقاط کشور کاملاً از کار افتاد...
تقویم فارسی اندروید

برنامه‌ی پیام‌رسان موبایلی تلگرام از اواخر سال گذشته تا اوایل سال جاری مورد استقبال شمار زیادی از کاربران ایرانی قرار گرفت؛ اما همزمان با این استقبال، رفته رفته کند شد تا جاییکه در برخی نقاط کشور کاملاً از کار افتاد.

تلگرام
اختلالات تلگرام در ايران

سرانجام پس از چند ماه اختلالات گاه و بیگاه در پیام‌رسان محبوب تلگرام برای کاربران ایرانی، این کمپانی رسماً کلیه مشکلات و اختلالات این برنامه در ایران را گردن گرفت و خبر از رفع تمامی کندی‌ها داد.

برنامه‌ی پیام‌رسان موبایلی تلگرام از اواخر سال گذشته تا اوایل سال جاری مورد استقبال شمار زیادی از کاربران ایرانی قرار گرفت؛ اما همزمان با این استقبال، رفته رفته کند شد تا جاییکه در برخی نقاط کشور کاملاً از کار افتاد.

در چنین شرایطی که کاربران احساس می‌کردند این شبکه اجتماعی به دلیل سیاست‌های داخلی در حال مسدودسازی است، اما وزیر ارتباطات و سخنگوی وی صراحتاً این موضوع را تکذیب کردند و گفتند که هیچ برنامه‌ای برای فیلتر کردن تلگرام ندارند.

دقیقاً همزمان با این اظهارات، تلگرام هم توئیتی رسمی ارسال کرد و ضمن تأیید برخی مشکلات از سوی خود، سایر اختلالات و کندی‌های این برنامه در ایران را به گردن شرکت‌های تأمین کننده اینترنت انداخت و صراحتاً گفت که با رفع برخی از ایرادات قبلی، دیگر مشکلی از سمت این برنامه وجود ندارد.

بعد از این ماجرا و ادامه‌دار شدن اختلالات، معاون وزیر ارتباطات از نامه‌نگاری رسمی با تلگرام برای دعوت از آنها جهت رفع مشکلات این برنامه در ایران خبر داد.

مسئولان شرکت‌های اینترنتی و حتی مدیر مخابرات تهران نیز با فراگیر شدن دامنه اختلالات این شبکه پیام‌رسان اعلام کردند که هیچ نقشی در کندسازی تلگرام ندارند و عملاً این کار سودی برای آنها ندارد؛ آنها معتقدند برخلاف اینکه عده‌ای گمان می‌کنند تلگرام مانع کسب ما شده، اما بالعکس هر چقدر مردم از تلگرام استفاده کنند ما حجم بیشتری اینترنت می‌فروشیم و به سود ماست.

حال با گذشت چند ماه از اختلالات این شبکه پیام‌رسان و البته برخلاف اظهارات پیشین تلگرام که می‌گفت باقی اختلالات آن در ایران مربوط به شرکت‌های اینترنتی است، این بار اختلالات را گردن گرفت.

تلگرام این بار هم در اکانت رسمی توئیتر خود نوشته است:

ما اشکالات فنی مسیردهی ترافیک در ایران را طی روزهای گذشته برطرف کرده‌ایم؛ بنابراین سرعت تلگرام در این کشور به حالت اولیه بازگشت و اجرای آن سریع شد.

گردآوری شده توسط گروه ۷ گنج

www.7ganj.ir

منبع: خبرگزاري نسيم

3 دیدگاه

  • Can’t send messages to non-contacts
    سلام تلگرام من ارور میده،چی کار کنم؟

    • یکی از دلایل این مشکل احتمالا از مسدود شدن اکانت شما از طرف تلگرام میباشد . دلایلی آن میتواند اینکه افراد زیادی شما را بلاک کردن و یا دلیل دیگر آن وارد شدن بیش از حد شما به پی وی دیگران و بلاک کردن شما توسط آنها باشد . تلگرام نیز همانند خیلی از شبکه های اجتماعی دیگر در حفظ حریم خصوصی کاربران خود تلاش می کند . این مسدود سازی در همین راستا انجام میگیرد . که البته دارای مدت زمان خاص است و پس از آن مدت مشکل شما رفع می گردد. (۳۰ الی ۴۵ روز ).
      در سایت اصلی تلگرام جهت حل این مشکل بیان شده ایمیلی با موضوع spam به آدرس ایمیل abuse@telegram.org ارسال نمایید .

  • دوستان تلگرام من دچار اختلال شد یعنی عکسها و فیلمهایی که برای من میامد باز نمی کرد(البته با وای فای)، با اینترنت همراه اول امتحان کردم دیدم درست شد! با فیلتر شکن به وای فای وصل شدم دیدم درست شد! طی تماسی که با مرکز شاتل (ارائه دهنده اینترنت ) گرفتم گفتند که برنامه تلگرام از طریق فیلترینگ هوشمند، فیلتر شده و در حال اجرا شدن در کل کشور هست .

3 دیدگاه

برای ارسال نظر اینجا کلیک کنید

تبلیغات

دانلود برنامه آموزش آشپزی

مطالب پیشنهادی